2021-04-22, 12:43
Medlem
Smid en plan med framtida jobb och karriär som över träffar deras. I verksätt planen och börja träffa dem igen. Revanschlust är den bästa drivkraften.
Citera
2021-04-22, 13:11
Medlem
Din reaktion är kraftigt överdriven vilket tyder på att du lider av någon form av psykisk ohälsa. Kontakta psykolog/terapeut eller studenthälsan.
Citera
2021-04-22, 13:17
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Varför umgås du med folk som får dig att må dåligt?
Sluta med det.

Detta. Du är ju inte "fångad" som minderårig i ditt familjehem och mobbas av din familj utan på högst frivilliga släktträffar. Tänk för fanken inte att du träffar dom bara för någon annans skull utan upplever du det som så illa som du beskriver ska du genast distansera dig från dessa i släkten. Översittare som har behov att "sparka nedåt", vad dom avser, är patetiska och ofta miserabla.
Citera
2021-04-22, 13:25
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samstPaKTH
Hej

Jag blir mobbad för min längd av folket på min mammas sida av släkten. Alla män där är ca. >190cm och jag är 176cm. Hade jag varit längre hade jag blivit behandlad annorlunda, inte som skit.

Sedan började jag läsa en utbildning inom naturvetenskap men vantrivdes och bytte efter ett år till teknisk fysik och jag får alltid höra hur dålig jag är som kommer att ha spenderat 7 år på universitetet tills jag är färdig "är det inte dags att du är färdig snart" ,"du borde ha läst juridik eller handels så kanske du hade blivit gängse normal" osv. En del har bra befattningar inom advokatbyråer osv. vilket gör saken ännu värre, jävla mobbare. Jag träffar dem varje påsk och jul och födelsedagar m.m. När släkten träffas så blir jag illamående och får ångest över att jag måste träffa dessa människor. Känner mig värdelös på något sätt.

Vad ska jag göra åt detta? Jag har börjat tro på vad de säger, det har eskalerat till självmordstankar för några veckor sedan och jag känner mig värdelös hela tiden.
Jobba på din självkänsla. Ja, folk driver med en. Det får man ta. 176 cm är inte långt men inte särskilt kort. Det är fakta. Teknisk fysik kräver avsevärt mer intelligens att klara än juristprogrammet (där man istället behöver läsa mer, men något större mått intelligens krävs inte).

Det låter som att du kan behöva lite testo och självförtroende. Föreslår att du börjar med träning och kampsport. Det gör din typ gott.
Citera
2021-04-22, 13:31
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ines
Låter som om det sitter djupare, att du är osäker i grunden och/eller blivit konstant nedtryckt under din uppväxt.

Är väl därför han bara är en å sjuttisex...

Men allvarligt, TS: du läser en utbildning de flesta värderar högre än juridik. Se på vilka slags advokater som gör karriär i dagens Sverige. Dessa är möjligen stadda vid kassa, men helt moraliskt korrupta.
Citera
2021-04-22, 13:55
Medlem
Tryckkokarens avatar
Tar du dig igenom teknisk fysik så tillhör du samhällets toppskikt. Du KOMMER tjäna duktigt med pengar, alla företag kommer vilja ha dig.
Eller så blir du astronaut som Fuglesang, han läste teknisk fysik.
Citera
2021-04-22, 13:56
Medlem
Skartaks avatar
Låter som om din släkt är full av luffare. Sådant beteende är bara tecken på osäkerhet.

Skulle råda dig till att klippa kontakten med dom, då dom är rädda för att se dig nå framgång i livet och kommer göra sitt bästa för att trycka ner dig så du kan bli lika värdelösa som dom själva.
Citera
2021-04-22, 14:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Hej

Jag blir mobbad för min längd av folket på min mammas sida av släkten. Alla män där är ca. >190cm och jag är 176cm. Hade jag varit längre hade jag blivit behandlad annorlunda, inte som skit.

Sedan började jag läsa en utbildning inom naturvetenskap men vantrivdes och bytte efter ett år till teknisk fysik och jag får alltid höra hur dålig jag är som kommer att ha spenderat 7 år på universitetet tills jag är färdig "är det inte dags att du är färdig snart" ,"du borde ha läst juridik eller handels så kanske du hade blivit gängse normal" osv. En del har bra befattningar inom advokatbyråer osv. vilket gör saken ännu värre, jävla mobbare. Jag träffar dem varje påsk och jul och födelsedagar m.m. När släkten träffas så blir jag illamående och får ångest över att jag måste träffa dessa människor. Känner mig värdelös på något sätt...

Bra jobbat och grattis till teknisk fysik!

Nu är du vuxen nog att skala bort alla dönickar ur ditt liv, släkt eller ej. Hälsa din mor att du har tagit in på ett vägskäl, att du inte längre umgås med *energitjuvar/idioter/nollor/dönicks*. Hon kan hälsa släkten det, eller hälsa att du valt bättre folk eller dyl. Välj själv, kommer bli tillfredsställande. Sen får du studiero och får ett bra liv. Värdera då att vara en bra person. Allt gott!

Och du, det ligger nog en hel del avundsjuka i denna idioti från de längre männen.
Citera
2021-04-22, 14:25
Medlem
Citat:
Hej

Sedan började jag läsa en utbildning inom naturvetenskap men vantrivdes och bytte efter ett år till teknisk fysik och jag får alltid höra hur dålig jag är som kommer att ha spenderat 7 år på universitetet tills jag är färdig "är det inte dags att du är färdig snart" ,"du borde ha läst juridik eller handels så kanske du hade blivit gängse normal" osv. En del har bra befattningar inom advokatbyråer osv. vilket gör saken ännu värre, jävla mobbare. Jag träffar dem varje påsk och jul och födelsedagar m.m. När släkten träffas så blir jag illamående och får ångest över att jag måste träffa dessa människor. Känner mig värdelös på något sätt.

Vad ska jag göra åt detta? Jag har börjat tro på vad de säger, det har eskalerat till självmordstankar för några veckor sedan och jag känner mig värdelös hela tiden.

Jag kan inte förstå varför en vuxen människa skulle fortsätta att gå på tillställningar som den mår dåligt av... Det är bara att tacka nej. Undrar någon varför så säg att du inte brukar tycka att stämningen är trevlig.
Citera
2021-04-22, 17:02
Medlem
SYSTEMexes avatar
Ge dem en känga tillbaka istället för att krypa med svansen mellan benen.

Framförallt män tycker det är roligt att taunta varandra för att se vad man går för. Det är ett biologiskt beteende för att märka ut vilka som klarar eventuella påfrestningar vid jakt/arbete/ slagfält etc. Ifall du bara ger efter utan att hugga tillbaka får du låg status i gruppen. Detta har lett till ditt nuvarande mående.

De du umgås med är garanterat inte bättre än du, så ge dem lite skit tillbaka,, på ett skämtsamt sätt!
Senast redigerad av SYSTEMexe 2021-04-22 kl. 17:04.
Citera
2021-04-22, 17:45
Medlem
antonthamans avatar
Skit i dom och gör vad fan du vill!
Citera
2021-04-22, 18:47
Medlem
falsksons avatar
Citat:
Hej

Antingen skäller du ut dom efter noter nästa gång någon av dom trackar dig vilket förhoppningsvis blir en tankeställare eller så släpper du bara idioterna. Byt nummer och gå vidare.

En familj som får en att må dåligt är en familj man klarar sig utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in