2021-04-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det var ju precis i den diskussionen du kom in. Har du avsiktligt missat detta? Någon "kompis" till dig hävdade att svenskar blir uppfostrade att inte slå kvinnor.

Du får tro vad du du vill om mina statistikkunskaper men de verkar vida överträffa dina när det gäller att förstå olika beroenden (fick ni inte lära er detta på den grundläggande statistikkursen?). Det är tråkigt att dina statistikkunskaper inte sträcker sig längre än att du helt verkar glömma hur många svenskar som genom åren dödat sina kvinnor.

Statistik är inte läran om att "förstå beteenden" utan att beräkna sannolikheter, korrelationer mm.

Både svenskar och individer från hederskulturer dödar kvinnor. Visst är det så. Problemet blir dock större i och med att individer från hederskulturer dödar i större utsträckning. I den lilla grupp av fem som diskuteras nu så finns det en etniskt svensk. Om jag förstår det rätt så är detta en individ med någon typ av störning. Sådana personer finns i alla grupper.

Tänkt exempel:
Land #1: tio miljoner män i vuxen ålder. Låt oss säga att 100 000 av dessa har olika typ av allvarliga störningar som gör dem till potentiella kvinnoskändare. Resultat: 100 kvinnomord per år.

Land #2: tio miljoner män i vuxen ålder. Låt oss säga att 100 000 av dessa har olika typ av allvarliga störningar som gör dem till potentiella kvinnoskändare (vi antar att denna egenskap varierar inte mellan befolkningar). Resultat: 100 kvinnomord per år.
Land #2 har dessutom en kultur där familjens heder är viktig och att mannen är familjens överhuvud. Detta leder då till att män utan uppenbara neuropsykiatriska störningar mördar kvinnor av hedersskäl (Pela och Fadime, balkongflickor mm), upplevda kränkningar, man accepterar inte att kvinnor vill skilja sig etc etc. Resultat: 400 ytterligare kvinnomord per år.

Jag vill verkligen förstå hur du tänker men har uppriktig svårt att göra det (och, ja..., jag är högutbildad, så hoppa över kommentaren att du tycker att jag är en idiot).
Citera
2021-04-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlJung
Statistik är inte läran om att "förstå beteenden" utan att beräkna sannolikheter, korrelationer mm.

Både svenskar och individer från hederskulturer dödar kvinnor. Visst är det så. Problemet blir dock större i och med att individer från hederskulturer dödar i större utsträckning. I den lilla grupp av fem som diskuteras nu så finns det en etniskt svensk. Om jag förstår det rätt så är detta en individ med någon typ av störning. Sådana personer finns i alla grupper.

Tänkt exempel:
Land #1: tio miljoner män i vuxen ålder. Låt oss säga att 100 000 av dessa har olika typ av allvarliga störningar som gör dem till potentiella kvinnoskändare. Resultat: 100 kvinnomord per år.

Land #2: tio miljoner män i vuxen ålder. Låt oss säga att 100 000 av dessa har olika typ av allvarliga störningar som gör dem till potentiella kvinnoskändare (vi antar att denna egenskap varierar inte mellan befolkningar). Resultat: 100 kvinnomord per år.
Land #2 har dessutom en kultur där familjens heder är viktig och att mannen är familjens överhuvud. Detta leder då till att män utan uppenbara neuropsykiatriska störningar mördar kvinnor av hedersskäl (Pela och Fadime, balkongflickor mm), upplevda kränkningar, man accepterar inte att kvinnor vill skilja sig etc etc. Resultat: 400 ytterligare kvinnomord per år.

Jag vill verkligen förstå hur du tänker men har uppriktig svårt att göra det (och, ja..., jag är högutbildad, så hoppa över kommentaren att du tycker att jag är en idiot).

Du kommer inte få nåt svar, ökänt troll som duckar 99 procent av frågorna han får. Ex. vill han ej prata om att hundratusentals kvinnor lever som hundar i förorterna.
Citera
2021-04-20, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag har alldeles för mycket med annat att göra för att hinna med att läsa Expo.
Det lilla jag sett verkar vara bra dock och framförallt har de ett lite nyktrare perspektiv än vad man ser här många gånger.
Lite nyktrare perspektiv? Du jämför maktens lögnfabrik med ett anonymt forum. Är det någonstans du får ett nyktert perspektiv är det välhär där man kallar en spade för en spade utan att försöka blanda bort korten? Det finns inget att vinna på att låtsas som att kultur inte har något med det nutida våldet mot kvinnor att göra. Aktuellt kommer aldrig att peka på problemet och tror du blint på deras propaganda kommer inte heller du att erkänna problemets kärna.

Jag har sagt det hur länge som helst, man kan inte kombinera kvinnofrid med massinvandring från patriarkala kulturer vilket sjuklövern vägrat att acceptera. Nu står man där med bakbundna händer och kan inte medverka till en lösning för då är man en ”rasist”.

