2021-04-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
I alla fall från tiden huset var polisavspärrat...
https://www.bildtagg.se/bild/a3qq6k6c2pv3kl5h9bzxbhw1

Googlemaps daterar sina bilder: syns längst ner till höger. Dessa med cementblandaren är från september 2019.

Datum syns på följande bild: https://www.bildtagg.se/bild/jn6jgz2zuzasfdx4uffgmc
Citera
2021-04-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hen har inte skrivit om vilka datum det gäller, bara att LW hittades lite senare och då glömde hen bort allt eftersom det fanns en misstänkt.
Men var det före eller efter att LW försvann som hen gjorde sina observationer?
Det där med regndis är förvirrande.
Som någon redan har skrivit så regnade det väl inte alls under de dagarna?
Det kan ha varit helt andra datum, innan LW försvann.
Tror vi ska ta den historien med en nypa (skopa) salt.
Citera
2021-04-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon hade vad jag minns ingen känd diagnos/sjukdom.
Överdrivet religiös kanske, och tillhörande vanföreställningar.

Det viktigaste för henne var att få "nåd från Gud".
Hon var beredd att göra vad som helst för att uppnå det, även mörda.

Knutby-sekten programmerade henne så att hon på riktigt trodde att de SMS hon fick kom direkt från Gud.

Om jag minns rätt så blev hon utsläppt från den rättspsykiatriska vården efter 7 år.
Om avprogrammering tar så lång tid handlar det inte om lite vanföreställningar.
Det är riktigt svårt att få rättspsykvård i sverige det är i stort sett bara de som är riktigt blindgalna som döms till rättspsyk. tom svårt utvecklingsstörda människor som är på en 5-6 åring mentalt döms i sverige har du inte lyssnat på den senaste dokumentärserien på sr.se
Citera
2021-04-22, 20:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det hade iof regnat innan, det var ju någon granne till SD som undrade över regnet, de var bortresta.
Det var kring hans märkliga gräshistorier, plantering, klippning och vattning

Minns inte exakt när det där med grannen var, men det borde passat in då Lena var ute och upptäckte att blixten slagit ner i trädet. Hon pratar med JJ samtidigt som hon berättar om trädet som kluvits.

Men om det hade regnat mellan 14- 19 maj, då borde vi minnas det. Regn förstör bevis i ruskig takt. Orkar inte googla nederbörd nu för maj- 18 i Örebro, men är så säker som jag kan vara (från minnet).
Citera
2021-04-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det hade iof regnat innan, det var ju någon granne till SD som undrade över regnet, de var bortresta.
Det var kring hans märkliga gräshistorier, plantering, klippning och vattning

Mata inte trollet.

Det regnade tre dagar innan.

2018-05-11 kl.
SD på messenger med grannen:

Grannen kl 21:46:13
Hej! Vi är i Stockholm och läser om översvämning i Nya Hjärsta. Hur ser det ut på
Betesvägen?

SD kl. 21:47:12
Det regnade som .... nyss. Höll på någon halvtimme knappt. lngetvatten här uppe i Öfre
Nya Hjärsta

Dygnsnederbörd 12-19 maj 2018. Noll mm.

https://www.bildtagg.se/bild/bqgmtci6m9jgvwv480qkni
Citera
2021-04-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Mata inte trollet.

Det regnade tre dagar innan.

2018-05-11 kl.
SD på messenger med grannen:

Grannen kl 21:46:13
Hej! Vi är i Stockholm och läser om översvämning i Nya Hjärsta. Hur ser det ut på
Betesvägen?

SD kl. 21:47:12
Det regnade som .... nyss. Höll på någon halvtimme knappt. lngetvatten här uppe i Öfre
Nya Hjärsta

Dygnsnederbörd 12-19 maj 2018. Noll mm.

https://www.bildtagg.se/bild/bqgmtci6m9jgvwv480qkni

Tack! Då kan vi lägga det till handlingarna.
Citera
2021-04-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om man vågar så är man väl inte skör och hjärntvättad är sensmoralen.
Hon vågar provocera SD, hon vågar vara otrogen. Hon vågar ta ut skilsmässa och flytta.
.. Och hon lever än trots de du räknar upp ang hedersmord.

