Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Ditt inlägg innehåller många lögner då vi vet att det finns en hel del med svensk uppfostran som slår sina kvinnor och även mördar dem. Det är bara att titta på statistiken.
Ditt inlägg är ett rent nonsensinlägg som bara är till för att förvilla och innehåller inga som helst förslag på lösningar.
Hur förklarar du alla dessa SD-politiker som slår sina kvinnor samtidigt som de säger sig stå upp för svenska värderingar?
Jag vet inte vilka rallargäng du vuxit upp med när du pratar om att uppfostras till att skydda kvinnor...
Det är inte nödvändigt med sådan uppfostran om man umgås med normala personer...
Skulle jag dra till varenda en som tittar på mina vackra kvinnor genom åren hade jag haft fullt upp...
Svara mig , om du kan, varför du vill att 99,999 % av alla invandrare ska behöva utvisas utan att ha gjort några dumheter som helst mot sin flickvän/fru?
Nu har du väl ändå kört i diket? Tråden ställer frågan "vilka är mördarna?".
Svaret på vilka den fem mördarna är framkommer på tidigare sidor. Det är fråga om en etnisk svensk, fyra icke-etniska svenskar.
Cirka 25% av Sveriges invånare har utländsk bakgrund. Om vi endast tittar på de fem morden som diskuteras och sätter in siffrorna i en Fisher exact test (Chi-2 fungerar inte) så blir en tvåsidig test: p-value = 0.0156. För vad det kan vara värt.
Att män med utländsk bakgrund med tillhörande hederstänkande skulle vara överrepresenterade avseende våld mot kvinnor är ju inte så förvånande. Eller? Att även svenska män (inklusive "SD-politiker") slår kvinnor är ju solklart, men problemet skulle ju vara mindre om vänstern inte insisterat på fritt inflöde av män med undermålig kvinnosyn. Eller hur? Fem kvinnor had inte blivit mördade på tre veckor. Eller hur?
Utvisning av invandrare skulle ju lösa en del av problemet om invandrare är överrepresenterade. Men förstås praktiskt omöjligt. Möjligen väljer många att flytta hem igen om vårt samhälle börjar ställa krav på arbete och försörjning.
Möjligen skulle hårdare straff hjälpa. Kommer du ihåg fallet "läppkannibalen" En iransk man som misstänkte att hustrun var otrogen och skar bort hennes läppar för att sedan tugga på dem (!) - så att de inte skulle kunna sys fast igen. Han talade om för hustrun att han var villig att ta några år i fängelse - det var det värt. Han ville förstöra hennes liv. Läppkannibalen är nu tillbaka i Teheran och hustruns liv är mycket riktigt förstört. Man kan ju tänka sig att om mannen i fråga hade riskerat livstids fängelse på en anstalt utan hotellstandard så hade kvinnan skonats.