2021-04-23, 11:23
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandardGrey
Du tänker på Montessori-pedagogik som genomsyrar samhällsdebatten mer och mer.
Montessori pedagogik är just känd för att fostra elever att gräva djupt efter fakta i ett ämne för att nå egengenererad förståelse istället för att borsta på ytan på många ställen i jakt på tillfällig dogmatisk utantillkunskap.
Citera
2021-04-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag vet inte hur svennen ser på olika symboler, men här inte tråden har dom flesta gått i fällan att all manlighet är toxic, precis det feministerna har hjärntvätta er med, ni är så jävla lurade och bortfintade.
Exakt! Våga vara manliga och sluta låta er hjärntvättas av etablissemanget. Oavsett om Volvos emblem betyder manlig, järn eller bådadera så ska den försvaras.

Svenska män tassar runt på tå och vågar inte säga ifrån när feministerna pekar med pinnen.
Senast redigerad av baltazr 2021-04-23 kl. 11:27.
Citera
2021-04-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Nja tror inte många ens har reflekterat över symbolen, de som varit nyfikna om symbolen har nog haft tillräcklig iq-nivå för att snabbt ändra sig efter en googling. Det är bara denna superstjärna som tagit ett initiativ till att lyfta sitt geniala fynd när hon sett en parkerad volvo genom fönstret från hipsterfiket på södermalm där hon filosoferat om nutidens världsproblem. Det är min anslys av händelseförloppet.
Ni är så lurade,ni sitter ju och diskuterar om hon har rätt eller fel beroende på vad symbolen betyder, fattar ni inte att feministerna har fått er precis dit dom vill , om det är låg IQ så är det här på FB.
Citera
2021-04-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Alla som studerat på Södertörn vet att allt skapas av känslor. Fysiska lagar är endast ett påhitt av patriarkatet.
Ja, "idehistoria" som hon verkar ha läst är väl lika seriöst som att studera genuskunskap... Det var länge sen man läste något vettigt skrivet av en "journalist" i Sverige.
Citera
2021-04-23, 11:27
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Wiki säger:

Det hade tagit en sekund att söka fram...

Tänk vilket bra samhälle man måste leva i om man stör sig på symboler.

Citat:
Ursprungligen postat av HumanMale
Symbolen är förutom en symbol för järn också en symbol för planeten Mars, de två hör samman alkemiskt.

För övrigt har Borlänge kommun också samma symbol i sin logga, tycker hon att även de ska byta logga eller duger förklaringen med järn där? Tillika har Falu kommun symbolen för Venus som sitt emblem, eftersom den planeten hör samman med metallen koppar som ju utvanns en hel del där I Falu koppargruva. Är den också förlegad? Venus symbol är ju som bekant kvinnlig.

Falu kommuns logga: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR7QiA2uuk1x3iu6dg0wVAcjAemEOXvN 9QLTw&usqp=CAU

Borlänge kommuns logga: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1d/Borl%C3%A4nge_vapen.svg/248px-Borl%C3%A4nge_vapen.svg.png

Antingen trodde Jonna att symbolen bara var en manssymbol, vilket visar på stor okunskap. Rent av pinsamt för en ledarskribent.

Eller så tycker hon på journalistvis att fakta inte ska förstöra en bra story, vilket visar på dåligt omdöme.

Många kommuner som får ändra på sina symboler nu när kritiken mot deras manssymboler kommer?
Citera
2021-04-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ni är så lurade,ni sitter ju och diskuterar om hon har rätt eller fel beroende på vad symbolen betyder, fattar ni inte att feministerna har fått er precis dit dom vill , om det är låg IQ så är det här på FB.
Nja nu är du på foliehattsnivå. FB hade såklart även försvarat loggan om det varit manlighet som varit syftet med symbolen. Det handlar helt enkelt om en hjärndöd feminist som på egen hand lyckas bromsa in framfarten av sin egen agenda. Mer sånt behövs.
Citera
2021-04-23, 11:33
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Tack!

Men du håller säkert också med om att personer som henne kan få det här utrymmet pga ingen bjuder upp till motstånd i den offentliga debatten, i det sociala livet osv.

Det är inte en stark vänster utan ett svagt motstånd som möjliggör detta.

Du bor väl där utåt tyckte jag mig läsa i en annan tråd, du vet ju att dom tongångar man läser här inne är som bortblåsta och snabbt byts mot kindpussande och en helt annan hållning när man möts nere på Ålstens brygga, på Ica på Nockeby torg eller i liknande sociala sammanhang bland eliten.

