2021-04-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intuitionisten
Sluta trolla, var väl menat till mig. Sedan spyr du ut dig: Är det ditt sett att Så Du har analyserat deras garderober? Nej, men om DU hade gjort hade "ingen" behövt trolla för då hade mina fakta kunnat ställas mot verkligheten/sanningen. Gör det först så kan vi sedan snacka om det är du eller jag som är "trollkarlen". It’s easier to fool people than to convince them that they have been fooled, Mark Twain.
Ok.
Jag har lite svårt att få det du berättar att gå ihop, helt enkelt, men jag kanske är korkad.
Jag ber om ursäkt, skulle du kunna förklara vad du tror dig ha sett?
Hur det är kopplat till mordet på L?
Vad vill du komma fram till? Jag vill verkligen förstå.
Citera
2021-04-22, 17:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det blev lite fel där. Det är många som vill ha svar och inte bara från Flashback.

Innanför planket: Första gången var det sen kväll och det var regndisigt ute. Klockan var mellan 21 - 01. (inte 20 - 01 som du skrev). Regndiset kom på kvällen. Inget under dagen för då hade jag inte cyklat till en bekant.
Utanför planket: Andra gången var det sen eftermiddag men före 20.00. Denna dag var det soligt.

Om paret var dit för att slänga trädgårdsavfall bakom planket, kan det förklara varför mannen verkade frysa till när du kom. De hade en släpkärra skriver du, så de kanske bodde en bit bort och kände sig påkomna.

Om du tittat på flygbilden nedan, kan man se att det förmodligen inte är så stor insyn till brottsplatsen om man inte rundar planket, även om man "ligger" på planket.

https://www.bildtagg.se/bild/qfgmgepbbxunupel4i1s1c8
Citera
2021-04-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Så ditt vittnesmål har hamnat i slasken eftersom att det tydligen inte finns med i FUP, jag skulle tro att det beror på att du vitnat om att det varigt regnigt medan det enligt smhi inte regnade den veckan. Troligtvis har väl utredarna utgått från att du blandat ihop veckor. Men de borde ha kollat upp ditt tips noggrannare anser jag. Dessa personer verkade ju bete sig märklig. Vem vet det kan ha varit missbrukare som haft någon knarkgömma i närheten av Lenas burk och de kan ha stött ihop.

Tror som du här: att platsen ibland var tillhåll även för folk med skumma avsikter. En "bra" plats för ett par pundare som vill injicera ifred? Var det ens samma dag eller vecka som @illusionisten talar om?
Citera
2021-04-22, 17:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror som du här: att platsen ibland var tillhåll även för folk med skumma avsikter. En "bra" plats för ett par pundare som vill injicera ifred? Var det ens samma dag eller vecka som @illusionisten talar om?

Fast det var preis det som en av grannarna på R*ättarevägen ska vittna om; att det inte längre var ett sådant tillhåll.

Från kompletteringen:

"Vittnesförhör med J*ohan K*anedal angående hans iakttagelser av och
kännedom om platsen där Lena Wesström hittas död till vederläggande av
påstående om alternativ gärningsman. Tidsåtgång för förhör ca 15 minuter
"
Citera
2021-04-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast det var preis det som en av grannarna på R*ättarevägen ska vittna om; att det inte längre var ett sådant tillhåll.

Från kompletteringen:

"
Märkligt att det vittnesmålet har hamnat i slasken om det talar emot vittnesmålet om att skummisar inte brukar hålla till där längre
Citera
2021-04-22, 18:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Märkligt att det vittnesmålet har hamnat i slasken om det talar emot vittnesmålet om att skummisar inte brukar hålla till där längre

Svårt att veta utifrån den information vi fått i tråden.

Jag vet inte att det regnande de där kritiska dagarna innan Lena hittades. Det kan vara en faktor. En annan kan vara att någon har berättat vid dörrknackning att de tog ris bakom planket, fast det var på ett annat ställe och man ha hittat riset. Bara för att ge exempel på varför det kan ha hamnat i slasken.

Det kanske inte alls är skummisar det handlar om, utan grannar som slänger trädgårdsavfall helt enkelt.

Kanhända att det fanns andra skäl bakom att ett sådant vittnesmål inte bedöms som avgörande för brottet och utredningen...
Citera
2021-04-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Från kompletteringen:

"

Tack. Skulle vara intressant att höra de nya vittnesmålen. Själva fan att man inte kan vara där. Hade jag varit garanterad en plats hade jag gärna tagit tåget dit för att särskilt lyssna måndag 3/5.

Det är väldigt tråkigt att inte AB, DN SvD och Expressen är på hugget. Tyvärr måste man vara inloggad (betala) för att ens kunna skicka ett mejl och ställa frågor om deras intresse för fallet eller ej.
Citera
2021-04-22, 18:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack. Skulle vara intressant att höra de nya vittnesmålen. Själva fan att man inte kan vara där. Hade jag varit garanterad en plats hade jag gärna tagit tåget dit för att särskilt lyssna måndag 3/5.

Det är väldigt tråkigt att inte AB, DN SvD och Expressen är på hugget. Tyvärr måste man vara inloggad (betala) för att ens kunna skicka ett mejl och ställa frågor om deras intresse för fallet eller ej.

