2021-04-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, Åkl pressar honom om han inte var svartsjuk på till exempel HD och JS. SD förklarar då att han inte var svartsjuk men kunde känna avundsjuka för att de skulle göra roliga saker tillsammans.
Det är tydligen en av de känslor han kan uppbringa.
Han raljerar så klart lite när han förklarar skillnaden mellan svartsjuk och avundsjuk för Åkl.

Pfft! Klart han var svartsjuk, men han har sitt eget lilla sätt att inte visa det på. Men inom honom tror jag demonerna rasar och han måste ha kontroll till varje pris.

Om det "bara" hade handlat om avundsjuka så kunde han ha gjort samma sak själv.
Citera
2021-04-22, 13:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressant. Tack för det. Jag tror ärligt talat inte SD vet hur svartsjuka känns. Avundsjuka ja - han vill ha det som andra har. Men när det gäller människor, såsom HD och JW så handlar det nog mer om äganderätt. Och avund och ägande hör samman. Man är inte svartsjuk på saker - enbart på människor. Det blev kanske mer freudianskt än vad SD tänkt sig.

(Jag gjorde också ett litet tillägg i mitt inlägg.)

Apropå känslor eller brist på:
Med tanke på hur väl man ”känner” SD så tror jag, när det handlar om hans smygande och ev knackande hos grannar etc, att han tycker att det är ”på skoj” och lite på gränsen. Han fattar helt enkelt inte hur det kan uppfattas av ”normala” människor.
Om folk blir rädda så blir det som en bonus. Han vet ju att det inte är farligt, de tror att det är det.
Fniss, fniss...
Citera
2021-04-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag vet och förstår allt du skriver om kvinnor som blir misshandlade och mördade av män i destruktiva relationer. Det är fruktansvärt!

Men jag ser inte att LW var som dessa kvinnor. Alls. Hon var inte undergiven. Hon försökte inte lämna. Hon ville inte ha skyddat boende. Det enda hon ville var att SD skulle lyda henne. Hon tjatade på honom 24/7 och gav order om hur han skulle uppföra sig mot henne, vad han skulle känna, tänka, skriva, säga. Och allt det skulle han göra för att han ville, inte för att hon sa åt honom. SD visade genom sina handlingar att han inte älskade henne men hon vägrade acceptera det.

Allt det visste LW när de inledde relationen. Vem vill ha en sådan man? Hur kan man tro att man kan lita på en sådan mans löften?

Lena kunde säkert vara extremt påstridig för att få svar på sina frågor och hon gav sig inte. Ingen tvekan om den saken. Om någon kastar ur sig en lögn eller säger något elakt så vill man väl ha en förklaring eller en ursäkt? Vad inte Lena förstod var att inom SD blev det svart. Det blev farligt, men hon insåg inte att det var så illa som det var.

Han ville att alla skulle lyda honom trill varje pris, hans ord gällde. Han tålde inga motsägelser: "Du har FEL och jag har RÄTT". Läste igår någon chatt mellan SD och HD där han sa just dessa ord. Sånt har HD levt med i 20 år...
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-22 kl. 13:26.
Citera
2021-04-22, 13:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Vem som helst kan ju tycka att LW var helt sjuk om man bara väljer att berätta väl valda delar.

Samma sak med HD. Och med de flesta människor egentligen.

Väldigt kontraproduktivt ur terapisynpunkt av HD att inte ge sin terapeut hela bilden.

Men bara det att hon kallar terapeuten för ”samtalstanten” visar ju att hon tar ett visst (barnsligt) avstånd från samtalsterapin. Som något hon gör motvilligt för att hon ”måste”.

