2021-04-22, 19:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det blir extra intressant när man i förhör från TR hör SD göra en tydlig distinktion mellan att vara svartsjuk och att vara avundsjuk.
Han förnekar svartsjuka men håller med om att han varit avundsjuk.
Det där har jag missat via TR, men intressant.
De är lika igen.

För att det är exakt som HD försöker beskriva hennes emotioner ang att LW och SD var tillsammans och hade roligt.
Hon påstår hon är avundsjuk men inte svartsjuk:

FI: Så du menar då är inte du svartsjuk?
H: Nej det är jag inte.
F I: Som du har varit tidigare?
H: Jag har inte varit svartsjuk innan, det vill jag inte kalla att jag har varit.
Fl: Va vill du kalla det?
H: Eh ... jag vill nog kalla att jag stundtals har varit avundsjuk på att dom har haft väldigt roligt tillsammans.
FI: Så du har varit avundsjuk på att Stefan har haft roligt?
H: Ja."

SD säger i förhör att han är avundsjuk på när HD roar sig med JS och är på hotell.
Förhör sept 2019:

L2: Mm .. är du svartsjuk?
SD: Näe .. det tror jag inte. Som jag sa till henne helt nyligen så .. hon .. hon har spenderat ett par nätter bortta på hotell rätt så nyligen med .. den här Jonas .. eh och sen har hon spenderat nätter borta med .. en kille och en annan kvinna .. eh .. hon hade ungefär samma upplevelse så .. mera ..avundsjuk jag skulle gärna vilja vara där .. istället.. oavsett om det var med ny partner
eller..(ohörbart) jag vill göra saker med Hanna."

... Varav denna diskussion kanske gav lite bonusinfo.
Det är nog det jag citerat om från 2 aug 2019 när han trånar efter HD.
Att hon är med JS alltså. Se fetat nedan:

27 juni 2019
SD: "Ligger nu. Tittar på den tomma platsen bredvid. Fantiserar och drömmer ofta att du ligger där. Kanske på söndag om du vill, nattis. Kram"
(inget svar)

28 juni.
SD: God morgon!"
HD: Inga barn hemma... Äta vid 19?"

29 juni.
SD: "Det var härligt i eftermiddags. Tack för att du är du.
Du är alltid det första jag tänker på när jag vaknar."

2 augusti
HD är ute på äventyr med nån och SD sitter hemma med barnen:

HD: "Nu incheckade. Gör vid vattnet. Hör vågorna. Super mysigt.
SD:
"WIWT" [wish I was there? Min anm]
"Saknar dig.
Vande mig att ha dig nära under veckan. Njöt."
HD:
"Det samma. Det var mysigt! "
(..)
"Nästa gång vill jag åka med dig."
SD: Åååhh... "
[Skickar stor bild på en man som håller sig för hjärtat och det sprutar ut hjärtan]

3 augusti.
SD: För att du får mig att utvecklas."

22 augusti.
SD: Imorgon vill jag ligga nära.
HD: ❤️
SD: För att du luktar gott."
Senast redigerad av develi 2021-04-22 kl. 19:16.
Citera
2021-04-22, 19:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Eller JG och HD

HD flyttade ju i mars. Varför skulle det vara just de, eller JG och HD?
Det bor ju massor av människor där.

Och varför skulle någon överhuvudtaget som hade med mordet att göra (indirekt tänker ni väl?) hålla på att balansera på ett plank, med så utmärkande kläder (lackskor) osv när andra ser?

Helt ärligt tror jag att man kan bortse från det här...

Tidpunkten för den ena observationen var ju också så sent så att det borde ha varit mörkt (21 - 01 enl skribenten) förutom att det var regndis.

Det regnade väl inte de där fem dagarna.
Gick det att se något i mörkret och regnet?
Citera
2021-04-22, 19:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Både Fadime Sahindal och Abbas Resais flickvän vågade ju ta risker trots att de i deras fall troligen visste att blod skulle flyta om deras hemlighet kom upp till ytan.

Så att den i jämförelse inte alls lika hårt hållna HD vågade göra slut känns inte som en superskräll eller ett bevis på att hon inte kände sig kontrollerad av SD.

I den där dialogen mellan HD och JS om IKEA vill jag minnas att det inte var nån big deal för JS. Verkade vara ett rätt lättsamt samtal.
Om man vågar så är man väl inte skör och hjärntvättad är sensmoralen.
Hon vågar provocera SD, hon vågar vara otrogen. Hon vågar ta ut skilsmässa och flytta.
.. Och hon lever än trots de du räknar upp ang hedersmord.

Om det var en big deal för JS är inte intresserant. Han säger dock att det inte vore ok.
Det intressanta är hennes fräckhet.