Om det var en big deal för JS är inte intresserant. Han säger dock att det inte vore ok.
Det intressanta är hennes fräckhet.

Att åka till Ikea för att klättra när hon vet att JS är där och handlar och överväger att springa in och hångla i smyg.

7 april

HD:"Blir inte Dalarna idag"
(..)
HD: Ska vi komma på kaffe då.
JS: Ni kommer inte, en vill inte.
(..)
HD: snart nära dig. På G till Ikea
HD: Vi ska klättra vid Ikea..
JS: Nu? Finns klättring vid gamla Ikea.
Jag är på Ikea.
(..)
JG: Jag Vill träffa dig. Men Inte schysst mot S.
(..)
HD: "övervägde ett tag att säga att jag skulle springa in på toa på IKEA för att få träffa dig."

"Åh vad jag ångrar att jag inte sprang in på IKEA. Ville ha haft en kyss."

Senare samma månad bedyrar hon för SD att hon bara är vän med JS och ska meddela sig om status ändras.

28 april

HD: "Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag.
Bara vänner"

SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner. "

HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."

Klart man kan vara skör och manipulerad och ändå våga ta steget ut.
Edit pga föll bort:
Få kvinnor är ju superstarka den dag de vågar bryta sig ut. Även om de hr samlat ett visst mått av självständighet.
Det skyddar ju tyvärr inte från att falla tillbaka, till familjen eller i LWs fall, grannen hon strulat med i 6 år, det är väl däri skörhetens ligger. Banden finns där, traumabindning eller ej så är de starka och pockande.
Vilket blev både Fadimes, Abbas (genom flickvännens band till sin familj) och LWs död.

För HD verkar det ju fortfarande finnas band till SD. Kanske är det lite ”du och jag mot världen” nu, när bara en handfull av geocacharsfären tydligen accepterar honom och grannar ibland inte hälsar. Hon tycker kanske synd om honom. Kanske får hon själv känna av att folk tar avstånd.
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-22 kl. 21:25.
Citera
2021-04-22, 21:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Klart man kan vara skör och manipulerad och ändå våga ta steget ut.
Det skyddar ju tyvärr inte från att falla tillbaka, familjen eller i LWs fall, grannen hon strulat med i 6 år, banden finns där, traumabindning eller ej så är de starka och pockande.
Vilket blev både Fadimes, Abbas (genom flickvännens band till sin familj) och LWs död.

För HD verkar det ju fortfarande finnas band till SD. Kanske är det lite ”du och jag mot världen” nu, när bara en handfull av geocacharsfären tydligen accepterar honom och grannar ibland inte hälsar. Hon tycker kanske synd om honom. Kanske får hon själv känna av att folk tar avstånd.
Finns ingen anledning att jämföra med mordoffer och HD som i högsta grad lever och fortsätter jiddra med SD.
Citera
2021-04-22, 21:35
Medlem
Citat:
Finns ingen anledning att jämföra med mordoffer och HD som i högsta grad lever och fortsätter jiddra med SD.

Kontrollerande män/ familjer. Samma mekanismer. Bara det att i HDs fall riktades våldet mot LW.

Men det hade ju varit uppe på tapeten att ta livet av både HD och hennes och SDs baby tidigare. Så visst hade det kunnat drabba HD.

Sen vet jag faktiskt inte vad jag ska tro om HD som person. Kanske ligger sanningen om vem hon är närmare din bild än min. Kanske någonstans i mitten.

Du ser uppenbarligen något hos HD som jag missar eller tolkar helt annorlunda.

Jag ser ett hat, en vrede som tappat alla proportioner, som redan fått henne att gå över gränsen verbalt på arbetsplatsen framför chefen av alla människor, som får henne att agera absurt och som absolut skulle kunna göra henne till anstiftare, GM eller medgärningsman.

