2021-04-21, 14:36
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om säger till dig att inte sparka henne och du sparkar så skall du åka dit - ja.

Vet du skillnaden på samtycke och inte samtycke?

Läste du verkligen vad han skrev där? Många fel på en gång

Edit: Ser att personen redan kommenterat detta.
Senast redigerad av Bajjamannen87 2021-04-21 kl. 14:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZpRm-QaNnoN
Vad är det inte du förstår som tar en dålig liknelse med en strippa?
Vi har hela händelseförloppet här.

När hon satt gränsle där och kör varm och kall leken så är det förspel.

Hon blir sur för att han inte spelar med i hennes mys, ett mys som kan syfta till att få han medgörlig i tävlingen de är med i.
Hon tror hon kan vinna tävlingen genom att locka med sex, och hon blir genomskådad.
Parallellt med detta så säger hon att hon inte vill dela honom med andra som om hon har känslor för honom.
En noga kalkyl av henne som gick i stöpet för killen verkar mer leva i nuet och göra det som känns bra utan att smida långsinta planer.
Hans misstag var istället att säga att han inte vill ligga med henne då tog han ifrån henne all bekräftelse hon trodde hon hade, det är det värsta en kvinna kan höra speciellt när hon själv gillar killen litegrann i just denna stund.

Kort sagt hon var falsk, blev genomskådad, och vill hämnas.

Det vanliga mönstret hos kvinnor.

Jag har till exempel legat på rygg med en tjej gränsle över mig och när hon ska pussa mig så drar jag bort huvet lite.
Det är uppeggande för motparten, hon gav mig en lavett och det räknade jag med.
Ska jag anmäla henne för misshandel och våldtäkt sen om hon sexar med någon annan? Jag drog ju bort mitt huvud kan jag säga.

Det är ju din upplevelse och något du tände på.
Ser du inte skillnaden? Hur trög får man vara?
Hon sa nej o ville avbryta. Det är så samtycke fungerar. Hon ville inte mer. Du skriver ju själv att du gillade det o var med på det.
Lågpanna
Citera
Medlem
Citat:
Testa igen. Vi pratar om situationer där det inte råder samtycke. Du tycks ha svårt för det begreppet - det kanske finns någon kurs hos RFSU du kan gå. Annars kan du vänta tills du åker dig, för både Kriminalvård och Frivård har program som kan hjälpa dig.

Jag förstår att vi pratar om det. Jag undrar om du tycker att efter att man gett samtycke så ska man kunna ändra sig i efterhand.
(Tredje gången jag formulerar om denna fråga nu, hoppas du förstår)
Senast redigerad av Morgonsolen200 2021-04-21 kl. 14:42.
Citera
2021-04-21, 14:44
Medlem
Citat:
Nej, han slutade ju inte, utan för upp fingrarna trots att hon säger nej. Hade han slutat vid tillsägelse hade han inte blivit anmäld.

Ingen har ju blivit påsatt för guds skull. Hon står ju och hånglar och åmar sig medans hon säger nej nej! Haha! Vad fan e det? Fingret åker upp och hon säger nej på riktigt, han slutar och dom går gemensamt iväg. Slappna av! Tjejen kan ju för fan inte må dåligt av det där?? Då hade ju var och varannan kille som tjej tagit livet av sig vid det här laget.

Övertramp men inte kan ni tycka att det är värt 2-6 år i fängelse??
Citera
2021-04-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Jag förstår att vi pratar om det. Jag undrar om du tycker att efter att man gett samtycke så ska man kunna ändra sig i efterhand.

Jag har noterat det också! 😅
Citera
2021-04-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achel
Det är fingrarna i ena tjejens kön som är våldtäkt! Inte att han drog i någon BH!