Chefen tyckte HD var en av hennes bästa ”syrror” men jag anar att hon redan 2018 tyckte att hon börjat bli lite knepig (och då syftar jag inte på bipolariteten). Man får ha i åtanke att de flesta avdelningar vill ha kvar de erfarna syrrorna till varje pris.
Särskilt utanför storstäderna.
Haha, jag läste bipopulariteten. Freudian slip som dock passar det jag tänkte på. Populär som effektiv.
Hon är troligen väldigt effektiv med den sjd, om uppåt, och chefen pratar om tidigare utbrändhet. Påminner om hur hon löser cacher och loggar hej vilt.
Hon är erfaren från neuropsykiatri men har inte lång tid på Stroke, den avd var nyöppnad när hon började sitt rehab innan hon kunde stå på egna ben som sköterska.
Stadie innan sjd, visar sig inte sällan ledaregenskaper och driftighet men det skenar.
H är inte inte iq-befriad men omogen emotionellt och det är väl stundom out of the blue, som psykisk sjuk om det när åt nåt håll.
Kan även se vart hennes ångest och ruminering härrör från, snudd på paranoid.
Senast redigerad av develi 2021-04-22 kl. 13:39.
Citera
2021-04-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
(Jag gjorde också ett litet tillägg i mitt inlägg.)

Apropå känslor eller brist på:
Med tanke på hur väl man ”känner” SD så tror jag, när det handlar om hans smygande och ev knackande hos grannar etc, att han tycker att det är ”på skoj” och lite på gränsen. Han fattar helt enkelt inte hur det kan uppfattas av ”normala” människor.
Om folk blir rädda så blir det som en bonus. Han vet ju att det inte är farligt, de tror att det är det.
Fniss, fniss...
Ungefär lika kul som när JG oroligt frågar via sms om LWs mördare och SD replikerar att ingen vet om han själv (SD) är mördaren eller inte - det är bara han själv som vet. Karln är inte klok nånstans. Han älskar att skrämma folk och själv ha kontrollen. Det är något riktigt fel i huvudet på den mannan.
Citera
2021-04-22, 13:28
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag vet och förstår allt du skriver om kvinnor som blir misshandlade och mördade av män i destruktiva relationer. Det är fruktansvärt!

Men jag ser inte att LW var som dessa kvinnor. Alls. Hon var inte undergiven. Hon försökte inte lämna. Hon ville inte ha skyddat boende. Det enda hon ville var att SD skulle lyda henne. Hon tjatade på honom 24/7 och gav order om hur han skulle uppföra sig mot henne, vad han skulle känna, tänka, skriva, säga. Och allt det skulle han göra för att han ville, inte för att hon sa åt honom. SD visade genom sina handlingar att han inte älskade henne men hon vägrade acceptera det.

Allt det visste LW när de inledde relationen. Vem vill ha en sådan man? Hur kan man tro att man kan lita på en sådan mans löften?

Hon försökte fixa ett kontrollbehov med ett annat kontrollbehov. Hon speglade honom och blev som honom.

Vem vill ha en sån man? Ingen. Jag tvivlar på att han var så när de inledde relationen. Han spelade säkerligen på att han hade en frigid värdelös fru hemma. Att han hade behov. Han fixade och trixade en massa hemma hos henne. Gödde hennes självbekräftelsebehov. Geocachade med henne. Små intima äventyr dem två emellan. Kvarterets hjälte.

Det börjar ju liksom inte så. Hade det gjort så hade allt varit enklare.
Citera
2021-04-22, 13:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Pfft! Klart han var svartsjuk, men han har sitt eget lilla sätt att inte visa det på. Men inom honom tror jag demonerna rasar och han måste ha kontroll till varje pris.

Om det "bara" hade handlat om avundsjuka så kunde han ha gjort samma sak själv.

Han går med på, i början av förhör, att han under 2013 (typ) kunde känna lite svartsjuka.

Senare, när man kommer fram till mer modern tid, så inser han väl det olämpliga i att erkänna just svartsjuka, och då kommer den här svenskalektionen.

