2021-04-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har aldrig sett en tråd som velat så fram och tillbaka kring motiv. Inte undra på att det inte blir en röd tråd.
.
HD är ett skört offer. Nej hon är stark och lämnar. Börjar på ny kula. SD står ensam och desperat.

Motivet är att han lämnas av kvinnor som bestämt sig. Han blir ensam kvar. Då mördar han den sista han har som hängt med i 7 år

LW stark. LW svag.

Nej. Motivet är triangeldrama.
Han mördar LW för att han uppfattar henne som en käpp i hjulet i sina försök att få HD tillbaka.

Missade jag nåt?

Du har inte missat någonting.
SD verkar inte begripa att HD redan visste att SDs förhållande med Lena hade fortsatt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-21 kl. 15:15.
Citera
2021-04-21, 15:10
Medlem
Citat:
De lyssnar på allt. Det är en repetition av TR via inspelning - bedömer material som domen grundats på och som då är överklagad - förutom att lyssna på de som kallats och är på plats in carne via ÅK och försvar.
Samt ta del av nytt material som kompletterats.

Ja, plus att det därför ska bli väldigt intressant vad Sillen har att tillföra, då han ska höras måndag 3/5. En timme är avsatt för det förhöret.
Citera
2021-04-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det stör mig också.

Nyckeln till att narcissister kan behålla sina partners, även om partnern är på en mycket högre nivå både intellektuellt och utseendemässigt är att de lyckas hitta partnerns svaga punkter och trycka på dem tills de smulat sönder partnerns självkänsla och försöker få partnern att tro att hen är sjuk och inkapabel (”Du förstör allt du tar i, du kan aldrig klara ett förhållande” sa SD till LW). De får partnern att lägga en otrolig tid på att försöka förklara sig, i tron att narcissisten bara missuppfattat allt, fast narcissisten redan vet, men njuter av att se partnern frustrerad och förtvivlad försöka förklara.

Detta sker efter att de först visat upp en förtjusande sida och fått partnern att köpa deras grandiosa bild av vem de själva är.
(Vilket LW såg igenom vem han var det sista året och ville berätta det för HD mfl).

Ett annat sätt att få partnerns att stanna är genom hot. Finns inga gemensamma barn med i bilden som spelpjäser så kan partnerns barn hotas (AW i detta fall).

Narcissisten kan även hota att sprida känsliga bilder eller osanningar om partnern (LW misstänkte att han hade sparade sexfilmer på henne).
OBS. Detta är inte att jämföra med att LW hotade att sprida sanningar om SD.

Det är precis så de jobbar, narcissister och psykopater.
Citera
2021-04-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Ja du susanna...
OM nu Intuitionistens inlägg mot förmodan innehåller nåt spår av sanning så vore det väl MYCKET intressant? En person som sett två personer röra sig på mordplatsen innan Lena hittats. Tycker du inte?

