Citat:
Ursprungligen postat av
develi
HD förlovade sig 1998.
Gifte sig 2008.
Skilde sig 2018.
Är otrogen, ljuger hej vilt och kör fortsatt dubbelt med JS och SD.
Ställer krav, sätter upp regler och kräver full insyn i SDs mobil och konton.
... Och lever fortfarande.
Uppmuntrar till att fuska med LWs cacher.
Hon har en alldeles egen förmåga att manipulera och att hon hatar LW bortom normalitet är väldigt märkbart.
Följande är då intressant:
◾HD flyttar extremt nära LW, får förväntad reaktion och hon påstår att LW hotar henne.
Hon vill visa SD men det råkar vara raderat.
Till sin chef säger HD att "det skiter väl hon i" och skrattar. Hon verkar road.
◾HD provocerar LW via att logga cacherna.
▪️6 april loggar hon LWs cacher och säger att hon förväntat sig reaktioner.
➖ LW meddelar att hon enbart är välkommen att logga de hon fysiskt varit närvarande på.
▪️28 april ber JG om koordinat till LWs cacher.
➖ HD uppmuntrar honom att förfalska foto, att inte behöva delta fysiskt.
▪️8 maj, mitt under pågående gräl, vill HD skriva in SD i LWs wig.
➖ HD vill förfalska att SD inte deltagit fysiskt.
Hon tar LWs wig och skriver meddelande till SD:
(..) många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar."
... Varav inlägget lär läsas av LW.
Det är mindre än en vecka innan SD och HD drar till USA och hon låter knappast som om hon vill skiljas.
Hon är även mån om att beskriva henne som psykiskt sjuk, labil, farlig och oberäknelig till JG.
... Som hakar på.
Till JG har hon påstått att LW hotat att avslöja relationen i närtid till mordet.
Har det skett?
Vad vill hon uppnå?
Att LW går bananas och hon får vatten på kvarnen?
Hon får visa sina supporters hur labil och taskig hon är mot henne?
Den sköra kvinnan ställer krav på SD:
" Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas."
" Bollen ligger hos dig hur du vill ha det i fortsättningen."
▪️LW försvinner 15 maj.
▪️ HD hoppas hon är borta för alltid samt önskar att LW är död.
▪️USA-resan 16 maj är för att återförenas med SD. För att;
- Hon hade inte kommit så nära SD som hon hoppats på.
- LW gör sig påmind hela tiden och omöjliggör en nystart enligt HD.
- LW behöver vara ute ur bilden.
F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle
va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.
"Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation ..
eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så .."
▪️LW hittas mördad 19 maj.
▪️10 juni sitter HD i två timmar på kvällen och loggar om alla cacher som LW raderat.
Absolut. Håller med om allt. Vi tolkar in olika saker i det kanske. Och allt passar in i det jag skrev. För att citera mig själv;
Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Jag ser ett hat, en vrede som tappat alla proportioner, som redan fått henne att gå över gränsen verbalt på arbetsplatsen framför chefen av alla människor, som får henne att agera absurt och som absolut skulle kunna göra henne till anstiftare, GM eller medgärningsman.
Men jag ser också en kvinna som visar klassiska tecken på att påverkats av en manipulativ och narcissistisk man. (Edit; varav den patologiska hatet, vreden och det absurda agerandet är exempel på några av dessa tecken)
-HD har ju helt tappat det helt. Det finns något desperat och barnsligt över det hela.
Som om hon var 12 år och pappa bestämmer men hon är minsann drottning på skolgården och där pekar hon med hela handen. Och när ingen ser skriver hon med svart tusch på väggen på skoltoaletten.
Jag ser inte en smart, kall, kontrollerad strateg som smidigt gör sina drag med ett snett leende sippandes på en drink.
Jag ser en rödblossande desperado med håret på ända, som en galen karaktär i en Disneyfilm, en som tappar masken framför chefen, som ler stelt och stirrigt på selfies med SD.
Som bara lyckas samla ihop sig och hålla fasaden ibland, framför "samtalstanten" och någorlunda i förhör.
Ingen sval smooth criminaltyp precis. Snarare en tjurig tonåring som vägrar minnas.
ÅH pratar mjukt och lirkande med henne i rätten. Lågaffektivt. Spelar intresserad av hennes specialintresse för att få henne att slappna av och prata.
Som om hon vore 12.
"De heter så roliga namn de där eventen, Lakritseventet"
Och HD köper det.
Skrattar till lite nästan stolt.
Edit: Jag tror HD var väldigt hjärntrött och utmattad. Allt snurrade på så snabbt. Ingen tid för bearbetning.
Jag tror LW kände detsamma.
Båda två fastnade ju på sitt sätt i en manisk fixering vid konstiga saker där den gemensamma nämnaren var att SD fanns med på ett hörn.