Citat:
Ursprungligen postat av
Intuitionisten
På insidan av planket var det en man och en kvinna. P.g.a. regndiset uppfattade jag henne kläd i mörka byxor och hade en mörk jacka som tycktes vara lite för stor för henne. Mannen hade svart regnställ och stelnade till som en pinne med krattan i hand när han såg mig.
På utsidan var mannen klädd i en brun mockarock. Rockslaget var uppfällt och man såg bara toppen av hans kalufs. Hårlängden c:a 2 cm. Hans byxor svarta med mindre gråa inslag samt slag på dem. Han hade skinnhandskar med sydd sömn på fingrarna (inte säker men de var svarta). På fötterna hade han lackskor. Kvinnan som låg på planket var inte Lena. Denna kvinna var mera satt i hullet. Kvinnan hade en speciell jacka som var ”postnord blå” med olika strecknyanser av ljusare och mörkare blåa färger. Hennes byxor var mörkblåa med slag. Hennes skor uppfattade jag som gymnastikskor (svart vita). Hennes hår uppskattar jag till var c:a 20 cm.
Till grottmuttan: Jo, ÅKLAGARE ÅSA HIDING HAR TIDIGARE FÅTT DESSA UPPGIFTER. Om det är någon som INTE är trovärdig så är det du grottmuttan. Du spekulerar i det blå. Det hade varit bättre om du frågat mig än att spela ”bluffstopp”. Jag har följt ERA spekulationer men INGEN har sett någonting, men ändå ifrågasätter ”vissa” medlemmars trovärdighet. I princip ”grottmuttan” har DE flesta andra inklusive dig grottmuttan NOLL i trovärdighet då NI endast har/kan ägnat er åt spekulationer.
Men så vitt jag vet regnade det inte mellan mordet 14 maj till 19 maj - 18 i Örebro.
Med tanke på att du säger dig ha sett dessa personer från en bil, undrar jag hur du skulle kunnat ha sett så många detaljer särskilt sådana som skinnhandskar med sydd söm? Lacksskor?
Klädseln vara ganska uppseeendeväckande och "annorlunda". Uppfällt rockslag t ex, får det hela att påminna om en scen från en film? Och i den värmen som var i maj, kan man bara konstatera att klädseln passar bättre för vintern?
Det finns heller ingen anledning att vara "på planket" då man lätt kan runda det. Och om nu någon har varit på planket, då borde man ha sett något?
Journalister har gått runt i området efter försvinnandet. De har förhörts, bl a har man filmat med drönare.
Om du nu har sett något, kan det inte ha varit efter mordet?
Jag kan tänka mig att en och annan varit nyfiken.
Det har funnits en skribent i tråden som varit på plats med sin kollega enligt egen uppgift. De ska ha inspekterat mordplatsen och mätt upp avstånd från bostaden mm.
Dessutom har forensikerna varit på plats efter att kroppen hittats och sågat ner träd bl a.
Det har också krattats i området, då i okt- 18.
Kan det ha varit någon av dessa personer du har sett?