2021-04-21, 17:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Inget konstigt med detta!

Ebba går varsamt fram/"groomar" Esbjörn o stryker honom medhårs en längre tid så att han blir positiv till försäljningen. När underskrifterna är på plats förändras stämningen.

Klassiskt trick att försätta någon i ett tillstånd av att allt verkar ok. Kan även kallas äldrebedrägeri.

När Esbjörn "vaknar upp" så ser han med andra ögon på vad som skett o undrar varför han varit så naiv o trott att Ebba ville honom väl.

Då kommer också direkt hoten om tinget.

Det ska lekas på Ebbas villkor annars...................................
Du menar på fullt allvar att han sov i tio dagar sen kpm M-gård med ett ångerbrev.
Skriv under här så ska jag se till att hon hängs ut och du kan få behålla dom 390.000:-
2021-04-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Är det inte oräddhet, tydlighet och handlingskraft man behöver, för att kunna försvara sin rätt och avslöja sanningen?
Hon är konsekvent och viker sig inte för hot!
Konsekvenstänk saknar väl de "intressenter" som drivit detta i bakgrunden av godhet.
Allt kommer att komma fram och det är inte vackert eller luktar särskilt gott.
Jag tar nog också orädda politiker som vägrar låta sig utpressas varje dag i veckan före syltryggar som viker ner sig för personer som dessa rättshaverister från Rättssäkerhetsorganisationen. Vem vill ha politiker som saknar mod och rättspatos? Ebba Busch har rätten på sin sida och ska stå på sig!
2021-04-21, 17:49
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Är det inte oräddhet, tydlighet och handlingskraft man behöver, för att kunna försvara sin rätt och avslöja sanningen?
Hon är konsekvent och viker sig inte för hot!
Konsekvenstänk saknar väl de "intressenter" som drivit detta i bakgrunden av godhet.
Allt kommer att komma fram och det är inte vackert eller luktar särskilt gott.

Affären kan kort beskrivas som....
Ju fler kockar desto sämre soppa.

Sett i backspegeln har person 1 bråkar med Esb efter kännedom om att han sålt.
Sen har person 1 tjafsat med person 2.
Sen har person 2 härjat runt - kontaktat kvinna på gotland som är nr 3.
Sen ett dåligt facebook-manus och nu är person 4 Binninge med, som först bara gav råd....

Sen har vi klart sett att dessa inte varit koordinerade i sina "åtaganden", så Esb själv har gjort ärenden som sen inte "gänget" har vetat om, det har bara slutat i en enda stor röra. Sen har säkerligen Esb mörkat saker för gänget, dom hade nog inte en aning om polisförhöret i samband med trafikolyckan m.m.

Så planen att använda medierna sket sig helt, beroende på att dom hade för bråttom och inte kollade upp bakgrunden. I denna soppa finns också inslag av hämnd, som varken EsB eller EB haft kontroll över eftersom Binninge samt hans 1:a ersättare var tidigare kd:are som fått foten från partiet. Binninge har än idag inte betalat in skadeståndet, han har fler konkurser och gäldenärer som jagar honom och han bor i en icke existerande lägenhet.

Vi har kunnat se ett helt jävla gäng med myglare som rök ihop pga av ett husköp, där saker och ting sakta börjar dyka upp likt svartmögel efter en fuktskada.
2021-04-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Det är på inget sätt olagligt eller ens omoraliskt att vara trevlig om man vill köpa ett hus, inte ens om man är kvinna och säljaren är en gammal gubbe. Att det förekommit "smicker" har jag inte sett något belägg för, eller är det bara dina fria fantasier?
Vad jag förstår kontaktade Ebbas väninna Esbjörn med just frågan om han ville sälja sitt hus. Han valde själv att gå hem till Ebba. Den mest rimliga förklaringen till det är att han faktiskt ville sälja huset.
Sedan kan man ju ha fantasier om att han var starstruck eller lockad av Ebba. Men det finns det inga belägg för.

Varför skulle det vara den enda rimliga förklaringen - att han ville sälja huset?

Som sagt det förutsätter att hon kastade ut frågan direkt. Ställer man inte frågan direkt, så finns det inget att säga nej till utan om Ebba lite indirekt antyder vad man ska prata om så kan man fiska efter ett möte och utan att ställa saker på sin spets.
"jag har en sak jag vill prata med dig om, men vi kan träffas hemma hos mig så jag kan jag förklara"

Smicker. Alltså vara övertrevlig, säga "vad fint du bor" ... "vilket fins hus det här", "vacker utsikt". Överdrivet positiv.

Sen när man har mötet, kastar nog Ebba återigen inte ut frågan direkt - utan hon pratade runt ämnet.
2021-04-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Han har ju bevisligen haft telefonkontakter med den som hade skrivuppdraget, när rätt uppgifter skulle skrivas in och vad köpeavtalet skulle innehålla.
Han visste ju vad som stod i kontraktet innan.
Sen läste han igenom alla sidor och signerade varje sida innan han skrev under.
Så ja Esbjörn visste, han visste.