Men jag ser också en kvinna som visar klassiska tecken på att påverkats av en manipulativ och narcissistisk man. (Edit; varav den patologiska hatet, vreden och det absurda agerandet är exempel på några av dessa tecken)
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-22 kl. 21:37.
Citera
2021-04-22, 21:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Kontrollerande män/ familjer. Samma mekanismer. Bara det att i HDs fall riktades våldet mot LW.

Men det hade ju varit uppe på tapeten att ta livet av både HD och hennes och SDs baby tidigare. Så visst hade det kunnat drabba HD.

Sen vet jag faktiskt inte vad jag ska tro om HD som person. Kanske ligger sanningen om vem hon är närmare din bild än min. Kanske någonstans i mitten.

Du ser uppenbarligen något hos HD som jag missar eller tolkar helt annorlunda.

Jag ser ett hat, en vrede som tappat alla proportioner, som redan fått henne att gå över gränsen verbalt på arbetsplatsen framför chefen av alla människor, som får henne att agera absurt och som absolut skulle kunna göra henne till anstiftare, GM eller medgärningsman.

Men jag ser också en kvinna som visar klassiska tecken på att påverkats av en manipulativ och narcissistisk man. (Edit; varav den patologiska hatet, vreden och det absurda agerandet är exempel på några av dessa tecken)
HD förlovade sig 1998.
Gifte sig 2008.
Skilde sig 2018.

Är otrogen, ljuger hej vilt och kör fortsatt dubbelt med JS och SD.
Ställer krav, sätter upp regler och kräver full insyn i SDs mobil och konton.

... Och lever fortfarande.

Uppmuntrar till att fuska med LWs cacher.

Hon har en alldeles egen förmåga att manipulera och att hon hatar LW bortom normalitet är väldigt märkbart.

Följande är då intressant:

◾HD flyttar extremt nära LW, får förväntad reaktion och hon påstår att LW hotar henne.
Hon vill visa SD men det råkar vara raderat.

Till sin chef säger HD att "det skiter väl hon i" och skrattar. Hon verkar road.

◾HD provocerar LW via att logga cacherna.

▪️6 april loggar hon LWs cacher och säger att hon förväntat sig reaktioner.
➖ LW meddelar att hon enbart är välkommen att logga de hon fysiskt varit närvarande på.

▪️28 april ber JG om koordinat till LWs cacher.
➖ HD uppmuntrar honom att förfalska foto, att inte behöva delta fysiskt.

▪️8 maj, mitt under pågående gräl, vill HD skriva in SD i LWs wig.
➖ HD vill förfalska att SD inte deltagit fysiskt.

Hon tar LWs wig och skriver meddelande till SD:
(..) många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar."

... Varav inlägget lär läsas av LW.
Det är mindre än en vecka innan SD och HD drar till USA och hon låter knappast som om hon vill skiljas.

Hon är även mån om att beskriva henne som psykiskt sjuk, labil, farlig och oberäknelig till JG.
... Som hakar på.
Till JG har hon påstått att LW hotat att avslöja relationen i närtid till mordet.
Har det skett?

Vad vill hon uppnå?
Att LW går bananas och hon får vatten på kvarnen?
Hon får visa sina supporters hur labil och taskig hon är mot henne?

Den sköra kvinnan ställer krav på SD:
" Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas."
" Bollen ligger hos dig hur du vill ha det i fortsättningen."

▪️LW försvinner 15 maj.
▪️ HD hoppas hon är borta för alltid samt önskar att LW är död.

▪️USA-resan 16 maj är för att återförenas med SD. För att;
- Hon hade inte kommit så nära SD som hon hoppats på.
- LW gör sig påmind hela tiden och omöjliggör en nystart enligt HD.
- LW behöver vara ute ur bilden.

F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle
va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.

"Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation ..
eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så .."

▪️LW hittas mördad 19 maj.

▪️10 juni sitter HD i två timmar på kvällen och loggar om alla cacher som LW raderat.
Citera
2021-04-22, 22:16
Medlem
Citat:
HD förlovade sig 1998.
Gifte sig 2008.
Skilde sig 2018.

