Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
Helt klart X!
För min egna del så säger mig min intuition att gärningsmannen/männen redan fått sina straff, till och med värre än om han/dom erkänt från början och straffats enligt lagboken.
Men! Jag respekterar och förstår folk som (vart utsatta och) föredrar Y.
Skulle X gå i mål lägger jag ner min medverkan i tråden i alla fall 100% garanterat.
"För min egna del så säger mig min intuition att gärningsmannen/männen redan fått sina straff, till och med värre än om han/dom erkänt från början och straffats enligt lagboken."
Hmmm, din intuition? Du råkar händelsevis inte ha vissa tydligare känningar? På vilket sätt skulle gärningsmannen/gärningsmännen ha fått sina straff "till och med värre än om han/dom erkänt från början och straffats enligt lagboken"? Går du på ren spekulation, eller? För att någon ska kunna veta/tro/ana att någon ska ha fått ett "straff som är värre än det lagförda", bör den som vet/tror/anar detta nästan ha vissa mer handfasta, ingående känningar. Vet/tror/anar du att en särskild person har levt hela livet kraftigt påverkad av det som hände? Själv har jag alltid undrat varför T*mas Br*nnhagen enligt uppgift ska ha haft problem i livet, när det stora Toyota-smörgåsbordet stod uppdukat, medan brodern M*kael kunde ta för sig.
Det krävs enligt min mening en någorlunda från början normal person för att "straffet ska bli värre än det lagförda". Passar den utpekade KM in? Vissa andra utpekade personer hade ju enligt uppgifter i tråden redan vid tiden för Helenas försvinnande både supit, knarkat och sniffat bort den större delen av vad som från början var en (förhoppningsvis) fungerande hjärna.
Kan du utveckla ditt resonemang?