• 1
  • 2
2021-04-22, 11:30
Medlem
Hej

Jag blir mobbad för min längd av folket på min mammas sida av släkten. Alla män där är ca. >190cm och jag är 176cm. Hade jag varit längre hade jag blivit behandlad annorlunda, inte som skit.

Sedan började jag läsa en utbildning inom naturvetenskap men vantrivdes och bytte efter ett år till teknisk fysik och jag får alltid höra hur dålig jag är som kommer att ha spenderat 7 år på universitetet tills jag är färdig "är det inte dags att du är färdig snart" ,"du borde ha läst juridik eller handels så kanske du hade blivit gängse normal" osv. En del har bra befattningar inom advokatbyråer osv. vilket gör saken ännu värre, jävla mobbare. Jag träffar dem varje påsk och jul och födelsedagar m.m. När släkten träffas så blir jag illamående och får ångest över att jag måste träffa dessa människor. Känner mig värdelös på något sätt.

Vad ska jag göra åt detta? Jag har börjat tro på vad de säger, det har eskalerat till självmordstankar för några veckor sedan och jag känner mig värdelös hela tiden.
Senast redigerad av samstPaKTH 2021-04-22 kl. 11:54.
Citera
2021-04-22, 11:35
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Sluta träffa dem. Du är inte skyldig att spendera tid med dem.

Bara för att man är släkt behöver man inte umgås.
Citera
2021-04-22, 11:38
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Du har ingen glädje av såna människor så sluta att gå på släktträffarna bara.
Citera
2021-04-22, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samstPaKTH
Hej

Jag blir mobbad för min längd av folket på min mammas sida av släkten. Alla män där är ca. 190cm och jag är 175cm. Hade jag varit längre hade jag blivit behandlad annorlunda, inte som skit.

Sedan började jag läsa en utbildning inom naturvetenskap men vantrivdes och bytte efter ett år till teknisk fysik och jag får alltid höra hur dålig jag är som kommer att ha spenderat 6 år på universitetet tills jag är färdig "är det inte dags att du är färdig snart" osv. En del på mammas sida har bra befattningar och varje påsk/jul när släkten träffas så blir jag illamående och får ångest över att jag måste träffa dessa människor. Känner mig värdelös på något sätt.

Vad ska jag göra åt detta? Jag har börjat tro på vad de säger, det har eskalerat till självmordstankar för några veckor sedan och jag känner mig värdelös hela tiden.

Låter rätt extremt att du får självmordstankar för att dina släktingar undrar om "du inte är färdig snart" med pluggandet och hackar på dig om din längd. Du är ju inte precis en dvärg? Många män är lika långa som du. Låter som om det sitter djupare, att du är osäker i grunden och/eller blivit konstant nedtryckt under din uppväxt.

Se det att det är dom som hackar på dig som har problem, varför lyssna på dom? Var stolt över de val du gjort, hur många är det inte som bytt studier...är väl ingen stor grej.
Citera
2021-04-22, 11:46
Medlem
hockexs avatar
Skulle tro att de inte vet hur mycket det tar på dig, förmodligen är det bara något man skämtsamt retas med.

Min släkt påpekade ofta hur stor min näsa är och det fortsätter fanemej än idag. Men det är lite kul då man själv pekar ut elefanten i rummet på något som gäller dem. Lite Banter
Citera
2021-04-22, 11:50
Medlem
Mitt bästa tips vore nog att få dom till att sakna dig. Distansiera dig helt och svara varför ifall de undrar, eller inte. Ge de dåligt samvete över hur de har behandlat dig. Frågar de ändå inte om dig efter ett tag så betyder det att du klarar dig mycket bättre på egen hand.
Citera
2021-04-22, 11:58
Medlem
Citat:
Hej

Jag blir mobbad för min längd av folket på min mammas sida av släkten. Alla män där är ca. >190cm och jag är 176cm. Hade jag varit längre hade jag blivit behandlad annorlunda, inte som skit.

Sedan började jag läsa en utbildning inom naturvetenskap men vantrivdes och bytte efter ett år till teknisk fysik och jag får alltid höra hur dålig jag är som kommer att ha spenderat 7 år på universitetet tills jag är färdig "är det inte dags att du är färdig snart" ,"du borde ha läst juridik eller handels så kanske du hade blivit gängse normal" osv. En del har bra befattningar inom advokatbyråer osv. vilket gör saken ännu värre, jävla mobbare. Jag träffar dem varje påsk och jul och födelsedagar m.m. När släkten träffas så blir jag illamående och får ångest över att jag måste träffa dessa människor. Känner mig värdelös på något sätt.

Ge fan i släkten. Gör det du vill och må bra av det. Ingen ska styra eller bestämma över ditt liv.
Citera
2021-04-22, 12:12
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Varför umgås du med folk som får dig att må dåligt?
Sluta med det.
Citera
2021-04-22, 12:12
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Hej

Skippa släkten låter det som. Ingen naturlag eller annan lag att man måste umgås med kompletta idioter bara för att de är släkt
Citera
2021-04-22, 12:21
Medlem
Klipp med alla toxiska människor i ditt liv, TS! Du kommer må så mycket bättre då. 💚
Citera
2021-04-22, 12:24
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Hej

Har du svårt för ironi??
Tror släkten vill dig väl och tjuv retas lite enbart, i min släkt har det högt i tak.
Där kan vi driva med varandra mycket och alla skrattar högt.

Men känner du som du gör nu så är det enkelt att tacka nej, till nästa träff.
Eller så berättar du hur du känner för dom.
Citera
2021-04-22, 12:25
Medlem
xposures avatar
Står du och skrattar och håller med dem, eller visar du att du faktiskt tar illa upp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in