2021-04-20, 13:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jajaja, det såg missvisande ut.

Jag skrev ett mer...mogen.
Alla människor är inte hyper mogna.
Det är inte ovanligt att man kan i en situation agera lite som en tre- åring.

Men poängen var inte det riktigt, utan att de troliga är att de flesta inte skickar in ett skaft med den här hatar dig Åsa texten, även om man är misstänkt under en lång tid.
Självklart skickar inte folk in skaft och hatlappar.
Han är inte i närheten av normalitet och har katastrofala copingstrategier, eller rättare sagt snudd på noll..

Jag sitter mest och undrar om HD smackar och suckar ang sin primitiva hjälte som hon tycks ha besvär att få ordning på.

Den filmen med den reaktionen fr SD återspeglar i högsta grad hans reaktionsmönster vid stress och kontrollförlust.

En stegskala.

1. Han är nitisk och rigid, living in a box.

2. Försöker få inre, emotionell ordning via yttre kontroll och makt med allt fr centimetrar och decilitermått till Rt och till sjuk barnuppfostran med x antal godis i förhållande till ålder etc.

3. Projicerar och blir verbalt hysterisk. Primitivt grälsjuk. Den inre stressen manifesteras utåt.

4. Försöker upprätthålla kontroll via att sublimt hota, insinuera, ironisera, vara spydig. Återfå makt, visa vem som bestämmer.

5. Drar handen genom väggen, gnuggar med knogar, drar i armar när emotionerna når röda fältet.

6. Varningslampor i rött neon.
Total kontrollförlust, hans person och privata status är hotad. Paranoia spelar in likaväl, han driver upp sig själv då han inte har full insyn i tingen, uppförstorar och stressen ökar.
Kränkt och förnärmad är inom samma sfär som riskfaktorer.

7. Emotionell kataklysm, mental härdsmälta.

Skulle tippa att Syster som arbetat mestadels i om neuropsykiatrin har viss teoretisk insyn, om inte annat lika lång erfarenhet privat hur han reagerar och brukar ingripa på punkt 3 och lotsa som en fyr i mörka vatten.
Hon vet hur han är.

Hon må vara tråkig men han behöver sin tant Gredelin för att inte kontinentalplattorna ska röra på sig och forma en tsunami.
När hon drar blir det ytterligare kontrollförlust, han är van att ha status quo hemma och kunna roa sig. Han blir garanterat förvirrad när den stabila assistenten inte beter sig som hon brukar och han blir vansinnigt bekymrad att hon ska försvinna totalt.
.... Och allt är relaterat till hans otrohet och mångårigt triangeldrama.
Rt, Rt, Rt. Öppet, stängt.
HD får inte veta, HD får inte bli kränkt, HD får inte utsättas för official shaming, HD måste komma tillbaka..
De uppvisar ett sekteriskt beroende ang varandra, det är som Ett, vilket olika vittnen beskriver, sammansvetsade. En patologisk symbios.
Senast redigerad av develi 2021-04-20 kl. 13:55.
Citera
2021-04-20, 14:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Hur menar du du tror du att SD köpt ett nytt skaft och lämnat ett ev mordvapen som någon slags pant
Hur menar du?
Citera
2021-04-20, 14:08
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om inte annat så syns det en när man ”promenerar” med Google Maps. Vilket datum den bilden är ifrån vet jag inte.

I alla fall från tiden huset var polisavspärrat...
https://www.bildtagg.se/bild/a3qq6k6c2pv3kl5h9bzxbhw1
Citera
2021-04-20, 14:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Alla hot jag har sett handlade om att han inte ville att LW skulle berätta för HD om deras relation. Det borde ha visat henne att han inte älskade henne.
Jag undrar ständigt hur du kan ha såna skygglappar eftersom du kroniskt väljer att inte se SDs del och inflytande i det hela.

Identiskt likt HD och även JG när de projicerar all skuld på LW.
SD själv vinner mark via den reaktionen, självklart underhåller han brasan och pytsar på med lite fotogen emellanåt.

Han kör med dubbla budskap, han bejakar relationen med LW.
Han vill behålla relationen med sitt Rt, han vill ha bästa sexet och han vill ha hennes lojalitet och uppmärksamhet.
Det är gott för hans ego.

Exakt allt faller tillbaka på SD och han håller LW stången för att samtidigt är hon en hotbild pga av honom själv, pga nämnda orsaker.

Allt Rt är för att han är notoriskt otrogen.
Han är prototypen och stereotypen för egocentrerat och pilsk mansgris.
En rejält manipulativ sådan.

