Citat:
Ursprungligen postat av
susanna.s
Den den omfattande kartläggning i dagens brottsutredningar om vart olika telefoner och datorer har befunnit sig under kritiska tidpunkter kan åtminstone en smart mördare ställa till det i brottsutredningen genom att agera på det viset.
Nu kanske du mer är ute efter att visa att SD inte verkar ha planerat mordet eftersom han inte har fixat ett bättre alibi, än att vara ute efter att visa på bra alibialternativ.
Angående mobilen, där hade åklagaren i TR just den frågan till IT- teknikern. Minns inte exakt hur hon frågade, men det handlade om att mobilen och ägaren till mobilen måste de var på samma ställe? Detta är alltså inget nytt på jorden för rättsväsendet.
Vad gäller att sätta på en film och streama, är det här något som SD brukar göra? Eller är det väldigt avvikande? Dessutom, det gäller också att kunna säga något om filmen. Streama en gång till för att ha koll på innehållet? Det kanske utredarna upptäcker?
Eftersom jag tvärtom tror på någon slags planering, har SD sett till att täppa till luckor under kvällen så pass, att det handlar om minuter. Han kan inte ha haft en aning om att skriken skulle sätta dödstidpunkten så exakt.
Han skyndar sig hem, och 00:02:58 har han spolat av sig och cykeln så mycket att han kunde skriva till Lena det svar som makes no sense: "Fint".
Däremot skulle han istället sitta och streama mitt i en pågående jobb- konversation med TH, strunta i att svara på hans mail, det trots den sena timmen. Först 00:23:07 svarar han på hans meddelande som TH skickade 23:32:06. Det för att han sitter och kollar en film, trots att TH förmodligen hinner gå och lägga sig och trots USA resa dagen efter.
Tror att det alibit blir ganska tunt, när man vet att man kan göra just som du säger.
Dessutom tror jag att den här mannen är en opportunist. Han har en otrolig tilltro till sig själv, vad han kan göra för att komma undan. Han har i åratal lurat både vänner, släkt och kärlekspartners.
Hans annorlunda sätt att tänka, gör det svårt för oss att tänka sig in i hans tankar.
Jag tror absolut inte att avsaknaden av ett sådant "alibi", visar att han är oskyldig.