Att åka till Ikea för att klättra när hon vet att JS är där och handlar och överväger att springa in och hångla i smyg.

7 april

HD:"Blir inte Dalarna idag"
(..)
HD: Ska vi komma på kaffe då.
JS: Ni kommer inte, en vill inte.
(..)
HD: snart nära dig. På G till Ikea
HD: Vi ska klättra vid Ikea..
JS: Nu? Finns klättring vid gamla Ikea.
Jag är på Ikea.
(..)
JG: Jag Vill träffa dig. Men Inte schysst mot S.
(..)
HD: "övervägde ett tag att säga att jag skulle springa in på toa på IKEA för att få träffa dig."

"Åh vad jag ångrar att jag inte sprang in på IKEA. Ville ha haft en kyss."

Senare samma månad bedyrar hon för SD att hon bara är vän med JS och ska meddela sig om status ändras.

28 april

HD: "Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag.
Bara vänner"

SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner. "

HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."
Senast redigerad av develi 2021-04-22 kl. 19:30.
Citera
2021-04-22, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Absolut, viktigt att vara tydlig.

HD tar en medicin som enligt skribenter i tråden (bla develi om jag minns rätt) är vanliga vid behandling av bipolär sjukdom.
Men den del i huvudförhandlingen i tingsrätten som handlade om hennes psykiska ohälsa begärde hon stängda döttrar för och ÅH biföll det.
Så nej, det finns ingen bekräftad info om att hon har någon typ av bipolär sjukdom.
Enbart vilken medicin hon tar. Men det är ju möjligt att hon tar den av något annat skäl.

Men inte fel att skriva diagnos eftersom bipolär sjukdom ju är något man diagnostiseras med.
Diagnos är ju inte synonym till npf som vissa verkar tro (säger inte att just du menade det, men bra att vara tydlig där med).
Vem skriver om bipolär som npf?
Har inte sett nåt om den villfarelsen men det kanske är år tillbaka i tråden?
Citera
2021-04-22, 19:33
Medlem
Citat:
Carina, Carina... Ingen har någonsin pekat ut LW som ett helgon, som du och Smokey försökt få det till. Hon var en människa med fel och brister precis som HD.

Och HD var ju ett victim på flera sätt hon med. Håller du inte med?

Otrohet sker. Folk blir kära i sina vänners fruar och män. Den frikyrkliga världen är långt ifrån något undantag!

Det här fallet handlar inte om att en är duktiga Spara och en är lössläppta Slösa, att en är ängel och att en är djävul.

Hora/madonna-bilden av kvinnor är något alla måste försöka släppa 2021.
Och 2018.

Läs gärna Maviels, Zilvers och nötis senaste inlägg för att får en mer flerdimensionell bild av vilka mekanismer som kan få vanliga, normala kvinnor att fastna i ett sjukt förhållande. De trasslar in sig som fiskar i ett nät.
De manipuleras och deras gränser förskjuts.

Det är för övrigt långt ifrån första gången jag lyssnade på det förhöret med HD.
Nej, Lena var sannerligen inget helgon. Fast när det påpekats har det ända sen trådens början väckt ett ramaskri hos alla dem som envist försvarat Lena och hennes liv och leverne.
Det har från mer än ett håll förts fram den i sammanhanget ytterst märkliga ståndpunkten, att eftersom Lena inte längre är i livet och kan försvara sig, så bör hon därför slippa posthum kritik. En minst sagt udda hållning, för i analogi med det resonemanget skulle man inte ha rätt att kritisera vare sig Charles Manson eller Robert Mugabe, båda nu döda. Inte alltför saknade nån av dem, men posthumt kritiserade 24/7.

Jag har mer än en gång påpekat att om Lena levt mindre oärligt och följt sitt kristna kall, hade hon varit i livet än idag. Fast just det där kanske det tar emot att inse?

Det fetade:
Jo, visst händer det att folk blir kära i andras fruar/män. Men det hör till det absoluta undantaget att en vigselförrättare går i säng med en av dem h*n vigt -så länge den är kvar i äktenskapet.
Eller känner du till nåt annat ärende där så skett?

Sens moral:
De tre barnen W hade haft sin mamma kvar i livet om hon låtit bli Stefan.
Simple as that.
Citera
2021-04-22, 19:36
Medlem
landbandys avatar
Tänker på allt LW gjort gällande typ bevis ; skrivit dagböcker , spelat in arga samtal , pratat med polisen osv. ......
...,hade hon bara yttrat några få ord till dem hon skulle åka med till Norge när hon chattade med dem på mordkvällen ,så hade det kunnat varit enklare att lösa detta ...

