2021-04-20, 18:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlJung
Du har antagligen rätt - och det är mycket frustrerande.

Det är ju i grunden närmast fantastiskt att sju (7) partier har drivit en politik som har resulterat i ökande brottslighet (både mot kvinnor och män). Ett åttonde parti har opponerat sig och blivit mobbat för detta. När brottsligheten inte kan blundas för längre så diskuteras inte orsakerna och mobbandet av parti #8 når nya höjder. "Demokratin är hotad" säger man. Har vi någon demokrati i ett land där detta har hänt och fortfarande händer?

Helt bisarrt och otroligt.

Sverige har inte ngn fungerande demokrati.

Syftet med en demokrati är, att den politik som förs, det ska vara en politik, som en informerad folkmajoritet vill ska föras.

När sju partier gemensamt i decennier för en politik, som ökar brottsligheten i landet - trots att det (föga förvånande) aldrig har funnits stöd hos en majoritet av befolkningen för en sådan politik - då fungerar inte demokratin. De sju partierna har gemensamt bildat s.a.s. en slags kartell - eller en förklädd enpartistat.

Det åttande partiet som motsätter sig detta mobbas, då den förklädda enpartistaten inte kan försvara den ökande brottsligheten=resultatet av sin egen politik med ngr sakliga argument.

Till yttermera visso anklagas det åttonde partiet för att "hota demokratin", då de sju partierna genom sin kartellbildning har neutraliserat den demokratiska processen.
Citera
2021-04-20, 18:20
Medlem
protectors avatar
Liter mer om männen

https://www.youtube.com/watch?v=ARkX0CApZjY&ab_channel=Riks
Citera
2021-04-20, 18:30
Medlem
Citat:
Dock: det börjar ändå röra sig lite i debatten. Dagens ledare i Expressen:

"Så vad utmärker förövarna till kvinnomorden? En faktor är psykisk ohälsa och depression. En annan är en överrepresentation av män som är utrikes födda. Aftonbladets genomgång av 267 kvinnomord mellan år 2000 och 2016 visade att 30 procent av de kvinnliga offren var utlandsfödda."

"Bland dem som misstänks för de senaste fem kvinnomorden finns exempelvis en man från Mali, en man från Irak och en tredje från Serbien/Montenegro. Kopplingen till hur pojkar uppfostras i Sverige är inte glasklar.
Kors i taket! Det var oväntat.
Citera
2021-04-20, 19:43
Avslutad
Vi vet ju vilka pedofilerna är.
Citera
2021-04-20, 19:45
Medlem
Sculleys avatar
“Skriet från sandlådan” vore en lämplig titel på Fjämåts kommande självbiografi.
Citera
2021-04-20, 20:13
Medlem
Problemet är att vissa män ser kvinnor som fast egendom, när kvinnan vill lämna förhållandet då bli det våld. Dessa män är emotionellt under utvecklad. Sen finns press på alla par när det gäller jobb, pengar , status osv. Men kvinnomord är inte bara för invandrare/ fattigare folk ..minns det fallet några år sedan av en forskare från den ny Karolinska som mördade sin fru och halshuggade henne, fast jag vet inte om han var läkare eller invandrare.Sällan att överklass mördar varandra, brukar går till advokater , rätten m.m. Kanske dags att införa nåt social undervising för alla 14 åringar killar ? Tragiskt, men det är politiker som lagstifta...och vi röstar för de varje 4 år.....skulle finnas flera kvinnofredshus med vakter ?
Citera
2021-04-20, 20:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Statistik är inte läran om att "förstå beteenden" utan att beräkna sannolikheter, korrelationer mm.

Precis men då ska man också fokusera på relevanta saker.
Psykiska störningar och missbruk är saker och ting som är
överrepresenterat fortfarande efter alla dessa år.

Här har du de fyra största orsakerna. Notera att
det kan finnas flera motiv bakom varje dödligt våld mot kvinnor.

Kraftig berusning bakom det dödliga
våldet 19 %
Psykisk ohälsa hos gärningspersonen 33 %
Svartsjuka 25 %
Separation 27 %

Hedersproblematiken ligger nere på 4 % och ligger därmed delad 8 tillsammans med bland annat Kriminell gängmiljö. Däremot är det givetvis självklart att de som fått för sig att det är några andra lagar som gäller måste motas i grind. Likaså bör man vara väldigt tydligt med lagens långa arm gentemot religiösa auktoriteter som rekommenderar folk att slå sin hustru.
Citera
2021-04-20, 20:46
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Lite nyktrare perspektiv? Du jämför maktens lögnfabrik med ett anonymt forum. Är det någonstans du får ett nyktert perspektiv är det välhär där man kallar en spade för en spade utan att försöka blanda bort korten? Det finns inget att vinna på att låtsas som att kultur inte har något med det nutida våldet mot kvinnor att göra. Aktuellt kommer aldrig att peka på problemet och tror du blint på deras propaganda kommer inte heller du att erkänna problemets kärna.