Jag hoppas att HR märker hur SD förändrar sin attityd under förhören i TR. Först är han ganska tillmötesgående, och sen vartefter så bygger han upp försvarsmurar och lägger på den extremt mästrande och otrevliga tonen mot Åkl.
Citera
2021-04-22, 13:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ungefär lika kul som när JG oroligt frågar via sms om LWs mördare och SD replikerar att ingen vet om han själv (SD) är mördaren eller inte - det är bara han själv som vet. Karln är inte klok nånstans. Han älskar att skrämma folk och själv ha kontrollen. Det är något riktigt fel i huvudet på den mannan.
Jepp. Precis så.
Citera
2021-04-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det begås så otroligt många kvinnomord, till följd av män som inte klarar av ett nej.
Så, jag hoppas att rätten har det i åtanke, för det är ett sjukligt relationsdrama, med inslag av extra allt.

Vad tror ni andra om SD och HDs framtid tillsammans?
Det enda som fattas är väl inslag av pedofili i detta mål.

Vad var det för "locker room talk" och porr som JG var så nervös över, egentligen?
SD söker porr, vad har SOA möjligtvis för böjelse?
Han och SD är så tajta, att SD behandlat Soas egen dotter så fruktansvärt illa, är väldigt märkligt.

Är det inte kutym (för att anväda HDs ord om loggfusk) att man tar sitt barns parti?

Ja det enda som fattas är pedofili eller ritualoffer av kaniner eller JGs hund i månskenet med SOA som överstepräst iklädd fotsid mantel (eller hoppråttor som SD så skojsigt kallar dem).

Inte alls omöjligt att han har nåt delikat på JG.
En man som av bekanta beskrivs som mycket, trevlig, rolig och allmänbildad men som även skickar bilder på sitt bajs kanske har böjelser han helst inte ser nå allmänhetens ljus.

Jag tror att HD kommer komma med hembakade bullar och massera hans rygg i besöksrummet om han blir insydd. Tror inte hon kommer bryta med honom om han blir friad. Han har fått henne att tro att han har något på henne som kan få rättsliga följder. Eller så har han det.
Citera
2021-04-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hon försökte fixa ett kontrollbehov med ett annat kontrollbehov. Hon speglade honom och blev som honom.

Vem vill ha en sån man? Ingen. Jag tvivlar på att han var så när de inledde relationen. Han spelade säkerligen på att han hade en frigid värdelös fru hemma. Att han hade behov. Han fixade och trixade en massa hemma hos henne. Gödde hennes självbekräftelsebehov. Geocachade med henne. Små intima äventyr dem två emellan. Kvarterets hjälte.

Exakt en våldsbenägen person är aldrig dominant i början av förhållandet, det smyger sej in successivt
Citera
2021-04-22, 13:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

LW visste att han var otrogen mot sin mycket sjuka fru och att han lämnade barnen ensamma med denna sjuka, nedsövda kvinna för att vara med henne. Hur kan man ställa upp på något sådant?
Citera
2021-04-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Haha, jag läste bipopulariteten. Freudian slip som dock passar det jag tänkte på. Populär som effektiv.
Hon är troligen väldigt effektiv med den sjd, om uppåt, och chefen pratar om tidigare utbrändhet. Påminner om hur hon löser cacher och loggar hej vilt.
Hon är erfaren från neuropsykiatri men har inte lång tid på Stroke, den avd var nyöppnad när hon började sitt rehab innan hon kunde stå på egna ben som sköterska
Stadie innan sjd, visar sig inte sällan ledaregenskaper och driftigher men det skenar.
H är inte inte iq-befriad men omogen emotionellt och det är väl stundom out of the blue, som psykisk sjuk om det när åt nåt håll.
Kan även se vart hennes ångest och ruminering härrör från, snudd på paranoid.

Om hon nu har någon typ av bipolär sjukdom på papper, undrar om den isof skulle kunna ses som en förmildrande omständighet så pass att det påverkat påföljden om hon rent hypotetiskt hade stått anklagad för anstiftan till mord.

Vet inte vad Sara Svensson i Fossmomålet hade för diagnos men hon dömdes väl till vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in