Då är det snarare dom, oavsett hur mycket höger/vänster dom är, mot pöbeln som gäller.

Och det är därför klasskampen är mer relevant än någonsin.

Ja. Jag är välbekant med området.
Nu umgås jag inte speciellt mycket med mina grannar. Men det har varit en idyll som nu börjar krackelera. Bilstölder o rån blir allt vanligare. Något som oroar både mig o mina manliga vänner. O som vi inte har några problem att öppet diskutera. Likaså problemet med den ofta helt öppna o ogenerade narkotikahandeln vid Alviks station o skolan ovanför. De som har svårt att ta till sig samhällsutvecklingen är kvinnorna. Det är för obehagligt för dem. Så de väljer den lätta o ”rätta” vägen o följa direktiven från DN kultur o P1. Jag får också en känsla av att väldigt många kvinnor här själva är i kultur/media/informations branchen. En grupp som hela tiden känner efter vad som är ”rätt”. Det de antagligen är livrädda för är att hamna i onåd. Med de hus o billån de har så är avståndet till en andrahands tvåa vid endstationen av grön eller blå linje inte långt.

Jag känner inte Sima. Men jag är övertygad om att hon inte är förståndshandikappad. Utan hon driver sina idéer o åsikter för att det betalar ett bekvämt liv. O för att de efterfrågas av de som betalar för hennes tjänster. Jag är helt övertygad om att Sima är helt ointresserad av ”feminism” när det kommer till orsakerna som driver på otryggheten för miljoner kvinnor i Sverige. Då detta är Tabu. Utan då ifrågasätter hon istället symboliskt symboler.

Sima vet att hon inte skulle ha råd att bo i Bromma som Swish journalist.

O det obehagliga är att det är just personer som Sima som trendkänsligt kommer svänga o byta åsikter på en natt när de inser att det gynnar dem.
Citera
2021-04-23, 11:35
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Antingen trodde Jonna att symbolen bara var en manssymbol, vilket visar på stor okunskap. Rent av pinsamt för en ledarskribent.

Eller så tycker hon på journalistvis att fakta inte ska förstöra en bra story, vilket visar på dåligt omdöme.

Många kommuner som får ändra på sina symboler nu när kritiken mot deras manssymboler kommer?
Det kan ju vara så att Jonna är trött på feminismen och vill skada feminismen genom att låtsas vara en feminist och visa hur dum i huvudet man blir av feminism. Snart kommer kritik mot den patriarkala vetenskapens manliga föreställningen att jorden är rund.
Så är det förmodligen inte men hur förklarar man att så svagt begåvade människor, på särskolenivå, lyfts fram i medier som feministiska förebilder? Hur förklarar man det med annat än ett sätt att försöka skada feminismen?
Citera
2021-04-23, 11:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Ja, uppfriskande fläkt av syre och förnuft. Nästan så man blir sugen på att köpa en Volvo, trots att det är kinesiskt.

Personbilarna.
Övrigt är väl svenskt?
Eller har jag missat något...
Citera
2021-04-23, 11:36
Medlem
Citat:
Nja nu är du på foliehattsnivå. FB hade såklart även försvarat loggan om det varit manlighet som varit syftet med symbolen. Det handlar helt enkelt om en hjärndöd feminist som på egen hand lyckas bromsa in framfarten av sin egen agenda. Mer sånt behövs.
Men hela tråden är ju ett bevis på att ni är lurade, ni sitter ju sida upp och ner och diskuterar vad symbolen betyder och som det skulle ha någon betydelse i sak frågan, IQ fiskmås nivå på det.
Citera
2021-04-23, 11:39
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ja, "idehistoria" som hon verkar ha läst är väl lika seriöst som att studera genuskunskap... Det var länge sen man läste något vettigt skrivet av en "journalist" i Sverige.
Med tanke på att hon i andra twitterinlägg tjötar om "klassanalyser" så är det uppenbart att hon fått sig en rejäl dos judemarxism. Sådant där kvasiintellektuellt trams som får innerstadstjejer att känna sig lite viktiga och insatta när de använder ord som just "klassanalys".
Citera
2021-04-23, 11:39
Medlem
Wayaheads avatar
Alltså, försök bara att ta in att det är sådana som Jonna och hennes feministiska kollegor som styr det här landet.

Inför häxbränning igen!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in