2021-04-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Men de enda teorin som finns hittills, o om du lyssnar på einars osläppta låtar han sjunger flera gånger t.ex ”skjuter hans kompis e en rappare” ”jag ska köra tills du inte har nån kompis kvar” ”jag står o dansar på min opps kompis grav”

Ändra allt t bror o där har du kopplingen

Eller den här låten (som hade gjorde med Euro tillomed)

”Så jag laddar tabben jag ska knulla dom tbx, sitter på ett möte med en fkn psykopat vi diskuterar summor han ska fkn bli betald för att dyka upp o spreja med en fkn automat”

Osen en till låt som tati filma när dom va i en bil i dubai som ja ej hittar nu men de va nåt liknande med
”lägger en summa på din liga o sånt o sen jag åker till dubai o lever la vida osånt”

O jag vet inte varför folk inte tror han har bollar, hundra procent killen har bollar. Han har knivhuggit o rånat folk innan han blev känd, nu blev han känd o har chillat med bandidos, tati o många fler som gjort att han spikat fått bollar om han tidigare inte haft det. Han e ingen liten svenne killen e sveriges största rappare. Han va med dalen nätverket innan han blev känd han va nära med deras ledare som blev dödad o sen e han nära hamko som också han har stora bollar så ni underskattar svennen (som han även sjunger i en låt hehe)

O plus varför skulle de vara idiotisk haval kommer få sitta några år så döda hans bror så kmr haval lida riktigt mycket, de va genialiskt om något hahaha. Ska han vänta några år tills haval e ute osen köra elr
1. Sånna texter har ju alla de nya svenska rapparna? Det är inget märkvärdigt alls... ska folk börja använda låttexter som koppling så skulle det ju lika gärna kunna handla om i stort sett vilken rappare som helst? För nästan alla kör med sådana texter.

2. Det är ett väldigt stort hopp att gå från att råna folk till att anstifta ett mord på någons BROR som hämnd. Varför skulle det tyda på att han har "bollar" att göra något sånt här?

3. Einar tillhörde ej dalennätverket, han är uppväxt i Dalen men var snarare en springpojke, som de flesta andra i hans ålder. Och Paki var absolut ingen ledare av Dalennätverket.
Senast redigerad av jellomachinen 2021-04-21 kl. 14:47.
Citera
2021-04-21, 15:07
Medlem
Tror nog att det här mordet är en del av konflikten Shottaz/FLG/SSA vs DP/HSL/HH och i grunden handlar om revir. Kista är ju lite av neutral plan och bägge sidor kan ju vilja ta kontrollen. Om D var allierad med Shz kan nog HH ha legat bakom då det hände på deras sida av Järvafältet. Med en elsparcykel tar man sig till Husby på någon minut. Eller om koppling till Shz saknas, och D vikarierade för storebror, kan HH ändå ogärna sett att hans grupp etablerade sig i Kista.
Citera
2021-04-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
Hahaha va snackar du om
Undra jag med har är rubbad efter att ha tagit droger själv hahaha. Han tror att föräldra hämnats vars barn använt narkotika som Haval och dom sålt. Detta var den roligaste teorin jag sitter och skrattar nu
Citera
2021-04-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tror nog att det här mordet är en del av konflikten Shottaz/FLG/SSA vs DP/HSL/HH och i grunden handlar om revir. Kista är ju lite av neutral plan och bägge sidor kan ju vilja ta kontrollen. Om D var allierad med Shz kan nog HH ha legat bakom då det hände på deras sida av Järvafältet. Med en elsparcykel tar man sig till Husby på någon minut. Eller om koppling till Shz saknas, och D vikarierade för storebror, kan HH ändå ogärna sett att hans grupp etablerade sig i Kista.

+1

Eftersom han innan sin död känt sig iakttagen av just elsparkcyklar.
Citera
2021-04-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vkumfrpckdklitoris
Elsparkcyklar är 100% shottas/flg. Det är långa fotbollsspelare med mörkblåa adidas och vita ränder som glider runt i svarta skaljackor + coronamask. Det är många som gömmer sig när de kommer, de är livsfarliga och riskerar att oprovocerat dödas av paranoida psykopater som har hotbild, skojjar ej jag var nära att ställa mig mitt i vägen och flyga på en snubbe häromdagen.

Om ni ser de reka utanför ert område så fota, konfrontera med fight direkt om ni vågar. Men akta er annars det är iskallt folk!

Tror inte att det är dem. Med gemensamma vänner, därav encro målet.

Att åka elsparkcykel mellan Husby och Kista på mellanvägarna så tar det maximum 10 minuter. Om ens det.

Refraktors inlägg känns däremot mest intressanta av alla inlägg jag läst i denna tråd.

Att det skulle vara Einar ska vi ju inte ens tala om. Man dödar inte oavsett vad, ens bror ifall man har tjafs med någon annan. Den staken saknar han. Så Einar teorin kan nog alla stryka. Att Einar sjunger om allt kriminellt är för pengarnas skull. Man sjunger ju antagligen väl för att lyssnarna gillar det.
Citera
2021-04-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Dom bråkade men sen jag tror dom e sams igen för på en av Nisses osläppta han sjöng nåt om hamko så tror dom e vänner igen ba att hamko ska sitta 5 år för att skjuta en 14 åring vilket jag tyckte va föör skumt men tror 14 åringen försökte goa hamko drf han blev skjuten.
Är du säker på att det inte var ett gammalt klipp? "Alla" säger att när E rappar "shunon vill se mig dö, han var min vän en gång" och sådant att det är Hamko det handlar om. Men jag vet inte...