På insidan av planket var det en man och en kvinna. P.g.a. regndiset uppfattade jag henne kläd i mörka byxor och hade en mörk jacka som tycktes vara lite för stor för henne. Mannen hade svart regnställ och stelnade till som en pinne med krattan i hand när han såg mig.
På utsidan var mannen klädd i en brun mockarock. Rockslaget var uppfällt och man såg bara toppen av hans kalufs. Hårlängden c:a 2 cm. Hans byxor svarta med mindre gråa inslag samt slag på dem. Han hade skinnhandskar med sydd sömn på fingrarna (inte säker men de var svarta). På fötterna hade han lackskor. Kvinnan som låg på planket var inte Lena. Denna kvinna var mera satt i hullet. Kvinnan hade en speciell jacka som var ”postnord blå” med olika strecknyanser av ljusare och mörkare blåa färger. Hennes byxor var mörkblåa med slag. Hennes skor uppfattade jag som gymnastikskor (svart vita). Hennes hår uppskattar jag till var c:a 20 cm.
Till grottmuttan: Jo, ÅKLAGARE ÅSA HIDING HAR TIDIGARE FÅTT DESSA UPPGIFTER. Om det är någon som INTE är trovärdig så är det du grottmuttan. Du spekulerar i det blå. Det hade varit bättre om du frågat mig än att spela ”bluffstopp”. Jag har följt ERA spekulationer men INGEN har sett någonting, men ändå ifrågasätter ”vissa” medlemmars trovärdighet. I princip ”grottmuttan” har DE flesta andra inklusive dig grottmuttan NOLL i trovärdighet då NI endast har/kan ägnat er åt spekulationer.
Citera
2021-04-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intuitionisten
På insidan av planket var det en man och en kvinna. P.g.a. regndiset uppfattade jag henne kläd i mörka byxor och hade en mörk jacka som tycktes vara lite för stor för henne. Mannen hade svart regnställ och stelnade till som en pinne med krattan i hand när han såg mig.
På utsidan var mannen klädd i en brun mockarock. Rockslaget var uppfällt och man såg bara toppen av hans kalufs. Hårlängden c:a 2 cm. Hans byxor svarta med mindre gråa inslag samt slag på dem. Han hade skinnhandskar med sydd sömn på fingrarna (inte säker men de var svarta). På fötterna hade han lackskor. Kvinnan som låg på planket var inte Lena. Denna kvinna var mera satt i hullet. Kvinnan hade en speciell jacka som var ”postnord blå” med olika strecknyanser av ljusare och mörkare blåa färger. Hennes byxor var mörkblåa med slag. Hennes skor uppfattade jag som gymnastikskor (svart vita). Hennes hår uppskattar jag till var c:a 20 cm.
Till grottmuttan: Jo, ÅKLAGARE ÅSA HIDING HAR TIDIGARE FÅTT DESSA UPPGIFTER. Om det är någon som INTE är trovärdig så är det du grottmuttan. Du spekulerar i det blå. Det hade varit bättre om du frågat mig än att spela ”bluffstopp”. Jag har följt ERA spekulationer men INGEN har sett någonting, men ändå ifrågasätter ”vissa” medlemmars trovärdighet. I princip ”grottmuttan” har DE flesta andra inklusive dig grottmuttan NOLL i trovärdighet då NI endast har/kan ägnat er åt spekulationer.
Vad menar du att de gjorde?
Hur låg kvinnan på planket?
Hur nära var du, om du såg att han hade lackskor och sydda sömmar på sina handskar?
Kratta i regndis, vad uppfattade du det som att de hade för ärenade vid planket?
Låter som en finklädd herre i mockarock eller regnställ? och yngre kvinna?
Citera
2021-04-21, 15:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men så vitt jag vet regnade det inte mellan mordet 14 maj till 19 maj - 18 i Örebro.

Med tanke på att du säger dig ha sett dessa personer från en bil, undrar jag hur du skulle kunnat ha sett så många detaljer särskilt sådana som skinnhandskar med sydd söm? Lacksskor?
Klädseln vara ganska uppseeendeväckande och "annorlunda". Uppfällt rockslag t ex, får det hela att påminna om en scen från en film? Och i den värmen som var i maj, kan man bara konstatera att klädseln passar bättre för vintern?

Det finns heller ingen anledning att vara "på planket" då man lätt kan runda det. Och om nu någon har varit på planket, då borde man ha sett något?

Journalister har gått runt i området efter försvinnandet. De har förhörts, bl a har man filmat med drönare.

Om du nu har sett något, kan det inte ha varit efter mordet?
Jag kan tänka mig att en och annan varit nyfiken.

Det har funnits en skribent i tråden som varit på plats med sin kollega enligt egen uppgift. De ska ha inspekterat mordplatsen och mätt upp avstånd från bostaden mm.
Dessutom har forensikerna varit på plats efter att kroppen hittats och sågat ner träd bl a.
Det har också krattats i området, då i okt- 18.

Kan det ha varit någon av dessa personer du har sett?
Citera
2021-04-21, 15:55
Medlem
Citat:
Han hotade för att hon skulle hålla käften inför HD och lyda. Han körde med vännen, grannen och pastorn som vigde paret och sen stal den gifta mannen.