Vittnet är fd polis och bor alldeles nära brottsplatsen:

"J kan inte minnas att han någonsin lagt märke till att det rört sig någon människa i
området vid bullerplanket vid tiden före mordet. Han skulle ha tänkt på om någon rört sig där
eftersom det är en märklig plats att vara på samt att han har barn och inte vill att de ska
uppehålla sig eller röra sig i det området som är så pass nära motorvägen. Nu efter mordet rör
det sig dock folk där.
"
//
" Utifrån sitt tidigare yrke är han övertygad om att hans intresse hade väckts om han sett att det rört sig folk bakom bullerplanket då det är ett märkligt ställe att vara på, det är alldeles nära motorvägen. Hade det rört sig folk som han trott varit narkomaner hade han definitivt reagerat på det.
J säger att hans fru M troligen skulle ha sagt till honom ifall hon sett att det rört sig
personer som hon uppfattat som narkomaner i området. Dels eftersom de har intresse av det
då de bor i området och dels eftersom J varit polis. M och J har vid något tillfälle pratat om narkomaner som gått på deras gata. Det har då varit personer som J känt igen. Det är flera år sedan det skedde. Det gällde då gatan, inte i gräset eller bakom bullerplanket.
"
Citera
2021-04-22, 18:26
Medlem
Citat:
På insidan av planket var det en man och en kvinna. P.g.a. regndiset uppfattade jag henne kläd i mörka byxor och hade en mörk jacka som tycktes vara lite för stor för henne. Mannen hade svart regnställ och stelnade till som en pinne med krattan i hand när han såg mig.
På utsidan var mannen klädd i en brun mockarock. Rockslaget var uppfällt och man såg bara toppen av hans kalufs. Hårlängden c:a 2 cm. Hans byxor svarta med mindre gråa inslag samt slag på dem. Han hade skinnhandskar med sydd sömn på fingrarna (inte säker men de var svarta). På fötterna hade han lackskor. Kvinnan som låg på planket var inte Lena. Denna kvinna var mera satt i hullet. Kvinnan hade en speciell jacka som var ”postnord blå” med olika strecknyanser av ljusare och mörkare blåa färger. Hennes byxor var mörkblåa med slag. Hennes skor uppfattade jag som gymnastikskor (svart vita). Hennes hår uppskattar jag till var c:a 20 cm.
Till grottmuttan: Jo, ÅKLAGARE ÅSA HIDING HAR TIDIGARE FÅTT DESSA UPPGIFTER. Om det är någon som INTE är trovärdig så är det du grottmuttan. Du spekulerar i det blå. Det hade varit bättre om du frågat mig än att spela ”bluffstopp”. Jag har följt ERA spekulationer men INGEN har sett någonting, men ändå ifrågasätter ”vissa” medlemmars trovärdighet. I princip ”grottmuttan” har DE flesta andra inklusive dig grottmuttan NOLL i trovärdighet då NI endast har/kan ägnat er åt spekulationer.

Beskrivningen av personerna gör att jag tänker på SOA och BA som hjälper HD i samband med hennes flytt och har hjälpt till att städa hennes trädgård.

Vi får helt enkelt kolla upp vad för slags kläder paret använder
Citera
2021-04-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Beskrivningen av personerna gör att jag tänker på SOA och BA som hjälper HD i samband med hennes flytt och har hjälpt till att städa hennes trädgård.

Vi får helt enkelt kolla upp vad för slags kläder paret använder
Eller JG och HD
Citera
2021-04-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Eller JG och HD
Jag har inte fått klart för mig när i tiden de här två filurerna som vår nye skribent beskriver. Var det på våren? Vid mordtillfället? Dagarna efter mordtillfället eller vad? Känns som helt taget ur luften när det gått tre år och hovrättsförhandlingarna är mitt uppe i det hela. Varför kommer man då ut på Flashback - och dessutom skäller ut folk som faktiskt ifrågasätter?

Att det finns folk som ränner i buskarna i Örebro vet vi ju. Det kan ha varit ett par tossiga geocashare som varit ute. De ränner ju överallt och på alla tider på dygnet verkar det som. Under förutsättning att den här historien faktiskt har med verkligheten att göra.
Citera
2021-04-22, 19:01
Medlem
Citat:
Eftersom bipolaritet är en psykisk sjukdom, inte typ personlighetsstörning, så borde hon få vård om hon fälls för något. Men det beror också på typ av och hur svår just hennes variant är. Om det nu är bipolaritet hon lider av. Men det vet vi väl inte? Bäst är att inte göra det till en trådsanning. Man får verkligen visa att det är en spekulation när man skriver om det.

Vad Sara Svensson led av för psykisk sjukdom vet inte jag. Vet du?

Absolut, viktigt att vara tydlig.

HD tar en medicin som enligt skribenter i tråden (bla develi om jag minns rätt) är vanliga vid behandling av bipolär sjukdom.
Men den del i huvudförhandlingen i tingsrätten som handlade om hennes psykiska ohälsa begärde hon stängda döttrar för och ÅH biföll det.
Så nej, det finns ingen bekräftad info om att hon har någon typ av bipolär sjukdom.
Enbart vilken medicin hon tar. Men det är ju möjligt att hon tar den av något annat skäl.

Men inte fel att skriva diagnos eftersom bipolär sjukdom ju är något man diagnostiseras med.
Diagnos är ju inte synonym till npf som vissa verkar tro (säger inte att just du menade det, men bra att vara tydlig där med).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in