Alla vet att de bråkar/bråkat men aldrig någon som kan berätta varför...
Innan så var ju Hamko med och turnerade och agerade hype man på koncerter och så. Det snackades om att lansera Hamkos rappkarriär och Einar skulle säkert promotat honom gjort features och så för att hjälpa till. Sedan hände något - men vad?

De har ju någon (osläppt antar jag) låt tillsammans också.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-04-21 kl. 15:38.
Citera
2021-04-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vkumfrpckdklitoris
Elsparkcyklar är 100% shottas/flg. Det är långa fotbollsspelare med mörkblåa adidas och vita ränder som glider runt i svarta skaljackor + coronamask. Det är många som gömmer sig när de kommer, de är livsfarliga och riskerar att oprovocerat dödas av paranoida psykopater som har hotbild, skojjar ej jag var nära att ställa mig mitt i vägen och flyga på en snubbe häromdagen.

Om ni ser de reka utanför ert område så fota, konfrontera med fight direkt om ni vågar. Men akta er annars det är iskallt folk! Metoderna är så standard nu att nån oskyldig på väg till fotbollsträning kommer dö snart.

Det enda som jag tycker är synd i det här är att horungen sebbe staxx inte är klipp ännu, vafan?! Vore trevligt att läsa om skjutning på svennarna einar + sebbe staxx.

Jag observerade två svartklädda snubbar med halsduk uppdragen över näsan köra runt på elspark i området minst 3 gånger de här senaste veckorna som ledde upp till mordet.

Fort som fan körde dom, kändes som deras cyklar gick betydligt fortare än vad man ser i vanliga fall, och jag gick noggrant åt sidan när jag såg dom susa förbi.

Känns ganska klart att dom rekade inför pangandet.
Citera
2021-04-21, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jellomachinen
1. Sånna texter har ju alla de nya svenska rapparna? Det är inget märkvärdigt alls... ska folk börja använda låttexter som koppling så skulle det ju lika gärna kunna handla om i stort sett vilken rappare som helst? För nästan alla kör med sådana texter.

2. Det är ett väldigt stort hopp att gå från att råna folk till att anstifta ett mord på någons BROR som hämnd. Varför skulle det tyda på att han har "bollar" att göra något sånt här?

3. Einar tillhörde ej dalennätverket, han är uppväxt i Dalen men var snarare en springpojke, som de flesta andra i hans ålder. Och Paki var absolut ingen ledare av Dalennätverket.

1. säg en till rappare som sjungit så de ska bli en koppling, folk dom sjunger ”testa mig blabla” men de här e nåt annat, de som dom i UK dom sjunger vilka dom dödat osv. Jag har lyssnat på varenda låt i svensk rap o garanterar dig de inte så med texterna som du tror.

2. Nej det är de inte, om du som 13 åring rånar folk (säkert tidigare) så e de klart du kan göra anstiftan på mord när dj blivit vuxen. De jätte logiskts.

3. Jag e ganska så säker på att Paki styrde dalen, om inte hur vet du o vem gjorde de om inte han? Tillomed polisen i sina dokument säger han e ledare o bleb skjuten av sin högra hand
Citera
2021-04-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XblancaX
Du har en poäng hur stor e chansen att dom prickar att han e röksugen den tiden på natten kan ju handla om tur men jag tror inte på tur

Klart hon måste ha haft nåt o göra med detta!
Röka den tiden just utanför man hade kunnat gå in röka vid öppet fönster inte stå ute när killen var redan rädd från el cyklar!
Jag undrar om nån som vet att de blåste skallen av honom eller hur gick det till nån måste ha sett nåt efteråt!?
Citera
2021-04-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Klart hon måste ha haft nåt o göra med detta!
Röka den tiden just utanför man hade kunnat gå in röka vid öppet fönster inte stå ute när killen var redan rädd från el cyklar!
Jag undrar om nån som vet att de blåste skallen av honom eller hur gick det till nån måste ha sett nåt efteråt!?

Plus hur ska de veta att de han de ska pepprA?
100% säker killen gick med luva keps nån stopp de e inte så att mördarna gick fram Till alla som hade luva o såg ut som en arab o frågade
“E de du som e havals bror?”

Nån gav info som viste killen va på väggg o beskrev honom Till 100%
Alltingen de han har varit hemma hos innan
Han börja gå hem eller de han träffat på innan han kom hem!
Citera
2021-04-21, 16:32
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Låter faktiskt mer troligt. Kanske en fråga om två flugor i en smäll. Bra när man kan ta ut sin rival och samtidigt finns det en annan idiot, Einar i detta fallet som kan ta misstankarna.

Vem är FLG, SSA och HSL?
Citera
2021-04-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Plus hur ska de veta att de han de ska pepprA?
100% säker killen gick med luva keps nån stopp de e inte så att mördarna gick fram Till alla som hade luva o såg ut som en arab o frågade
“E de du som e havals bror?”

Nån gav info som viste killen va på väggg o beskrev honom Till 100%
Alltingen de han har varit hemma hos innan
Han börja gå hem eller de han träffat på innan han kom hem!

Du borde dömas för våldtäkt!!!

För övrigt, mycket synd om killen som dog, så ung och hela livet framför sig. Tragiskt allt detta. När ska det ta slut?

Varför är hamko så farlig, vad är hans meriter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in