Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 00:43
  #1
Medlem
ja som rubriken... vi har mycket att vara stolta över även om vi är en smula självhatande...

skulle säga; konformistiska, kyliga, logiska, ordnade, resonerande, snälla, oskuldsfulla (nåja) osv osv

följdfråga: känner du dig svensk?
__________________
Senast redigerad av kula521 2015-06-15 kl. 01:00.
Citera
2015-06-15, 00:51
  #2
Medlem
Ärliga, snåla, rätt skall vara rätt...
Citera
2015-06-15, 00:53
  #3
Medlem
Skamfyllda

Stark vilja att uppfostra andra

Avvaktande
Citera
2015-06-15, 00:55
  #4
Medlem
bithaxs avatar
Jag känner mig ensam. Det är nog typiskt svenskt.
Citera
2015-06-15, 00:58
  #5
Avstängd
MrHiroshimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kula521
ja som rubriken... vi har mycket att vara stolta över även om vi är en smula självhatande...

skulle säga; konformatistiska, kyliga, logiska, ordnade, resonerande, snälla, oskuldsfulla (nåja) osv osv

följdfråga: känner du dig svensk?

Vad ska vi svenskar vara stolta över? Att vi lät nazisterna röra sig fritt genom Sverige under andra världskriget? Sverige hade varit ett totalt skitland utan nazisterna. Jätte stolt. Jag älskar Sverige men förstår inte riktigt vad vi ska vara så stolta över.
Citera
2015-06-15, 00:59
  #6
Medlem
Captinheros avatar
omtänksamma blåögda nervösa blyga tystlåtna varma hjälpsamma.
Citera
2015-06-15, 01:04
  #7
Medlem
tragiska
Citera
2015-06-15, 01:06
  #8
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHiroshima
Vad ska vi svenskar vara stolta över? Att vi lät nazisterna röra sig fritt genom Sverige under andra världskriget? Sverige hade varit ett totalt skitland utan nazisterna. Jätte stolt. Jag älskar Sverige men förstår inte riktigt vad vi ska vara så stolta över.

Undra om det var svensken som gick med på det eller som alltid toppolitikerna och kända familjer bakom makten. En liten svensk har inte mycket att säga till om.

Du kan vara stolt över vad dina släktingar åstadkom. Mina som farfar och morfar med deras familjer slet hårt för brödfödan. Riktiga arbetare, upp i ottan och hem på kvällen.
Citera
2015-06-15, 01:24
  #9
Avstängd
MrHiroshimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Undra om det var svensken som gick med på det eller som alltid toppolitikerna och kända familjer bakom makten. En liten svensk har inte mycket att säga till om.

Du kan vara stolt över vad dina släktingar åstadkom. Mina som farfar och morfar med deras familjer slet hårt för brödfödan. Riktiga arbetare, upp i ottan och hem på kvällen.

Självklart är man stolt över släkten. Hårda arbetare finns dock i alla länder och är inget som är unikt hos svenskar.
Citera
2015-06-15, 01:26
  #10
Medlem
snillet_1s avatar
Svårt att "skaffa" nya vänner. Man tenderar att hantera de flesta sociala situationer utanför den närmsta vänkretsen rent professionellt, även om situationen i sig egentligen inte är av professionell karaktär (dvs kopplat till yrket).
Citera
2015-06-15, 01:32
  #11
Medlem
Fega. Knyter handen i fickan. Rädda. Tar livet av oss i mycket hög grad. Pedofilfyllt land. (Några av dessa egenskaper kan höra ihop) ångestfyllda. Artiga, bra på Engelska, ogästvänliga.
Citera
2015-06-15, 01:37
  #12
Avstängd
Typiskt svenskt:

* Man har svårt att slappna av och tar sig själv way too serious. I nyktert tillstånd dvs.
* Mycket svårt att bli vän med nya människor. Det tar flera år.
* Svensken spenderar hellre tiden med hunden än nya bekantskaper.
* Inte aggressiva, lugna, inga trubbelmakare.
* Mycket sparsam med att konversera med folk
* Ganska stela
* Fredagsmys är ett måste
* Ha ett husdjur
* Sällan spontana

Vad jag kan komma på just nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback