2021-04-18, 19:55
Medlem
PenetreraMeras avatar
Annie Lööf oroas av att fem kvinnor mördats i Sverige på bara tre veckor. I flera fall är den misstänkte en man som de hade en relation till. ”Var är vrålet från samhället?” undrar C-ledaren Annie Lööf på Facebook. Jag brukar inte hålla med AL, men detta övervåld är såklart svårt att förneka.

https://www.expressen.se/nyheter/loof-kraver-krafttag-mot-vald-mot-kvinnor/

Dock undrar jag vilka männen är som dödat de fem kvinnorna. Är OK att att peka ut män i allmänhet, eller är det en marginalgrupp av män? Jag vet inget om bakgrunden, så jag ber tråden att förtydliga. Hur många av dessa mord har utförts av fru Lööfs omhuldade importmän och -pojkar? Hur många är offer för pursvenska män?
Citera
2021-04-18, 19:59
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Vilka ska vi vråla åt? Vi har vrålat åt invandrare ett bra tag nu (medan Lööf välkomnat invandrarna). Eller tycker Lööf att vi ska vråla åt män som helhet? Säg bara orden Lööf, så kommer vi hem och läxar upp din man och dina söner om du har sådana, vi ska se till att dom inte våldtar och slåss.
Citera
2021-04-18, 20:00
Medlem
Det är oroligt tragiskt med de senaste fallen. Ett misslyckande för samhället.

Hade varit väldigt intressant med en statistisk genomgång av gärningsmännen. Ålder, ursprung, hög/låginkomsttagare, barn, tidigare domar osv. Borde finnas forskning på det.

Hur som helst oerhört tragiskt.
Citera
2021-04-18, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Annie Lööf oroas av att fem kvinnor mördats i Sverige på bara tre veckor. I flera fall är den misstänkte en man som de hade en relation till. ”Var är vrålet från samhället?” undrar C-ledaren Annie Lööf på Facebook. Jag brukar inte hålla med AL, men detta övervåld är såklart svårt att förneka.

https://www.expressen.se/nyheter/loof-kraver-krafttag-mot-vald-mot-kvinnor/

Dock undrar jag vilka männen är som dödat de fem kvinnorna. Är OK att att peka ut män i allmänhet, eller är det en marginalgrupp av män? Jag vet inget om bakgrunden, så jag ber tråden att förtydliga. Hur många av dessa mord har utförts av fru Lööfs omhuldade importmän och -pojkar? Hur många är offer för pursvenska män?
Kan de inte vråla åt pedofilerna i sitt eget parti först, så kan andra ägna sig åt att vråla på kvinnomördande invandrare?
Citera
2021-04-18, 20:03
Medlem
okok1s avatar
Det är bara demagogi. Män dödar män hela tiden och ingen bryr sig. När en vit man dödar en svart man bryr sig politiker. När en man dödar en kvinna bryr sig politiker. För politikern inser att nu kan hon vinna politiska poäng, innan kroppen kallnar.

Vidriga äckel som använder katastrofala händelser för att gynna sin egen karriär.
Citera
2021-04-18, 20:07
Medlem
Det är ju Lööf själv och hennes parti som röstat emot praktiskt taget alla skärpningar mot män som bryter mot kontaktförbud m.m.
Citera
2021-04-18, 20:10
Medlem
Väldigt många svenskar har vrålat och varnat för utvecklingen i 25-30 år men har stämplats som rasister och förrädare mot Sverigebilden och allt möjligt medan Annie oroat sig mest över hur människor uttrycker sig.

Annie är anledningen till att detta sker. Hon kan inte nu stå upp och fråga vad som skedde med samhället nu när det var hon och hennes regim som ödelade precis allt.

Kvinnor och män kommer jagas och mördas på stan utan att någon ingriper: den tillit som fanns är helt borta.

Nu återstår bara en stilla bön för att dessa politiker och tjänstemän som förstört allt själva drabbas av det mångkulturella helvetet. Att de jagas och slits i stycken.
Citera
2021-04-18, 20:11
Medlem
Enligt BRÅ:

Citat:
I Brås nationella kartläggning av brott i nära relationer (2014) uppgav 6,8 procent av befolkningen att de utsattes för brott i en nära relation under 2012. Andelen kvinnor som utsattes för brott i en nära relation under 2012 var i princip jämnstor med andelen utsatta män (7,0 procent av kvinnorna och 6,7 procent av männen). När man studerar utsatthet för brott i nära relationer under livstiden är det dock en större andel kvinnor som uppger att de varit utsatta; drygt 25 procent av kvinnorna och knappt 17 procent av männen i befolkningen.

Alltså är det inga sinnessjuka statistiska skillnader på det stora hela. Men som alla politiker alltid säger men aldrig behöver göra belägg för: "Mörkertalet är stort!."
Citera
2021-04-18, 20:13
Medlem
Jag delar självfallet Annie Lööfs frustration och det vi ser är en dyster utveckling.

Jag upplever dock att även om alla politiker och opinionsbildare är eniga om detta, är det ingen som vill erkänna vad som faktiskt är en stor del av problemet. Jag tror att för att kunna lösa detta med kvinnovåld måste vi alla först vara ense om orsaken!
Citera
2021-04-18, 20:15
Avstängd
scips avatar
De här mördade kvinnorna är glömda om några veckor!
Annie försöker bara att göra några politiska poäng av det hela. Titta historiskt typ 10 år tillbaka om både terrorbrott Ebba Åkerlund barnamord våldtäkter åldersbrott mm. Har det blivit Bättre på något sätt?
Citera
2021-04-18, 20:20
Medlem
Ful.Iraniers avatar
Nej, det är inte OK att peka ut män i allmänhet. Öht teser, frågeställningar som är för ospecifierade, går inte att diskutera eller komma någon vart med intellektuellt eller långsiktigt på ett bra sätt. Men för att inte råka sätta fingret på specifika grupper eller orsaker, så görs det ofta generaliseringar. Ökad grad av isolering i hemmet pga av pandemi, kan vara en bidragande orsak.

Hade hon hellre sett mord där personerna varit helt okända för varandra innan? Brukar väl vara dom mest tragiska och dyraste fallen att lösa för polisen också. Är utgångspunkten att personer som känner varandra, därmed har en bättre relation till varandra?

Jämför man med antalet mord i många andra länder så är det ändå inte jättemånga, men sverige vill alltid framställa sig själv som stabil världsmästare i allt. Annie Löf... är bara en i mängden av ointellektuell karriärspolitiker utan erfarenhet från många sidor av verkligheten.
Citera
2021-04-18, 20:29
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful.Iranier
Annie Löf... är bara en i mängden av ointellektuell karriärspolitiker utan erfarenhet från många sidor av verkligheten.
Mitt i prick. för mycket glappkäft och för lite substans.

Är det ingen som vet vilka fem mord skatan anspelar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in