Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Tack!
Men du håller säkert också med om att personer som henne kan få det här utrymmet pga ingen bjuder upp till motstånd i den offentliga debatten, i det sociala livet osv.
Det är inte en stark vänster utan ett svagt motstånd som möjliggör detta.
Du bor väl där utåt tyckte jag mig läsa i en annan tråd, du vet ju att dom tongångar man läser här inne är som bortblåsta och snabbt byts mot kindpussande och en helt annan hållning när man möts nere på Ålstens brygga, på Ica på Nockeby torg eller i liknande sociala sammanhang bland eliten.
Då är det snarare dom, oavsett hur mycket höger/vänster dom är, mot pöbeln som gäller.
Och det är därför klasskampen är mer relevant än någonsin.

Ja. Jag är välbekant med området.
Nu umgås jag inte speciellt mycket med mina grannar. Men det har varit en idyll som nu börjar krackelera. Bilstölder o rån blir allt vanligare. Något som oroar både mig o mina manliga vänner. O som vi inte har några problem att öppet diskutera. Likaså problemet med den ofta helt öppna o ogenerade narkotikahandeln vid Alviks station o skolan ovanför. De som har svårt att ta till sig samhällsutvecklingen är kvinnorna. Det är för obehagligt för dem. Så de väljer den lätta o ”rätta” vägen o följa direktiven från DN kultur o P1. Jag får också en känsla av att väldigt många kvinnor här själva är i kultur/media/informations branchen. En grupp som hela tiden känner efter vad som är ”rätt”. Det de antagligen är livrädda för är att hamna i onåd. Med de hus o billån de har så är avståndet till en andrahands tvåa vid endstationen av grön eller blå linje inte långt.
Jag känner inte Sima. Men jag är övertygad om att hon inte är förståndshandikappad. Utan hon driver sina idéer o åsikter för att det betalar ett bekvämt liv. O för att de efterfrågas av de som betalar för hennes tjänster. Jag är helt övertygad om att Sima är helt ointresserad av ”feminism” när det kommer till orsakerna som driver på otryggheten för miljoner kvinnor i Sverige. Då detta är Tabu. Utan då ifrågasätter hon istället symboliskt symboler.
Sima vet att hon inte skulle ha råd att bo i Bromma som Swish journalist.
O det obehagliga är att det är just personer som Sima som trendkänsligt kommer svänga o byta åsikter på en natt när de inser att det gynnar dem.