Och det visas i avsnittet?
Citera
2021-04-21, 14:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Läste du verkligen vad han skrev där? Många fel på en gång
Prova läsa själv

Citat:
Och du tyckrr drt ska vara helt godtyckligt, så att t.ex. om jag spankar frugan under sexet för att hon ber mig om det så ska jag kunma åka dit för att hon kommer på veckan efter att hon egentligen nog inte ville det?
Citera
2021-04-21, 14:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför frågar du ens om det?
Det har ingenting med diskussionen att göra. Här diskuteras vad som hände på PH utan samtycke.
Citera
2021-04-21, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Han slutade ju när dom sa ifrån!! Ingen blev ju påsatt eller? Han gick lite för långt innan han gav upp förhoppningen på samlag. En förhoppning som vem som helst kan se att tjejerna bjöd upp till. Det här landet kommer ju enkom bestå av våldtäktsmän och våldtäktsoffer om vi ska fortsätta så här. Jag är man och har blivit ”utsatt” för bra mycket värre saker av kvinnor genom åren som jag inte visat minsta intresse. Man gör precis som tjejerna gjorde. Säger nej, sen säger man nej ordentligt och då slutar en normal person, vilket killen i det här fallet gjorde. Folk behöver fan spänna av lite
Samma här, visat noll intresse och då tror de att de kan omvända en genom att slänga fittan på en typ.
En galning ville straffknulla mig så pass att hon började slå en i ansiktet och jaga en och klämma en på kuken.
En annan kysser en på halsen från ingenstans efter att jag blivit arg och kört ut hennes manliga vän som hon höll på med.

När jag var yngre så var det en oskriven lag att man alltid skulle vara uppmuntrande om en tjej tog initiativ även man inte ville ha henne.
De skulle ju bli så ledsna annars.
Själv så var det vardagsmat att ta en avvisning, och vi höll inte på och vill ha mer om tjejen gjorde minsta lilla avvisande.

Idag har tjejerna blivit groteska monster som vill ha allt, och komma undan med allt.

Kvinnor tror helt enkelt de är mer värda än män och att de belönar män med sin närvaro.
Det är invandringens fel, med alla fjäskande utlänningar.
Vilket i sin tur är politikernas fel, vilket i sin tur är oligarkerna fel som vill ha en splittring mellan könen.
För att kunna tjäna mer pengar och makt.
Citera
2021-04-21, 14:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Ingen har ju blivit påsatt för guds skull. Hon står ju och hånglar och åmar sig medans hon säger nej nej! Haha! Vad fan e det? Fingret åker upp och hon säger nej på riktigt, han slutar och dom går gemensamt iväg. Slappna av! Tjejen kan ju för fan inte må dåligt av det där?? Då hade ju var och varannan kille som tjej tagit livet av sig vid det här laget.

Övertramp men inte kan ni tycka att det är värt 2-6 år i fängelse??
Vem har ens pratat om hur mycket fängelse hans övergrepp (inte övertramp) är värt?
Han gick över gränsen, hon anmäler och det är rätten som bestämmer om och i så fall hur det skall bestraffas. Inte Flashback.

Hur mycket du är villig att acceptera för egen del är inte heller intressant.
Citera
2021-04-21, 14:53
Medlem
Citat:
Varför frågar du ens om det?
Det har ingenting med diskussionen att göra. Här diskuteras vad som hände på PH utan samtycke.

Är du efterbliven? Tråden handlar om ett case där samtycke är i fokus, på vilket sätt är det inte aktuellt att du diskutera om det fanns samtycke eller inte? Det är ju precis det allt handlar om.
Citera
2021-04-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greeken87
Menar väll att produktionsbolaget har lagt locket på i ett halvår, underlåtit att anmäla och helt plötsligt agera efter massiv tittarkritik, nu när dom fattar att dom själva kan hamna i fara. Dom skiter fullständigt i tjejerna utan försöker bara hålla sina ryggar fria. Vilket genomskådas pga deras hyckleri att dom helt plötsligt tycker detta är "jätte allvarligt" efter att "ny information" har tillkommit. Vadå ny information? Dom har ju haft allt filmat hela tidrn och till och med klippt bort delar av händelsen? Är inte det underlåtenhet att anmäla eller skyddande av brottsling så vet jag inte vad som är det

Vänd på det. Fråga dig själv, varför har tjejerna väntat ett halvår på att gå ut med detta? Helt plötsligt går dessa tjejer ut i media och berättar vad som hänt? Vad ska du säga nu, att tjejerna blev tystade? Kom igen! Tjejerna vänder kappan efter vinden lika mycket som produktionen gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in