Notera: Jag säger inte att svenska män inte nitar sina kvinnor, det finns alldeles för många av den sorten men de skulle bli lättare att hantera om man blev av med elefanten i rummet som låser alla tänkbara möjligheter till problemlösning. Just nu kan man bara konstatera att ”män slår kvinnor”, men det är en så trubbig analys att den är helt värdelös som arbetsmaterial. Man måste naturligtvis hitta fler gemensamma faktorer än bara ”män”.

Är du beredd att tumma på din blinda ”antirasism” om lösningen kräver att du ser och accepterar invandrares överrepresentation i dessa frågor?
Citera
2021-04-20, 16:01
Medlem
Mycket av svaret finns i kvinnans natur och hormoner.först är det puberteten som gör brudar helt tokiga med ätstörningar..bullemi anorexia självskadebetende..sedan kommer pms och som kan förvandla dom till hysteriska psykmonster.. som följs av läpp bröst och rövförstorningar bröstförstoring å fettsugning..sen blir det förlossningsdepressioner när psyket ballar ur helt..senare i livet börjar klimakteriehelvetet som varar i åravis..ingen slump att kvinnor är skyhögt överrepresenterade inom psykvården och bup med pillerätande av både det ena och andra.
Inte konstigt att många av dom driver män och närstående omgivning till vansinne.
Citera
2021-04-20, 16:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Det är tveksamt om du kommer att få ngt svar.

sonicguide och likasinnade anser av allt att döma, att då Sverige aldrig har varit helt fritt från brottslighet, så är det helt OK att öka brottsligheten i landet, ty det finns ju redan brottslighet i landet.

Om den grundläggande värderingen bottnar i ståndpunkten att Sverige redan är s.a.s. förstört (eftersom det finns brottslighet i landet) eller om det bottnar i ngn annat är svårt att få grepp om.

Möjligen bottnar det i att sonicguide och likasinnade bara kan urskilja två (2) kvalitativa tillstånd:

A=0 brottslighet

B=ej 0 brottslighet
Citera
2021-04-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är tveksamt om du kommer att få ngt svar.

sonicguide och likasinnade anser av allt att döma, att då Sverige aldrig har varit helt fritt från brottslighet, så är det helt OK att öka brottsligheten i landet, ty det finns ju redan brottslighet i landet.

Om den grundläggande värderingen bottnar i ståndpunkten att Sverige redan är s.a.s. förstört (eftersom det finns brottslighet i landet) eller om det bottnar i ngn annat är svårt att få grepp om.

Möjligen bottnar det i att sonicguide och likasinnade bara kan urskilja två (2) kvalitativa tillstånd:

A=0 brottslighet

B=ej 0 brottslighet

Du har antagligen rätt - och det är mycket frustrerande.

Det är ju i grunden närmast fantastiskt att sju (7) partier har drivit en politik som har resulterat i ökande brottslighet (både mot kvinnor och män). Ett åttonde parti har opponerat sig och blivit mobbat för detta. När brottsligheten inte kan blundas för längre så diskuteras inte orsakerna och mobbandet av parti #8 når nya höjder. "Demokratin är hotad" säger man. Har vi någon demokrati i ett land där detta har hänt och fortfarande händer?

Helt bisarrt och otroligt.
Senast redigerad av KarlJung 2021-04-20 kl. 17:43.
Citera
2021-04-20, 17:45
Medlem
Hur reagerar Lööf och Stenevi när det går upp för dem vilka de fem mördarna är som föranledde "vrålet"?

Höör = Svensk
Linköping = Alban(?)
Flemingsberg = Arab
Nacka = Eritrean (adopterad)
Alvesta = Mali

Hur benämner man egentligen någon från Mali? Maliean?
Citera
2021-04-20, 17:51
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes

Hur benämner man egentligen någon från Mali? Maliean?

Malian
Citera
2021-04-20, 17:57
Medlem
Dock: det börjar ändå röra sig lite i debatten. Dagens ledare i Expressen:

"Så vad utmärker förövarna till kvinnomorden? En faktor är psykisk ohälsa och depression. En annan är en överrepresentation av män som är utrikes födda. Aftonbladets genomgång av 267 kvinnomord mellan år 2000 och 2016 visade att 30 procent av de kvinnliga offren var utlandsfödda."

"Bland dem som misstänks för de senaste fem kvinnomorden finns exempelvis en man från Mali, en man från Irak och en tredje från Serbien/Montenegro. Kopplingen till hur pojkar uppfostras i Sverige är inte glasklar.
Citera
2021-04-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Malian

Frestande att skriva "neger"... men det är ju ett värre brott än att slakta kvinnor....
Citera
2021-04-20, 18:05
Medlem
LenaPauls avatar
Du Annie, ingen törs ju säga nånting eftersom det kan bli rasism. istället så ska vi ha våldet i samhället.

Alla är trötta på regeringens inkompetens vi orkar inte längre, gör som ni vill förstör landet.

Vi bryr oss inte längre.
Citera
2021-04-20, 18:05
Medlem
Citat:
Frestande att skriva "neger"... men det är ju ett värre brott än att slakta kvinnor....
Tänkte nästan att jag skulle få det svaret...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in