2021-04-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qanty
ja inte omöjligt men känns lite väl sjukt att fejka ens sorg för BO på dennes minnesplats osv bara för att få gnabba lite på nisse
Han tog nån annans video
Citera
2021-04-21, 21:41
Medlem
BadPostures avatar
Jag sitter å funderar på Einar, för det är ju ändå mycket snack om honom.
Hur skev är han värderingsmässigt egentligen?

Han är väl etnisk svensk, uppvuxen på något sätt i svensk kultur.

Visst, han blev förnedrad/ass-raped, och det är ju trist - men i en västerländsk världsbild ligger skammen och skulden i det primärt för den som gjort fel (agerat klandervärt).
På samma sätt är skulden personlig. Den som gjort fel ska straffas, inte en bror eller kusin.

Tankar om att man kan utkräva hämnd från ett kollektiv (klantänk), samt att man måste utkräva hämnd för en förnedring för att skammen blir för stor, hör ihop med mellanösterns skamkulturer. (även kallade hederskulturer)

Har Einar anammat denna österländska "visdom"?
För mig känns det helt främmande att döda en släkting till nån som kränkt mig. Eller döda överhuvudtaget, om det inte är i någon form av självförsvar.

Sammantaget känns det inte som att han har beställt nå mord. Han är väl inte som "dom"..
Citera
2021-04-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Vad heter denna kurden?

Dilsher något sådant
Citera
2021-04-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joss9999
De hade varit ute och var påväg in i porten men tog en cigg innan. Tror inte man väljer att vara på plats ifall man väljer att sälja ut någon direkt? dessutom om det är samma tjej som postat om honom på sociala medier som var på plats när de hände så är jag 1000% säker att hon är oskyldig

Vem e tjejen Daras flickvärn eller “tjejkompis”?
Citera
2021-04-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Vem e tjejen Daras flickvärn eller “tjejkompis”?
Di* G*ff

* = A
Citera
2021-04-21, 21:57
Medlem
Citat:
Jag chansar på att R va på plats o bakom kulliserna hände saker o hon fick betalt!
Skönt o se att Visa använder hjärnan på Samma sätt som jag gör!

Helt ärligt jag tror inte de åkte runt där mitt i natten!
De fick meddelande från en engångstelefon rökte kokain sen fick de snabba sig fixa jobbet tillbaka ta massor med med medicin o hoppas på att polisen inte knakar på dörren!
Beställningen kom från Einars sida men frågan e om Einar ville detta skulle hända eller folket han betalar ville Visa att de e värda pengarna eller så ville de fixa livstidkontrakt med honom!
Men vem har ens sagt att R har något med saken att göra? Enda anledningen till att hon ens tagits upp här är för att någon skrev att Dara följer henne, är det erat stora bevis på att hon kan ha varit på plats med honom när det hände? Tänk ett steg längre
Citera
2021-04-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Jag observerade två svartklädda snubbar med halsduk uppdragen över näsan köra runt på elspark i området minst 3 gånger de här senaste veckorna som ledde upp till mordet.

Fort som fan körde dom, kändes som deras cyklar gick betydligt fortare än vad man ser i vanliga fall, och jag gick noggrant åt sidan när jag såg dom susa förbi.

Känns ganska klart att dom rekade inför pangandet.
Ja, deras elsparkcyklar går upp mot 60 km'h pga trim. Ljudlöst. Tar verkligen inte 10 minuter kista husby det går på några få min max max 4. De har ombyte taktiskt ihopvikt i jackfickan, behöver ej sportväska med band över axeln. Raka vägen till en kvinna som slänger in kläderna i tvätten 95 grader, bättre än att bränna i en skogsdunge.
Senast redigerad av vkumfrpckdklitoris 2021-04-21 kl. 22:01.
Citera
2021-04-21, 22:01
Medlem
Citat:
Men vem har ens sagt att R har något med saken att göra? Enda anledningen till att hon ens tagits upp här är för att någon skrev att Dara följer henne, är det erat stora bevis på att hon kan ha varit på plats med honom när det hände? Tänk ett steg längre

Det kommer komma fram vem som va där oavsett vi försöker lista ut sakerna bara om de du eller din tjejkompis som va där bättre skriva nu så kan vi förstå bättre situationen!
För om de hans brud va ska de börja röka där nere istället för att gå upp ha roligt o röka samtidigt går inte ihop!
Citera
2021-04-21, 22:02
Medlem
Citat:

Ingen har sagt att R va på plats med säkerhet men det är en teori, hittills har det inte blivit bekräftat vem tjejen var på plats så vi kan bara spekulera ingen har lagt fram något bevis så tänk ett steg längre innan du öppnar din mun istället
Citera
2021-04-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerslayer
Ingen har sagt att R va på plats med säkerhet men det är en teori, hittills har det inte blivit bekräftat vem tjejen var på plats så vi kan bara spekulera ingen har lagt fram något bevis så tänk ett steg längre innan du öppnar din mun istället

Jag tror inte att de va hans brud om de hans brud hon skulle inte vilja stanna där ute o röka när hon vet att hennes pojkvän i fara!
Jag har inte skrivit heller att de R men jag chansar på att hon va inte hans flickvärn o jag e 95% säker på de
Citera
2021-04-21, 22:24
Medlem
Citat:
Jag tror inte att de va hans brud om de hans brud hon skulle inte vilja stanna där ute o röka när hon vet att hennes pojkvän i fara!
Jag har inte skrivit heller att de R men jag chansar på att hon va inte hans flickvärn o jag e 95% säker på de

Tror inte Dara var medveten om hur pass stor hotbild han hade isånnafall, kan mycke väl varit så att dom dröjt kvar utanför porten för Dara rökte en joint sen dök gärningsmännen upp. Dehär är ett tänkbart scenario ifall Di* G*ff var på plats med Dara tror inte hon hade varit med på att lura han. Däremot om R var på plats med Dara kan de mycke väl varit så att hon dröjt ut på att dom ska gå hem och gett klartecken när dom ska komma för att skjuta honom.

Men somsagt bara teorier skulle varit grymt om nån kunde bekräfta med 100% säkerhet vem av tjejerna som var på plats så kan man dra en slutsats därifrån
Citera
2021-04-21, 22:27
Medlem
Finns en intressant hypotes!

Einar är ju nära bekant med ”bro nätverket” fick höra att vissa från det nätverket delade bilder på den avlidna och Skrev ”rip” och liknande, vilket är väldigt märkligt då dem är nära vänner med Einar.

Fick även höra att detta nätverk ligger bakom ett annat dubbelmord och dem som satt häktade i det målet brukar dela RiP bilder och besöka deras gravar på deras årsdag så det verkar vara någon form av tradition inom gänget kanske eller något för att avleda polisen i utredningsarbetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in