Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Det skrivs så mycket konstigt i den här tråden, har du en länk på att vi ska vaccinera 20 000 om dagen "för all framtid" så bifoga gärna den tack.
Det finns väl ingen som helst anledning att göra detta och människor kommer inte att gå med på detta heller om det nu är sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Så tror jag inte att det kommer att bli, och jag kan inte minnas att någon officiell person i den här soppan har sagt det heller. Har du en länk? Det närmaste är väl att Bergström har sagt, att vi kanske kommer att behöva en tredje dos i höst.
Om jag får gissa, så kommer bara riskgrupper att vaccineras gratis i det offentliga kommande höstar (från hösten 2022). Vid det laget kommer det här vaccinet att vara ett bland andra, och folk som inte är riskgrupp men ändå vill vara helt säkra, kan gå till privata vaccinationsföretag och betala för sin årliga spruta. Precis som de kan göra med influensavaccin och pneumokockvacccin, samt påfyllnadsdoser i grundskyddet efter några par decennier.
Jag tror att samhället i framtiden endast kommer att bedriva vaccinkampanj riktad mot hela befolkningen, om covidviruset muterar rejält, och det börjar komma rapporter från utlandet om uppblossande smitta och ett betydande antal dödsfall.
...och för dom som idag är barn och tonåringar, kommer detta coronavirus bara att vara ett i mängden av coronavirus. För förr eller senare kommer de antingen att plocka upp det någonstans (de som inte redan har haft det), eller låta sig vaccineras mot det, och för dom - som mött det så tidigt i livet - kommer sjukdomen inte att bli värre än en förkylning. Problemet med ett nytt virus uppstår ju, när övre medelålders och äldre, eller av andra anledningar sköra människor, möter att nytt virus som de inte har något som helst immunförsvar emot. Då blir det så många svårt sjuka och döda som vi har sett nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eprmnl/vaccinsamordnaren-da-far-du-tredje-dosen
Här säger vaccinsamordnaren att vi kan behöva en spruta om året. Räknade bara lite snabbt i huvudet och uppskattade siffrorna men ca 20 000 per dag då, kanske 15 000, kanske 25 000.
Varför är det så viktigt för er att hålla smittan nere med vaccin 2021, men inte 2022, 2023 osv?
Tillägg: Jag tror inte att det kommer bli såhär utan att när smittan går ner i sommar kommer vi vakna ur paniken och inse att det räcker att vaccinera riskgrupper. Men ska man stå kvar vid vad vaccinfanatikerna (70% av befolkningen) säger idag så måste det ju vara vaccinering livet ut som gäller.