2021-04-22, 21:09
Medlem
MrLevaLivets avatar
Hon försöker bara få uppmärksamhet och trafik på sociala medier. Bemöts bäst med total tystnad, finns ju ingen hejd på galenskaperna.
Citera
2021-04-22, 21:10
Medlem
okok1s avatar
Wiki säger:
Citat:
♂ Järnmärket eller Järnsymbolen är ett emblem hämtat från det urgamla kemiska tecknet för järn, en cirkel med en pil som från ytterkanten pekar snett uppåt höger.

Detta är ett av den västerländska kulturens äldsta ideogram och betecknade ursprungligen planeten Mars i romarriket. Det kom då följaktligen också att stå för den romerska krigsguden Mars, samt maskulint genus. Därför uppstod tidigt en relation mellan marstecknet och den metall av vilken de flesta vapen smiddes, nämligen järn.

Som sådant har märket således symboliserat järnhantering, inte minst i Sverige, sedan urminnes tider. Järnmärket associerar till den svenska järnhanteringen; stål och styrka och har därför använts av både företag som Volvo och Bofors och en del kommuner som Kiruna, Gällivare, Degerfors, Karlskoga, Östhammar och Oxelösund.

Det hade tagit en sekund att söka fram...

Tänk vilket bra samhälle man måste leva i om man stör sig på symboler.
Senast redigerad av okok1 2021-04-22 kl. 21:16.
Citera
2021-04-22, 21:10
Medlem
fendadens avatar
Uttalandet visar att feminismen sedan länge inte har något existensberättigande i Sverige. Jonna Sima borde bekymra sig för hur kvinnor behandlas i Saudiarabien istället för att med ljus och lykta leta efter petitesser på hemmaplan. Detta skulle dock innebära en riktig ansträngning och en ärlig journalistisk ambition, något som rimmar illa med att vara anställd på Aftonbladet.
Citera
2021-04-22, 21:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Bara en tidsfråga innan blondinen i henne kom ut. Nu kn man för evigt påminna henne om hur dum hon är när hon kommer ut med nya idiotalster.
Citera
2021-04-22, 21:16
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Hon är endast inkvoterad p g a att hon lever ihop med Simon Bank som jobbar på Sportbladet.
Va!? Har ändå sett Bank som en duktig journalist och hyfsat begåvad, vad har han för intellektuellt utbyte med Sima? De få gånger jag råkat se henne i en debatt på TV har det varit plågsamt och hennes alster på AB skulle jag inte läsa om jag fick betalt.
Citera
2021-04-22, 21:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Inte ens om man vaknar på morgonen & bestämmer sig för att: "hela den här dagen skall jag agera så efterblivet som bara möjligt", så hade man ens kommit i närheten av hur jävla korkad som Jonna Sima är.

Dricka psykos-juice, köra borrmaskin genom hjärnan, bli mongoloid, inget hade hjälpt. Det går inte att efterlikna, hur gärna man än vill.

För att travestera Stalin (Jonnas idol): "Att vara en jävla pajas är också ett slags kvalitet"
Citera
2021-04-22, 21:23
Medlem
KillenArCPs avatar
Jag hoppas innerligt att hon får smaka på det svenska stålet. Maken till att dumhet får man leta efter. När Miljöpartiet åker ur riksdagen är det kanske dags att öppna mentalsjukhus igen, där Jonna och hennes muppvänner kan bo i ett stort kollektiv?
Citera
2021-04-22, 21:28
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hon verkar dock själv inte anse sig befinna sig under vår sol, utan istället långt borta från vår galax. Fast samtidigt kanske hon existerar i flera exemplar, då hon angriper sig själv på Twitter?

https://twitter.com/hanifbali/status/1384815886444400643

Jag undviker att kalla Sima för en idiot, då jag undrar om det verkligen är schysst mot många andra idioter att förknippa dem med henne.
Jag tänker att det är en slags saknad av något som det innebär att vara en idiot. Man saknar mentala förmågor och presterar sämre kognitivt. Men med sådana uttalanden som den här Sima gör när hon först menar att Volvos symbol har med män att göra och sen när hon får fakta på bordet inte ger sig utan tycker att den ska ändras ändå, det tycker jag tyder på att något också har lagts till. Det måste krävas något slags sjätte sinne för att hon inte ska gå sönder av kognitiv dissonans.
Citera
2021-04-22, 21:29
Medlem
Om hon vill spinna vidare så har vi ju alla kvinnohatande stadsvapen.

Fagersta
Nyköping

Och som motvikt feministiska Avesta där bägge könen räknas. Men så var de ju tidiga med att inkludera, redan 1463 grundades KRO (Kvinnor räknas också) av landshövding Inge Ståånd.

Kanske inte alls var så egentligen, kanske egentligen har med koppar och järn att göra. Med lite historieförfalskning blir det ett mycket krämigare scoop...Så, STOPPA PRESSARNA !
Senast redigerad av Revolutions 2021-04-22 kl. 21:37.
Citera
2021-04-22, 21:37
Medlem
Symbolen är förutom en symbol för järn också en symbol för planeten Mars, de två hör samman alkemiskt.

För övrigt har Borlänge kommun också samma symbol i sin logga, tycker hon att även de ska byta logga eller duger förklaringen med järn där? Tillika har Falu kommun symbolen för Venus som sitt emblem, eftersom den planeten hör samman med metallen koppar som ju utvanns en hel del där I Falu koppargruva. Är den också förlegad? Venus symbol är ju som bekant kvinnlig.

Falu kommuns logga: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR7QiA2uuk1x3iu6dg0wVAcjAemEOXvN 9QLTw&usqp=CAU

Borlänge kommuns logga: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1d/Borl%C3%A4nge_vapen.svg/248px-Borl%C3%A4nge_vapen.svg.png
Citera
2021-04-22, 21:38
Medlem
Googlas avatar
Hon provocerar bara för popularitet och klicks. Ni ger henne precis det hon vill ha. Sedan vill hon visa hur hemska ni är för att skriva att hon är en idiot. Gå inte in i fällan. Hon vinner ju
Citera
2021-04-22, 21:39
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Men huuuur kan man ha missat att det är symbolen för järn? Det är ju som att ha levt under en sten. men sanningen är väl att skolan inte lär ut sånt här längre, då får vi en massa obildade tyckare (från alla politiska håll och kanter skulle jag vilja tillägga), det är fördjävla sorgligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in