Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Vem som helst kan ju tycka att LW var helt sjuk om man bara väljer att berätta väl valda delar.
Samma sak med HD. Och med de flesta människor egentligen.
Väldigt kontraproduktivt ur terapisynpunkt av HD att inte ge sin terapeut hela bilden.
Men bara det att hon kallar terapeuten för ”samtalstanten” visar ju att hon tar ett visst (barnsligt) avstånd från samtalsterapin. Som något hon gör motvilligt för att hon ”måste”.
Chefen tyckte HD var en av hennes bästa ”syrror” men jag anar att hon redan 2018 tyckte att hon börjat bli lite knepig (och då syftar jag inte på bipolariteten). Man får ha i åtanke att de flesta avdelningar vill ha kvar de erfarna syrrorna till varje pris.
Särskilt utanför storstäderna.
Haha, jag läste bipopulariteten. Freudian slip som dock passar det jag tänkte på. Populär som effektiv.
Hon är troligen väldigt effektiv med den sjd, om uppåt, och chefen pratar om tidigare utbrändhet. Påminner om hur hon löser cacher och loggar hej vilt.
Hon är erfaren från neuropsykiatri men har inte lång tid på Stroke, den avd var nyöppnad när hon började sitt rehab innan hon kunde stå på egna ben som sköterska.
Stadie innan sjd, visar sig inte sällan ledaregenskaper och driftighet men det skenar.
H är inte inte iq-befriad men omogen emotionellt och det är väl stundom out of the blue, som psykisk sjuk om det när åt nåt håll.
Kan även se vart hennes ångest och ruminering härrör från, snudd på paranoid.