Citat:
Ursprungligen postat av
tradera
Att Holmgren och Delsborn får det till att OP skjuts framifrån är inte konstigt.
Det här scenariot handlar om sekunder .De ser en man närma sig ,OP faller ,skott hörs.
Det räcker att man släpper blicken några sekunder så har man missat att GM tvärvänder.
GM måste ha fått signaler om att OP bytte sida .
Anledningen till att han inte skjuter framifrån kan vara att det är fler vittnen bakom OP än framför.Tänker då på AB.
Är det så här blir min spontana tanke att GM är en kylig jävel.
Passar inte in på SE eller CP.
Ja. Det finns en tidslucka hos Delsborn och Holmgren. Delsborn ser tre "stå och prata" vända mot varandra. Sedan blir det grönt. Sen hör han första smällen. Fullt logiskt att tro att GM sköt i bröstet eftersom de tre var vända mot varandra sekunderna före skotten.
OM det här stämmer, vi spekulerar just nu, håller jag med dig. IM kallade det en iskall avrättning.
Om vi tittar på alternativen:
1. Gå bakom en längre sträcka norrifrån är rätt klumpigt.
2. Gå längs västra trottoaren och över Sveavägen i höjd med Tunnelgatan mitt framför alla bilar inte heller diskret.
3. Komma inifrån den mörka Tunnelgatan, ja bra.
4. Komma söderifrån sekunderna före mordet, gå förbi, snabbt vända sig om, gå några meter strax bakom, skjuta. Iskallt. Kan, som du säger, kanske även förklara att skottet mot LP tog 5 mm fel vad gäller revolverpipans vinkel. Han vände sig hastigt.