Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Vet ej, men han var ihop med HD under den tidsperioden. Kanske hon har berättat något för honom, som inte framkom i polisförhören då 2018.
Vi får väl se.
Men ännu intressantare hade det varit att höra JG och HD igen...
Jag har lyssnat på HDs förhör igen och jag tycker man tydligt hör i vilka delar hon ljuger, svävar på målet samt vilka delar som är ömma tår.
En mycket sårad människa som inte orkar och vill ta in sanningen om sin fd livskamrat Stefan.
Klart hon har rätt i att LW svek henne något kapitalt. De umgicks som mammalediga, LW var vigde dem, LW visste att hon var sjuk...
Klart att hon har rätt att vara rasande och besviken på att hon inte fick ett erkännande av sveket från mot henne från LW, vänner emellan. Om hon nu aldrig fick det.
Men sen håller jag med de som nämner att det finns ett patologiskt hat.
Hon ville precis som LW kämpa för att behålla SD.
Att flytta så nära LW var en kraftig revirmarkering.
Men i mina ögon, utifrån mina blygsamma 15 hp i mäns våld mot kvinnor och de strukturer som är gemensamma för såna relationer, blir det väldigt tydligt att HD, precis som LW var, är hjärntvättad på ett väldigt klassiskt vis, av SD.
Sen finns HDs psykiska ohälsa i botten som kan påverka henne på olika sätt.
Till skillnad från LW så tycks HD inte ha fullt så många stöttande vänner (kanske för att skammen länge fick henne att tiga).
JG kommer in på slutet (edit: även om han snarare eldade på hennes hat mot LW än var en stöttande vän), och även JS fick agera samtalsstöd...
Men från familjen saknas stöd. Både från den egna och från Stefans.
Kanske var HD en bortskämd och ”svår” flicka som develi eller vem det var sa.
Kanske därför SOA och BA är så desperata att SD ska fortsätta agera personlig assistent (fast hon knappast behöver det längre).
De tror att HD behöver en man som är mer som hennes förvaltare. Att ingen mer än SD skulle stå ut.
Eller så ses skilsmässa som en skam.... Något konstigt är det i HDs ursprungsfamilj, den saken är klar.
Vilka andra svenneföräldrar skulle agera så om deras dotter blev så bedragen? Rena hederstänket.
Och SDs mamma Margareta verkar vara en svärmorsmardröm.
Hon skulle aldrig säga något illa om HD.
I nästa andetag säger hon att HD är vek som är ”utbränd fast hon inte jobbar i närheten lika mycket som SD” (postpartumdepression hallå Maggan??)
Samt öser på med allt hon tycker är fel på HD.
Stefan däremot är enligt Margareta ”trevlig, smart, aldrig varit i konflikt vare sig hemma eller i skolan, var säkert populär bland flickor osv osv”
HD fastnade i har mot LW. Hade hon vågat möta smärtan av att SD varit ett svin mot henne och bara vänt honom och Nya Hjärsta ryggen så hade världen och JS väntat där ute...
Men hon förblindades av ett enormt hat och av att ”inte låta LW vinna”.
-Vinna
vad Hanna?
En misslyckad, notoriskt lögnhalsig och lynnig sopa till man och pappa. Vilken ”vinst”...🙄
Bara vid ett tillfälle under förhöret märker man en spricka i HDs fasad.
- När hon pratar om att SD tyckte att ”det vore bäst om jag inte fanns”.
Kanske hon hörde själv hur sjukt det låter när hon sa det högt framför åhörarna.