Citat:
Ursprungligen postat av
Granny-Smith
De flesta utlänningar som hamnar i Sverige (nu pratar vi inte flyktingproblematiken) gör det, antingen för kärlekens skull eller den svenska mentalitetens skull. Jag är en av de.
Min man sedan 15 år tillbaka är svensk. Jag gillade tanken att flytta hit med honom när frågan kom upp vem som skulle ta över svärföräldrarnas gård.
Jag har varit lite naiv som de flesta utlänningar. Trodde att alla svenskar är enbart trevliga och lätt att umgås med.
Jag fick lära mig otroligt snart att det inte alls är så. Nu tänker jag inte generalisera här, men 2 saker har jag efter alla dessa år svårt att förstå.
Vad är typiskt svenskt beteende? Typiskt svenskt beteende är att vara konflikträdd och hellre agera bakifrån. Det gör fortfarande ont och gör det svårt att reagera. Eller så gör det ont för att man förväntar sig att den andre skulle ta upp problem face to face utan att killa en bakifrån.
Det andra är. Sverige har enbart 9 mio invånare, men ändå tror ni att ni är heart of the matter. Ni resar världen runt, ändå har jag aldrig i hela mitt liv träffat ett folk som var så trångsynt och rasistiskt. Hur går detta ihop?
Nu vill jag inte prata om diverse världskrigar. Hur kan någon svensk här, någon som aldrig varit inblandat i något öht, berättar för andra att Hitler var bra för att han eliminerade alla oönskade subjekt. Ni som håller med honom borde undra hur många av er familj skulle bli kvar eftersom svenskarna är liksom folk i USA ett folk av invandrare. Vikingarna har dött ut för länge sedan.
Vikingarna har inte dött ut kära lilla du, de finns kvar där jag bor i alla fall! De är välbyggda, starka, blonda, långa blåögda oh la la typiskt svenska, riktiga vikingar! 😘👌🏻
Ögongodis för oss damer.
Vikingarna are alive and well my friend!