Är otrogen, ljuger hej vilt och kör fortsatt dubbelt med JS och SD.
Ställer krav, sätter upp regler och kräver full insyn i SDs mobil och konton.

... Och lever fortfarande.

Uppmuntrar till att fuska med LWs cacher.

Hon har en alldeles egen förmåga att manipulera och att hon hatar LW bortom normalitet är väldigt märkbart.

Följande är då intressant:

◾HD flyttar extremt nära LW, får förväntad reaktion och hon påstår att LW hotar henne.
Hon vill visa SD men det råkar vara raderat.

Till sin chef säger HD att "det skiter väl hon i" och skrattar. Hon verkar road.

◾HD provocerar LW via att logga cacherna.

▪️6 april loggar hon LWs cacher och säger att hon förväntat sig reaktioner.
➖ LW meddelar att hon enbart är välkommen att logga de hon fysiskt varit närvarande på.

▪️28 april ber JG om koordinat till LWs cacher.
➖ HD uppmuntrar honom att förfalska foto, att inte behöva delta fysiskt.

▪️8 maj, mitt under pågående gräl, vill HD skriva in SD i LWs wig.
➖ HD vill förfalska att SD inte deltagit fysiskt.

Hon tar LWs wig och skriver meddelande till SD:
(..) många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar."

... Varav inlägget lär läsas av LW.
Det är mindre än en vecka innan SD och HD drar till USA och hon låter knappast som om hon vill skiljas.

Hon är även mån om att beskriva henne som psykiskt sjuk, labil, farlig och oberäknelig till JG.
... Som hakar på.
Till JG har hon påstått att LW hotat att avslöja relationen i närtid till mordet.
Har det skett?

Vad vill hon uppnå?
Att LW går bananas och hon får vatten på kvarnen?
Hon får visa sina supporters hur labil och taskig hon är mot henne?

Den sköra kvinnan ställer krav på SD:
" Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas."
" Bollen ligger hos dig hur du vill ha det i fortsättningen."

▪️LW försvinner 15 maj.
▪️ HD hoppas hon är borta för alltid samt önskar att LW är död.

▪️USA-resan 16 maj är för att återförenas med SD. För att;
- Hon hade inte kommit så nära SD som hon hoppats på.
- LW gör sig påmind hela tiden och omöjliggör en nystart enligt HD.
- LW behöver vara ute ur bilden.

F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle
va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.

"Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation ..
eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så .."

▪️LW hittas mördad 19 maj.

▪️10 juni sitter HD i två timmar på kvällen och loggar om alla cacher som LW raderat.
Phu, man blir ju alldeles matt av att läsa. HD har verkligen haft fullt upp. Begriper inte ens hur hon hunnit med alla mail till JS och sms till SD. För att inte tala om geo-cashing. Hann hon jobba ens?
Citera
2021-04-22, 22:22
Medlem
Citat:
Absolut, viktigt att vara tydlig.

HD tar en medicin som enligt skribenter i tråden (bla develi om jag minns rätt) är vanliga vid behandling av bipolär sjukdom.
Men den del i huvudförhandlingen i tingsrätten som handlade om hennes psykiska ohälsa begärde hon stängda döttrar för och ÅH biföll det.
Så nej, det finns ingen bekräftad info om att hon har någon typ av bipolär sjukdom.
Enbart vilken medicin hon tar. Men det är ju möjligt att hon tar den av något annat skäl.

Men inte fel att skriva diagnos eftersom bipolär sjukdom ju är något man diagnostiseras med.
Diagnos är ju inte synonym till npf som vissa verkar tro (säger inte att just du menade det, men bra att vara tydlig där med).

Ja. Sen ska man ha klart för sig att en och samma medicin kan verka på 2 helt olika sjukdomar/tillstånd.
(T.ex får jag en epilepsimedicin mot sk neurogen smärta, inte pga epilepsi utan för att jag fick en djävulsk huvudvärk pga en svår skada jag fick för mkt länge sen i en viss central artär).

Finns flera såna mediciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in