2021-04-21, 02:27
Medlem
is4kadams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glassmaskinen1
är du helt jävla blind eller kan du bara inte läsa? jag sa inte att jag gjorde det utan att man så gärna vill göra det pga de höga priserna.

Lika jävla blind som du är korkad. DU ska inte ut och köra MC med ditt tänk.
Citera
2021-04-21, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av is4kadam
Jag syftade inte på att köra utan skyltar, UTAN FÖRSÄKRING.
Det var mer riktat för dig att det kommer stå dig dyrt att köra oförsäkrat och du orsakar en olycka med en dödlig utgång tex. Så tycker du ska tänka om i detta fall.

nej ja förstår och jag menade inte att jag gör de heller utan att priserna är för höga så den onda tanken kan slå in.
Citera
2021-04-21, 02:30
Medlem
Finansvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom överdriver inte. Men om du tror att dom gör det, starta ett eget försäkringsbolag, försäkra MC billigt, sno alla kunder och bli rik.

Staten skulle kunna subventionera sportåkande på samma sätt som man subventionerar spritdrickande.

En flaska sprit borde kosta 10 - 20 000 kr med tanke på alla dödsfall, olyckor, skador och olagligheter som det kostar. Men staten subventionerar spritdrickande. Tar alla kostnader du kan tänkas orsaka när du är full.

Då borde staten kunna ta en del av kostnaden för att män vill köra motorcykel.

Nej men just det, vi lever ju i ett feminist land. Tänkte inte på det.
Citera
2021-04-21, 02:31
Medlem
Citat:
Lika jävla blind som du är korkad. DU ska inte ut och köra MC med ditt tänk.
här har vi hen... den som alltid är bitter och dryg. Gå tillbaks in i samma hål som du kom ut ifrån. jag kör hur jag vill, när jag vill och utan plåtar. vafan ska du göra? säg mig? inget. tyst med dig och in i hålet igen.
Citera
2021-04-21, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finansvargen
Staten skulle kunna subventionera sportåkande på samma sätt som man subventionerar spritdrickande.

En flaska sprit borde kosta 10 - 20 000 kr med tanke på alla dödsfall, olyckor, skador och olagligheter som det kostar. Men staten subventionerar spritdrickande. Tar alla kostnader du kan tänkas orsaka när du är full.

Hahahahahaa..... där satt den. # staten
Citera
2021-04-21, 02:33
Medlem
is4kadams avatar
Citat:
nej ja förstår och jag menade inte att jag gör de heller utan att priserna är för höga så den onda tanken kan slå in.

Jajo, men om du inte har råd så för mig får du gärna parkera hojen tills stålarna klirrar in och du har råd att försäkra den.
För summorna skiljer nog inte många kronor mellan olika försäkringsbolag tyvärr.
Citera
2021-04-21, 02:39
Medlem
Citat:
Jajo, men om du inte har råd så för mig får du gärna parkera hojen tills stålarna klirrar in och du har råd att försäkra den.
För summorna skiljer nog inte många kronor mellan olika försäkringsbolag tyvärr.

men dem gör faktiskt det.
på Gjensidige får jag betala för en Kawa ZX10R 2013, 200hk 22k/mån.....
på if får jag den för 9k/mån.

Inte för att jag hade köpt en sådan hoj som kostar så mycket i försäkring men så jävla bittert att det ska vara dyrt att äga en
Citera
2021-04-21, 02:42
Medlem
is4kadams avatar
Citat:
men dem gör faktiskt det.
på Gjensidige får jag betala för en Kawa ZX10R 2013, 200hk 22k/mån.....
på if får jag den för 9k/mån.

Inte för att jag hade köpt en sådan hoj som kostar så mycket i försäkring men så jävla bittert att det ska vara dyrt att äga en

Ja det är helt sinnessjuka priser men det är för det händer såpass mycket olyckor med MC.
Sen är jag inte bitter jag tänker på mina medtrafikanter.
Citera
2021-04-21, 02:46
Medlem
Citat:
Ja det är helt sinnessjuka priser men det är för det händer såpass mycket olyckor med MC.
Sen är jag inte bitter jag tänker på mina medtrafikanter.

jo ja förstår det. olyckor sker osv.. men då får DERAS försäkringspremie gå upp inte ALLAS
menmen. man får väl nöja sig med en mt-09 2018 kanske och betala en 500a lapp i månaden ist för att köra en sporthoj och betala 9k
Citera
2021-04-21, 03:41
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
jo ja förstår det. olyckor sker osv.. men då får DERAS försäkringspremie gå upp inte ALLAS
menmen. man får väl nöja sig med en mt-09 2018 kanske och betala en 500a lapp i månaden ist för att köra en sporthoj och betala 9k

Hur tror du försäkringar fungerar?
Alla betalar till en gemensam kassa, dom som försäkringsbolaget anser har en större risk till skada dvs du som försöker försäkra en hoj på sin förälder får så klart mycket högre premie än Kjell 55 som har aktivt kört hoj i 35år.

Köp en hoj du har råd med, typ kawa 125.
Citera
2021-04-21, 04:28
Medlem
Kione211s avatar
För att du inte är same!? De har ju så mycket grejer så försäkringen blir nöjd ändå. Citat från same
Citera
2021-04-21, 04:42
Medlem
Kione211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finansvargen

Inte alla som är nöjda med lagstiftning som baseras på IOGT och inte vetenskap men de sköter sitt jobb ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in