Hans drömtillstånd vore två lojala underdåniga kvinnor som inte är så besvärliga och lydde hans kommando.
En vardag och marktjänstgöring som HD sköter, en oas att vila ut vid, och en mer spännande tillvaro med LW på nöjesfronten.
... Men han tvingades göra ett val och resultatet blev mord.
En lösning på ett problem som är bortom allt vad moralkakor heter.

Han är störd och jag hoppas han är körd, eftersom allt pekar med full hand mot honom.
Hon är också störd och har hon minsta inblandning så hoppas jag hon går samma väg.
Citera
2021-04-20, 14:29
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Hur menar du?

Litet frågandes inlägg :
Det borde finnas kvitton på sådana köp ,visst ?
Citera
2021-04-20, 14:34
Medlem
Citat:
Det ena utesluter inte det andra. LW var ansvarig för sina val och handlingar. Liksom SD är ansvarig för sina.

Jag antar att det du skriver gäller för samtliga kvinnor som blir utsatta för våld av män i nära relation. Om kvinnorna tagit ansvar för sina liv så hade de varken blivit misshandlade eller mördade? Deras eget fel? Det är ett välkänt faktum att en av de absolut farligaste situationerna uppstår när en kvinna börjar dra sig ur en relation med just en man som är våldsamt och kontrollerande lagd. Det är fakta. LW hade inte kunnat göra ett enda dugg. När SD börjrade förlora kontrollen över LW, då var hon körd.
Citera
2021-04-20, 14:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashatebax
Tänk om svaret är återskapat, tack vare SD själv!
Om nu chefens skaft saknas efter SD lånat bilen och SD KÖPT ett nytt, kanske det finns spår från köpet.

Svaret kanske finns där ...

Citat:
Hur menar du du tror du att SD köpt ett nytt skaft och lämnat ett ev mordvapen som någon slags pant

Citat:
Hur menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Litet frågandes inlägg :
Det borde finnas kvitton på sådana köp ,visst ?

Jag undrade över vad susanna.s menade med sitt inlägg om ”pant”.
Citera
2021-04-20, 14:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När SD börjrade förlora kontrollen över LW, då var hon körd.
Så är det. För han var gravt bekymrad att HD skulle få detaljerna som skulle fallera hans väg tillbaka. Om det så gällde att logga Nordsjön som hon nämner på mordkvällen.

Brist på tillit väger tungt i sammanhanget.
Senast redigerad av develi 2021-04-20 kl. 14:46.
Citera
2021-04-20, 14:49
Medlem
Citat:
Det ena utesluter inte det andra. LW var ansvarig för sina val och handlingar. Liksom SD är ansvarig för sina.

Man kan inte tro på löften från en otrogen man.

Vadå "frysa ut"? Han är en människa som inte ville umgås med LW.

Jag tror inte att det var en misshandel. Jag tror att det var en brottsprovokation av LW för att kunna spela in och anmäla honom. Varför gick hon inte annars ur bilen när han sa åt henne många gånger att göra det?

Så du tror att vännerna till alla män som är otrogna vänder dem ryggen när de får veta vad vännen gör?

Alla hot jag har sett handlade om att han inte ville att LW skulle berätta för HD om deras relation. Det borde ha visat henne att han inte älskade henne.

Det fetade:

Ja, men Lena är mördad och SD lever...
Citera
2021-04-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashatebax
Tänk om svaret är återskapat, tack vare SD själv!
Om nu chefens skaft saknas efter SD lånat bilen och SD KÖPT ett nytt, kanske det finns spår från köpet.

Svaret kanske finns där ...

Mordvapnet kan ha funnits mitt framför ögonen på utredarna länge, så uppenbart att de inte ens reflekterade över det. SD gillar ju att dra saker till sin spets och hela tiden ligga på gränsen.
Citera
2021-04-20, 15:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mordvapnet kan ha funnits mitt framför ögonen på utredarna länge, så uppenbart att de inte ens reflekterade över det. SD gillar ju att dra saker till sin spets och hela tiden ligga på gränsen.
Som när han under synen i tvättstugan helt omotiverat börjar yra om att ”vi” ska notera avståndet mellan tvättmaskinen och taket. Är det en ledtråd?
Bara SD som vet...
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-20 kl. 15:04.
Citera
2021-04-20, 15:04
Medlem
Citat:
Det där rör sig om ett tillfälle när LW tvingat sig in i sd bil och vägrat lämna när han försökte knuffa ut henne anmälde hon honom för misshandel som hon sedan tog tillbaka.

Hur det gick sen - det vet vi alla.
Lena mördades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in