2021-04-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Fan vad du är korkad.
Riktigt jäkla blåst.
lika blåst som tingsrätten då som inte ansåg att bevisen räckte för att döma som sagt jag tycker också att det mesta tyder på SD men inte så starkt att det räcker att döma för mord. Vi får se hur hovrätten resonerar
Citera
2021-04-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Men å andra sidan hade han inte behövt lura in henne bakom planket om det nu var sd eftersom hon bett honom att komma dit och käka kladdkaka

Risken att sonen A skulle vakna och komma ner och hitta dem var nog för stor. Dessutom är det lättare att avsätta spår/dna inomhus än utomhus. Dessa 2 aspekter hade säkert mördaren räknat med. Kanske ville h*n slippa dräpa sonen också. Inte av omtanke, men pga ökad risk att åka dit.
Citera
2021-04-21, 01:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vem är mördaren, tror du?

Tror du att en random snubbe lockade ut henne till platsen bakom bullerplanket mitt i natten? Att hon avbröt det hon höll på med mycket hastigt (presentpaketinslagning), lämnade dörren på glänt - alltså att hon säkert räknade med att bara vara ute en mycket kort stund.

Eller vad tror du?

Vi vet inte att det var hon som lämnade dörren öppen. Om någon var i hennes kök tidigt på morgonen och fixade med hennes dator så kan det ha varit hen som lämnade dörren på glänt för att inte väcka A.
Citera
2021-04-21, 01:28
Medlem
Någon som vet om den typ av mur som omgärdar SDs tomt, består av ihåliga stenar under ”kröningsstenarna”?

Där skulle man isf lätt kunna gömma en cache, eller varför inte ett skaft och/eller en mobiltelefon ...
Citera
2021-04-21, 02:08
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intuitionisten
Här kommer det 2 iakttagelser som jag gjorde både på insidan av planket men även på andra sidan planket. Det var inte samma dag som jag iakttog dessa 2 ändelser. Den 1:a skedde sent på kvällen. Det var disregn i luften som gjorde att jag svängde av vid fel gata. Gatan som jag kom in på var Byalagsgatan mot planket. När jag insåg att det var fel väg vände jag om. Innan jag vänder står en bil med släpkärra i kurvan. En kvinna står och ska ta upp en massa nyklippta kvistar på trottoaren. C:a 6 meter snett till höger om kvinnan står en lång smal man och håller i en kratta. Han blir stel när han ser mig. Jag är c:a 25 meter ifrån dessa personer när jag vänder om för att komma på rätt väg. I efterhand tänkte jag att det är väl ingen som sköter sitt eget trädgårdsarbete när det regnar! Dagen eller någon dag efter det åker jag ned från Ekersvägen för att ta motorvägen till Citygross. Ungefär strax innan man kommer ut på motorvägen såg jag 2 personer vid planket. En man som stod 1 meter från planket och en kvinna som ”låg” på planket. Jag observerade de i c:a 30 – 40 sekunder innan de försvann ur synfältet. Kvinnan (det var INTE Lena) låg fortfarande helt stilla kvar på planket och mannen rörde inte heller på sig. Denna dag var det soligt väder.

Ditt första inlägg på fb.
Vad vill du säga med det?
Var nån av dina observationer på morddagen?
Har det nåt med fallet att göra?
Hur kan en kvinna ligga PÅ planket?
Hoppas att ditt inlägg nr 2 är lite tydligare.
Citera
2021-04-21, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Han hade inte tid att titta på film. Han packade, tvättade och vattnade gräsmattan. Påstår han...
Han klippte dessutom gräset och cyklade, eller inte
Citera
2021-04-21, 06:18
Medlem
Citat:
lika blåst som tingsrätten då som inte ansåg att bevisen räckte för att döma som sagt jag tycker också att det mesta tyder på SD men inte så starkt att det räcker att döma för mord. Vi får se hur hovrätten resonerar

Tror du att en dator eller telefon hemma som streamar en film ger något alibi?
Jösses.
Citera
2021-04-21, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tror du att en dator eller telefon hemma som streamar en film ger något alibi?
Jösses.
Den den omfattande kartläggning i dagens brottsutredningar om vart olika telefoner och datorer har befunnit sig under kritiska tidpunkter kan åtminstone en smart mördare ställa till det i brottsutredningen genom att agera på det viset.
Citera
2021-04-21, 08:12
Medlem
Citat:
Den den omfattande kartläggning i dagens brottsutredningar om vart olika telefoner och datorer har befunnit sig under kritiska tidpunkter kan åtminstone en smart mördare ställa till det i brottsutredningen genom att agera på det viset.
Exakt därför vill utredarna att SD ska ge dem tillgång till hans google tidslinje, vilket han inte vill.
Citera
2021-04-21, 08:16
Medlem
Citat:

SD gjorde väl så gott han kunde... lyckades få loss mobilen ur handen. Sen blir det också misstänkt så klart eftersom han uppdaterar där var och varannan minut normalt sett.

Jag vet inte hur ofta han kollande på film, kanske aldrig eller sällan och isf hade det varit ett udda beteende. Dessutom hade han fått en massa frågor om vad filmen handlade om.

Det är tillräckligt svårt för honom att få ihop packning, gräsklippning, vattning, tvätt, cykelturer mm för att få det att verka trovärdigt...
Citera
2021-04-21, 08:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nu kanske du mer är ute efter att visa att SD inte verkar ha planerat mordet eftersom han inte har fixat ett bättre alibi, än att vara ute efter att visa på bra alibialternativ.

Angående mobilen, där hade åklagaren i TR just den frågan till IT- teknikern. Minns inte exakt hur hon frågade, men det handlade om att mobilen och ägaren till mobilen måste de var på samma ställe? Detta är alltså inget nytt på jorden för rättsväsendet.

Vad gäller att sätta på en film och streama, är det här något som SD brukar göra? Eller är det väldigt avvikande? Dessutom, det gäller också att kunna säga något om filmen. Streama en gång till för att ha koll på innehållet? Det kanske utredarna upptäcker?

Eftersom jag tvärtom tror på någon slags planering, har SD sett till att täppa till luckor under kvällen så pass, att det handlar om minuter. Han kan inte ha haft en aning om att skriken skulle sätta dödstidpunkten så exakt.

Han skyndar sig hem, och 00:02:58 har han spolat av sig och cykeln så mycket att han kunde skriva till Lena det svar som makes no sense: "Fint".

Däremot skulle han istället sitta och streama mitt i en pågående jobb- konversation med TH, strunta i att svara på hans mail, det trots den sena timmen. Först 00:23:07 svarar han på hans meddelande som TH skickade 23:32:06. Det för att han sitter och kollar en film, trots att TH förmodligen hinner gå och lägga sig och trots USA resa dagen efter.

Tror att det alibit blir ganska tunt, när man vet att man kan göra just som du säger.

Dessutom tror jag att den här mannen är en opportunist. Han har en otrolig tilltro till sig själv, vad han kan göra för att komma undan. Han har i åratal lurat både vänner, släkt och kärlekspartners.

Hans annorlunda sätt att tänka, gör det svårt för oss att tänka sig in i hans tankar.

Jag tror absolut inte att avsaknaden av ett sådant "alibi", visar att han är oskyldig.
Citera
2021-04-21, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var ju det jag skrev. Att det inte gäller dem. LW har ingen likhet med dessa kvinnor.
Det finns inga skillnader. Dett handlar om mord på en kvinna där det innan funnits våld i förhållandet. Eller annan sorts kontrollerande eller svartsjuka. Och slutar med mord.
Senast redigerad av Picasso2 2021-04-21 kl. 09:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in