Citat:
Ursprungligen postat av
samstPaKTH
Hej
Jag blir mobbad för min längd av folket på min mammas sida av släkten. Alla män där är ca. >190cm och jag är 176cm. Hade jag varit längre hade jag blivit behandlad annorlunda, inte som skit.
Sedan började jag läsa en utbildning inom naturvetenskap men vantrivdes och bytte efter ett år till teknisk fysik och jag får alltid höra hur dålig jag är som kommer att ha spenderat 7 år på universitetet tills jag är färdig "är det inte dags att du är färdig snart" ,"du borde ha läst juridik eller handels så kanske du hade blivit gängse normal" osv. En del har bra befattningar inom advokatbyråer osv. vilket gör saken ännu värre, jävla mobbare. Jag träffar dem varje påsk och jul och födelsedagar m.m. När släkten träffas så blir jag illamående och får ångest över att jag måste träffa dessa människor. Känner mig värdelös på något sätt.
Vad ska jag göra åt detta? Jag har börjat tro på vad de säger, det har eskalerat till självmordstankar för några veckor sedan och jag känner mig värdelös hela tiden.
Har du svårt för ironi??
Tror släkten vill dig väl och tjuv retas lite enbart, i min släkt har det högt i tak.
Där kan vi driva med varandra mycket och alla skrattar högt.
Men känner du som du gör nu så är det enkelt att tacka nej, till nästa träff.
Eller så berättar du hur du känner för dom.