Jag har sagt det hur länge som helst, man kan inte kombinera kvinnofrid med massinvandring från patriarkala kulturer vilket sjuklövern vägrat att acceptera. Nu står man där med bakbundna händer och kan inte medverka till en lösning för då är man en ”rasist”.

Notera: Jag säger inte att svenska män inte nitar sina kvinnor, det finns alldeles för många av den sorten men de skulle bli lättare att hantera om man blev av med elefanten i rummet som låser alla tänkbara möjligheter till problemlösning. Just nu kan man bara konstatera att ”män slår kvinnor”, men det är en så trubbig analys att den är helt värdelös som arbetsmaterial. Man måste naturligtvis hitta fler gemensamma faktorer än bara ”män”.

Är du beredd att tumma på din blinda ”antirasism” om lösningen kräver att du ser och accepterar invandrares överrepresentation i dessa frågor?
Jag tycker du gör en väldigt grov förenkling eller så har du inte lyssnat ordentligt på debatten.
Det vi vet är att män slår kvinnor trots att samhället vet att de har gjort det och trots att samhället vet att de ofta gör det igen.

Det vi vet också är att alltför många kvinnor väljer att inte anmäla eller dra tillbaka anmälan med orden att "nu är det bra igen".

Samhället vet oftast också en hel massa om dessa individer som de mycket väl skulle kunna använda.

Det är solklart att man måste börja jobba med problemen redan när de uppstår första gången. Man måste vara solklar mot de här förövarna och ge dem fotboja och kontaktförbud. Man kan inte mjäka med dessa individer för de ser oftast bara sig själv och sitt eget bästa och sin chans att ligga med en dam som är så nedtryckt att hon inte vågar något annat. Sedan spelar det ingen som helst roll vilken kulturell bakgrund dessa män har utan lagen och behandlingen är lika för alla i vårt land
Citera
2021-04-20, 20:49
Medlem
Varangians avatar
Varför anmäler ingen alla dessa sexister för hets mot folkgrupp?

Varför ska jag, som definierar mig som man, hållas ansvarig och stigmatiseras för vad andra män gör?

Ska man inte utgå från individen? Hur ska ni ha det?
Citera
2021-04-20, 20:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Precis men då ska man också fokusera på relevanta saker.

Varför anser du, att det saknar relevans att de invandringsansvariga partierna har ökat brottsligheten i landet?
Citera
2021-04-20, 21:13
Avslutad
Citat:
Jag tycker du gör en väldigt grov förenkling eller så har du inte lyssnat ordentligt på debatten.
Det vi vet är att män slår kvinnor trots att samhället vet att de har gjort det och trots att samhället vet att de ofta gör det igen.

Det vi vet också är att alltför många kvinnor väljer att inte anmäla eller dra tillbaka anmälan med orden att "nu är det bra igen".

Samhället vet oftast också en hel massa om dessa individer som de mycket väl skulle kunna använda.

Det är solklart att man måste börja jobba med problemen redan när de uppstår första gången. Man måste vara solklar mot de här förövarna och ge dem fotboja och kontaktförbud. Man kan inte mjäka med dessa individer för de ser oftast bara sig själv och sitt eget bästa och sin chans att ligga med en dam som är så nedtryckt att hon inte vågar något annat. Sedan spelar det ingen som helst roll vilken kulturell bakgrund dessa män har utan lagen och behandlingen är lika för alla i vårt land
Ja, jag gör en grov förenkling för att det behövs. Den här debatten har inte rört sig en millimeter framåt sen Ny Demokratis dagar, riksdagen är fylld av fåntrattar som krånglar till minsta lilla så mycket att inga lösningar längre verkar möjliga.

Jag besvarar resten av ditt inlägg lite senare, står i en kö och väntar på min tur IRL så jag kan inte gå in mycket djupare just nu. Ämnet är dock intressant, återkommer när jag läst igenom hela ditt inlägg.
Citera
2021-04-20, 22:15
Medlem
blamages avatar
Citat:
Sedan spelar det ingen som helst roll vilken kulturell bakgrund dessa män har utan lagen och behandlingen är lika för alla i vårt land
Det är precis vad det gör. Man kan inte som du bortse från den kulturella bakgrunden. Gör man det är man antingen gravt okunnig eller stupid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in