Samma sysslade HD med.
Samma sysslade JG med.
Samma ses i tråden.

Syndabocken LW, exakt all skuld läggs på LW.

Hon fick munkavle och regelverk om officiellt beteende via HD och livstids kontaktförbud ang SD.
Den enda kontakten gällde event och skulle strikt gå via HD.

Hon fick fortsatta förbud om RT via SD av given anledning. Han ämnade fortsätta otroheten och förutom skam var en av LWs akilleshälar en patologisk rädsla att lämnas ensam.

Hon anpassade sig för att hon levde på hoppet.

Hon hoppades på att få SD, hon ville fortsatt tro att det fanns ett Kilimanjaro.
SD körde med dubbelbottnade löften, gjorde henne ambivalent och hon hamnade i en helt låst position:

Förutom munkavle blev hon blev även bakbunden.
LW i sin tur försökte återfå makt via att hota med att berätta sanningen.
Nåt som SD var helt paranoid kring relaterat till HD, en repetitiv hotbild ända sen mars 2017 då kraven ställdes.

Hennes tillvaron hade slagits till spillror.
LW började släppa tanken om officiell skam, hon var så under isen det bara går och redo att lägga korten på borden;
Munkaveln och de bakbundna händerna börjar släppa.
När LW började bryta sig ur blev hon ett reellt hot.

Han tappar makten över henne och hotet var det som gällt hela relationen dvs att HD skulle få veta att de fortsatt.
Han var i en ännu svagare position gällande HD, ett betydligt mer kritiskt läge iom hennes drag ang skilsmässa.

LW sökte en upprättelse efter år av att vara kuvad och stå med håven och äta brödsmulor och ensam stå med skulden.
Hon visste han hade kapacitet till våld och hot men tyvärr inte hur farlig han var.

Precis. Behovet av upprättelse minskade ju knappast heller efter att SDs och HDs lilla flying monkey JG hjälpte till att prata illa om LW i den gemensamma bekantskapskretsen.

Undrar om han ångrar sig idag, Jerry... Vid förhöret i tingsrätten verkade han ju fortfarande vara SDs lilla fanboy.

Om bara LW fattat vilket våldskapital som Nattens vite clown bar på och exakt hur empatistörd och gränslös han är...

Jerry anar det nu. Måste vara många blandade känslor där.

HD är ett kapitel för sig.
Citera
2021-04-21, 15:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Oj, det var väldigt specifika detaljer.
Jag frågar som Åkl frågar ”Krukväxtindianen”:
- Tycker du att du har minne för detaljer?
Citera
2021-04-21, 16:01
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Precis. Behovet av upprättelse minskade ju knappast heller efter att SDs och HDs lilla flying monkey JG hjälpte till att prata illa om LW i den gemensamma bekantskapskretsen.

Undrar om han ångrar sig idag, Jerry... Vid förhöret i tingsrätten verkade han ju fortfarande vara SDs lilla fanboy.

Om bara LW fattat vilket våldskapital som Nattens vite clown bar på och exakt hur empatistörd och gränslös han är...

Jerry anar det nu. Måste vara många blandade känslor där.

HD är ett kapitel för sig.
Hanna skulle aldrig våldföra sig på någon, allra minst mot någons huvud.
I alla fall inte när hon inte är i "tjänst" då vanvårdar hon den inre Hanna.
Ska vi vänta tills Hanna har passerat stenen ? sååå blir det så bra igen.
Citera
2021-04-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, plus att det därför ska bli väldigt intressant vad Sillen har att tillföra, då han ska höras måndag 3/5. En timme är avsatt för det förhöret.

Vad ska Sillen kunna tillföra som får vågskålen att tippa över.
Citera
2021-04-21, 16:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Regndis?
Du har nog blandad ihop dagarna.
Vet du vilka dagar du såg dessa?
Tror du det var samma personer?
Citera
2021-04-21, 16:06
Medlem
Vad tror ni. Vad blir utfallet i HR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto