Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Hur kommer det sig att det inte är 0 om nu inte svenskar kan begå några sådana här brott?
Du pekar själv på orimligheten att börja utvisa invandrare.
Detta är verkligen ett brott där man oftast kan börja stävja innan det mest fruktansvärda kan hända alldeles oavsett vilken hudfärg det är på förövaren. Som du säkert sett på statistiken om du tittat längre bak så har kvinnomord varit en gammal svensk paradgren så ditt inlägg tarvar mycket mer att önska när det kommer till det.
Det är solklart så att mördarna i flesta liknande fall är folk som borde ha haft restriktioner av olika slag men inte hade det och däri ligger problemet. Däri ligger problemet som samhället borde kunna lösa. Det känns ganska meningslöst att peka på hudfärg. Det är bara en provokation för att förstärka de klasskillnader som kan finnas och definitivt ingen lösning.
(1) p-värden är mycket sällan = 0 (jag tror inte du är så bra på statistik, förstår du vad som menas med icke-parametrisk test av korrelation och vad p-värdet betyder?). Vem har påstått att svenskar inte kan begå dessa brott? Frågan är om problemet har blivit mycket större som en följd av den oansvariga migrationspolitiken.
Tänk trafikolyckor. Det dog ungefär 200 personer i trafiken 2020. Låt oss säga att det istället dött 2000. En undersökning visade att det fanns en stark överrepresentation av alkoholister bland dem som orsakat olyckorna. Skulle man då argumentera att "vi ska inte skuldbelägga alkoholister" eller "det är minsann en a massa nykterister som också orsakar olyckor"? Det skulle vi ju inte.
(2) "Du pekar själv på orimligheten att börja utvisa invandrare." Jag har aldrig hävdat något annat.
(3) "Detta är verkligen ett brott där man oftast kan börja stävja innan det mest fruktansvärda kan hända alldeles oavsett vilken hudfärg det är på förövaren." Det tror jag inte alls. Vänsterpartiet tycker man ska undervisa våra barn i ämnet. Tre av fem förövare har inte gått i svensk skola. Läppkannibalen som jag skrev om var docent på ett svenskt universitet och hade inte visat upp några våldstendenser innan han vanställde sin hustru - hur skulle man fångat upp honom? Ska samhällets resurser gå till att punktbevaka alla män med skev kvinnosyn? Det är lika omöjligt som att utvisa alla invandrare.
(4) "Det känns ganska meningslöst att peka på hudfärg." Absolut. Det är inte fråga om hudfärg utan om kulturella skillnader. Kvinnosynen skiljer sig mellan män i Kurdistan och män i Norrbotten. Att tro att kurder (för att ta ett exempel) skulle bli feminister så fort de sätter foten på svensk mark är ju helt absurt. Att vägra att inse detta (i godhetsknarkandets tecken) är ju en stor del av problemet.
Jag sett flera fall av kulturkrockar på min arbetsplats under åren. Män som misstolkar svenska kvinnors signaler. De tror att ett leende kan betyda att det är "fritt fram", deras känslor är besvarade. I ett fall började mannen (från Pakistan) tafsa på kvinnan i ett mindre utrymme. Hon blev helt chockad, förstod ingenting. Ledningen vågade inte avskeda honom...
Att man skulle kunna "utbilda bort detta" är ju orealistiskt. Det kräver ju stopp på inflöde att fler män, det kräver att män i områden av typen Järvafältet är mottagliga för utbildning (hederspoliser som antastar kvinnor utan slöja, män som inte talar svenska osv osv). Rena dumheter.