2021-04-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och värderar du fel så får du skylla dig själv när du åker dit.

Och du tyckrr drt ska vara helt godtyckligt, så att t.ex. om jag spankar frugan under sexet för att hon ber mig om det så ska jag kunma åka dit för att hon kommer på veckan efter att hon egentligen nog inte ville det?
Citera
2021-04-21, 14:25
Medlem
SweKingCalles avatar
Alltså hur kan man öht sända sådana här skitprogram där det från början eller rättare sagt det är ju meningen att de skall bete sig som svin annars blir det ju ingen intressant produktion !

Ungefär samma som när de i ishockey vill att de skall tackla så hårt och så mycket de kan, men när det är någon tackling som tar illa så hänger man ut spelaren för att vara värsta busen med avstängningar och böter ?

Oacceptabelt det som hände men kolla hur de beter sig, någonstans så måste man vara ärlig mot sig själv
Citera
2021-04-21, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av graleh
Så om en tjej börjar mysa med en kille, killen vill ha sex, tjejen säger nej men killen fortsätter, så måste tjejen alltså gå hela vägen även om hon inte vill det? Om tjejen säger nej och killen fortsätter är det tjejens eget fel att hon visat intresse från början. Då kan hon inte bli våldtagen..?

Is you for real?
Lägg ner vi vet hur kvinnor fungerar.
Hon är en lögnare.
Hon kan ju gå därifrån eller hur? Eller stannar hon kvar för att hon försöker manipulera fram något.

Sade han inte att han inte ville ha sex med henne heller efter att hon dissat honom och frågat om han blev sur?

Smart att ni gör bort er såhär kvinnor, ni räknar inte med att män i allmänhet förstår bättre hur ni fungerar än ni själva. Tack vare internet.

Ni försöker tvinga er till det ni vill ha, men inte med fysisk kraft utan slughet och list.
Och så blir ni sura när ni blir genomskådade.
Citera
2021-04-21, 14:28
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu? Att män köper sex för att de inte klarar att respektera när en kvinna sätter gränser?
Det är väl ungefär en lika nykläckt idé som hela debatten kring sexköpslagen.

De hade givetvis blivit kända helt utan att utsättas för övergrepp. Det är hela konceptet med PH, att synas i rutan och bli känd.
Dock - vill du se det på det viset så får väl killen glädja sig över anmälan -- han blir ju i princip kändas av alla nu - både i samhället och på kåken.

Han slutade ju när dom sa ifrån!! Ingen blev ju påsatt eller? Han gick lite för långt innan han gav upp förhoppningen på samlag. En förhoppning som vem som helst kan se att tjejerna bjöd upp till. Det här landet kommer ju enkom bestå av våldtäktsmän och våldtäktsoffer om vi ska fortsätta så här. Jag är man och har blivit ”utsatt” för bra mycket värre saker av kvinnor genom åren som jag inte visat minsta intresse. Man gör precis som tjejerna gjorde. Säger nej, sen säger man nej ordentligt och då slutar en normal person, vilket killen i det här fallet gjorde. Folk behöver fan spänna av lite
Citera
2021-04-21, 14:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Och du tyckrr drt ska vara helt godtyckligt, så att t.ex. om jag spankar frugan under sexet för att hon ber mig om det så ska jag kunma åka dit för att hon kommer på veckan efter att hon egentligen nog inte ville det?
Om säger till dig att inte sparka henne och du sparkar så skall du åka dit - ja.

Vet du skillnaden på samtycke och inte samtycke?
Citera
2021-04-21, 14:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Han slutade ju när dom sa ifrån!! Ingen blev ju påsatt eller? Han gick lite för långt innan han gav upp förhoppningen på samlag. En förhoppning som vem som helst kan se att tjejerna bjöd upp till. Det här landet kommer ju enkom bestå av våldtäktsmän och våldtäktsoffer om vi ska fortsätta så här. Jag är man och har blivit ”utsatt” för bra mycket värre saker av kvinnor genom åren som jag inte visat minsta intresse. Man gör precis som tjejerna gjorde. Säger nej, sen säger man nej ordentligt och då slutar en normal person, vilket killen i det här fallet gjorde. Folk behöver fan spänna av lite
Nej, han slutade ju inte, utan för upp fingrarna trots att hon säger nej. Hade han slutat vid tillsägelse hade han inte blivit anmäld.
Citera
2021-04-21, 14:32
Medlem
Citat:
Om säger till dig att inte sparka henne och du sparkar så skall du åka dit - ja.

Läser du vad jag skrev?

Jag skrev SPANKAR, det är nr 1.

Nr 2 - jag skrev, "jag spankar henne FÖR ATT HON BAD MIG OM DET".

Då har hon gett sitt samtycke. Tycker du det är ok att hon ska veckan efter komma på att "hmm, jag tror att jag egentligen inte ville det, å jag anmäler." Ska jag åka dit för det då?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZpRm-QaNnoN
Lägg ner vi vet hur kvinnor fungerar.
Hon är en lögnare.
Hon kan ju gå därifrån eller hur? Eller stannar hon kvar för att hon försöker manipulera fram något.

Sade han inte att han inte ville ha sex med henne heller efter att hon dissat honom och frågat om han blev sur?

Smart att ni gör bort er såhär kvinnor, ni räknar inte med att män i allmänhet förstår bättre hur ni fungerar än ni själva. Tack vare internet.

Ni försöker tvinga er till det ni vill ha, men inte med fysisk kraft utan slughet och list.
Och så blir ni sura när ni blir genomskådade.
Klart det är så. Det är därför Toby är anmäld, för han "förstår" kvinnor ...
Citera
Medlem
Citat:

Dom knullade ju aldrig! Just för att tjejerna inte ville i slutändan. Allt frid och fröjd.
Citera
2021-04-21, 14:33
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Jag såg klippet och undrar lite bara.

Toby ligger ned på ryggen i kalsonger. En tjej sätter sig gränsle över honom med minimal string och en bh. Tjejen böjer sig över honom varpå han drar ned bh:n till hälften. Hon säger skrattande nej. Han slutar dra ner bh:n.

Vad säger egentligen samtyckeslagen om detta? Finns det stipulerat? Måste tjejen t ex be om Tobys tillåtelse innan hon grenslar honom? Måste Toby be om tillåtelse att dra ned hennes bh?

Har någon sexakt i historien någonsin varit helt enligt samtyckeslagens regler? Blir ju en jävla massa frågor som måste ställas under en sexakt annars.
Citera
2021-04-21, 14:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Testa igen. Vi pratar om situationer där det inte råder samtycke. Du tycks ha svårt för det begreppet - det kanske finns någon kurs hos RFSU du kan gå. Annars kan du vänta tills du åker dig, för både Kriminalvård och Frivård har program som kan hjälpa dig.
Citera
2021-04-21, 14:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Dom knullade ju aldrig! Just för att tjejerna inte ville i slutändan. Allt frid och fröjd.
Du är välkommen tillbaka och hävda det när någon kört upp fingrarna i analen på dig och grejat lite trots att du sagt nej -- om du efteråt känner dig nöjd eftersom du förblev oknullad, så är jag villig att åtminstone låtsas lyssna på din åsikt i frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in