"bevisligen" jaså. Hur är det bevisat?
2021-04-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det är klart att det är gissningar från min sida, precis som från dig. Vi var inte med och det finns ingen ljud/bildinspelning från deras möten.

Men, jag försöker göra någon form av kvalificerad gissning.

Din gissning om att det skulle vara ett möte om att prata om gamla tider, är osannolikt i min bok. Varför skulle Ebbas bekant förmedla ett sånt möte?

Jag tror att det är betydligt mer sannolikt att frågan Esbjörn fick av den bekanta, var mer "skulle du kunna tänka dig att sälja din sommarstuga?"

Som sagt - oavsett frågan. Så är det bra naivt att tro att Ebba släpper saken efter att förmodligen fått nej första gången.

Vi vet inte när de träffades heller - finns väl inte sådant utlagt?
2021-04-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta hände det vet vi.
Hej Esb jag känner en som vill köpa ditt hus vill du sälja så kan du kontakta henne hon heter EB.
En del tror att Säpo hämtade han och band fast han i köket sen stack ett kontrakt under näsan

Men han gick till henne eller körde ? Och helt av fri vilja med vetskapen om att det fans en potensiell köpare som dessutom betalade det han ville ha. Ja exakt dessutom 3.9 miljoner +det att hon tog hand om allt skräp, hans föråd mmdet har ryktats om flera containers. I bara uthusen.
Vilket är helt förståeligt då det ligger bråte överallt på hela tomten.

Återigen - vi vet inte frågan, hur det las fram. Vi vet ingenting.
Vi vet inte om Esbjörn gick dit efter första försöket, vi vet inte om Ebba "spontant" träffade Esbjörn och frågade igen... och sedan igen... och sedan igen en gång till.

Sådant - att behöva fråga flera gånger är tjat. Som Esbjörn sagt att det var tjat från Ebbas sida.
2021-04-21, 18:32
Medlem
Ja,för er som trodde på en seriös advokat får jag tyvärr förstöra kvällsron.
Det är inte bara så att Monica och Maggan är väninna med Skånskan Monica Behm
hon är även vän med Johann Binninge på Facebook och uppdaterade sina små inlägg för två dgr sedan.Äcklig satmara som lägger sig för en pedofil.Anlita aldrig den advokatbyrån .
https://www.facebook.com/1406961290/posts/10227034751360512/?d=n
Senast redigerad av Skittapicka 2021-04-21 kl. 18:35.
2021-04-21, 18:45
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Som sagt - oavsett frågan. Så är det bra naivt att tro att Ebba släpper saken efter att förmodligen fått nej första gången.

Vi vet inte när de träffades heller - finns väl inte sådant utlagt?

Jag tror att hon fick ett svar som minst antydde en möjlig försäljning, inte ett svar som stängde dörren definitivt. Varför skulle Esbjörn gå dit om han fått frågan och svarat ett absolut nej? Varför fortsatte han att träffa Ebba, fast han inte ville sälja?
2021-04-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
hon är även vän med Johann Binninge på Facebook och uppdaterade sina små inlägg för två dgr sedan.Äcklig satmara som lägger sig för en pedofil.Anlita aldrig den advokatbyrån .

Det är ingen advokatbyrå! Jurist kan vem om helst kalla sig.
2021-04-21, 18:53
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Affären kan kort beskrivas som....
Ju fler kockar desto sämre soppa.

Sett i backspegeln har person 1 bråkar med Esb efter kännedom om att han sålt.
Sen har person 1 tjafsat med person 2.
Sen har person 2 härjat runt - kontaktat kvinna på gotland som är nr 3.
Sen ett dåligt facebook-manus och nu är person 4 Binninge med, som först bara gav råd....

Sen har vi klart sett att dessa inte varit koordinerade i sina "åtaganden", så Esb själv har gjort ärenden som sen inte "gänget" har vetat om, det har bara slutat i en enda stor röra. Sen har säkerligen Esb mörkat saker för gänget, dom hade nog inte en aning om polisförhöret i samband med trafikolyckan m.m.

Så planen att använda medierna sket sig helt, beroende på att dom hade för bråttom och inte kollade upp bakgrunden. I denna soppa finns också inslag av hämnd, som varken EsB eller EB haft kontroll över eftersom Binninge samt hans 1:a ersättare var tidigare kd:are som fått foten från partiet. Binninge har än idag inte betalat in skadeståndet, han har fler konkurser och gäldenärer som jagar honom och han bor i en icke existerande lägenhet.

Vi har kunnat se ett helt jävla gäng med myglare som rök ihop pga av ett husköp, där saker och ting sakta börjar dyka upp likt svartmögel efter en fuktskada.

Jepp!
Sen Matz som vikte ut sig själv i Expressen.
Men var är de andra syskonbarnen och närmast anhöriga till Esbjörn.
Något stämmer inte riktigt här!
Esbjörn kanske är en riktig hästskojare, som mina bekanta +80 hävdat hela tiden?
Dom borde ju veta om någon........
2021-04-21, 19:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Japp det är samma Monica, vän med Johan Binninge på Facebook.
https://www.facebook.com/monica.behm.3323
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39G18d/forsvarade-carola-och-haber--gar-in-i-fastighetstvisten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in