Typ ;
-oj nu knackar xxxxxxxxxx...på min fönsterruta , ska bara kolla vad den vill , brb ( be right back )
Senast redigerad av landbandy 2021-04-22 kl. 19:42.
Citera
2021-04-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Beskrivningen av personerna gör att jag tänker på SOA och BA som hjälper HD i samband med hennes flytt och har hjälpt till att städa hennes trädgård.

Vi får helt enkelt kolla upp vad för slags kläder paret använder

Bry dig inte om denne trådskrivare, för det första regnade det inte den veckan.
För det andra finns det ingen som helst jäkla anledning att klättra över planket när man kan gå runt det 15m längre bort...
Uppenbarligen är det bluff och båg, kanhända Sd kretsen som vill roa sig och få oss prata om ett galet villospår.
Citera
2021-04-22, 19:40
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, Lena var sannerligen inget helgon. Fast när det påpekats har det ända sen trådens början väckt ett ramaskri hos alla dem som envist försvarat Lena och hennes liv och leverne.
Det har från mer än ett håll förts fram den i sammanhanget ytterst märkliga ståndpunkten, att eftersom Lena inte längre är i livet och kan försvara sig, så bör hon därför slippa posthum kritik. En minst sagt udda hållning, för i analogi med det resonemanget skulle man inte ha rätt att kritisera vare sig Charles Manson eller Robert Mugabe, båda nu döda. Inte alltför saknade nån av dem, men posthumt kritiserade 24/7.

Jag har mer än en gång påpekat att om Lena levt mindre oärligt och följt sitt kristna kall, hade hon varit i livet än idag. Fast just det där kanske det tar emot att inse?

Det fetade:
Jo, visst händer det att folk blir kära i andras fruar/män. Men det hör till det absoluta undantaget att en vigselförrättare går i säng med en av dem h*n vigt -så länge den är kvar i äktenskapet.
Eller känner du till nåt annat ärende där så skett?

Sens moral:
De tre barnen W hade haft sin mamma kvar i livet om hon låtit bli Stefan.
Simple as that.

Hmm ...såvida hon inte stod under något slag hot, typ :
-Skippar du mig så dör du ! ....

Du har inte tänkt i dem banorna ,att ; Lämnar du- så då jäklar ! och sen när hon ansågs jobbig blev det ; Lämnar du INTE-, så jäklar ! ...?

Inte lätt att leva upp till alla olika krav som infann sig ...för hur man än vänder sig så har man ju arslet bak !

Suck .
Senast redigerad av landbandy 2021-04-22 kl. 19:54.
Citera
2021-04-22, 19:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Bry dig inte om denne trådskrivare, för det första regnade det inte den veckan.
För det andra finns det ingen som helst jäkla anledning att klättra över planket när man kan gå runt det 15m längre bort...
Uppenbarligen är det bluff och båg, kanhända Sd kretsen som vill roa sig och få oss prata om ett galet villospår.
Finns det ens trädgårdsrens där..
Citera
2021-04-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte fått klart för mig när i tiden de här två filurerna som vår nye skribent beskriver. Var det på våren? Vid mordtillfället? Dagarna efter mordtillfället eller vad? Känns som helt taget ur luften när det gått tre år och hovrättsförhandlingarna är mitt uppe i det hela. Varför kommer man då ut på Flashback - och dessutom skäller ut folk som faktiskt ifrågasätter?

Att det finns folk som ränner i buskarna i Örebro vet vi ju. Det kan ha varit ett par tossiga geocashare som varit ute. De ränner ju överallt och på alla tider på dygnet verkar det som. Under förutsättning att den här historien faktiskt har med verkligheten att göra.

Det är ett troll som försöker skapa rimligt tvivel angående om brottsplatsen är ett tillhåll för mållgans eller ej.
Citera
2021-04-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det är ett troll som försöker skapa rimligt tvivel angående om brottsplatsen är ett tillhåll för mållgans eller ej.
Ungefär vad jag trodde.
Citera
2021-04-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte fått klart för mig när i tiden de här två filurerna som vår nye skribent beskriver. Var det på våren? Vid mordtillfället? Dagarna efter mordtillfället eller vad? Känns som helt taget ur luften när det gått tre år och hovrättsförhandlingarna är mitt uppe i det hela. Varför kommer man då ut på Flashback - och dessutom skäller ut folk som faktiskt ifrågasätter?

Att det finns folk som ränner i buskarna i Örebro vet vi ju. Det kan ha varit ett par tossiga geocashare som varit ute. De ränner ju överallt och på alla tider på dygnet verkar det som. Under förutsättning att den här historien faktiskt har med verkligheten att göra.

Geocache i lackskor??? Låter tveksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in