2021-04-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Tre mycket bra val. Tror Bulletin kommer växa efter det här (R.I.P. Arpi)

Men rent journalistiskt, jämfört med de som nu avgått, är det ingen uppgradering iaf. Serioteten blir inte densamma. Dock är det möjligt att upplagan inte blir mindre.
Citera
2021-04-20, 11:40
Moderator
Meijis avatar
Bulletins Facebook idag:

"Idag är en milstolpe för Bulletin.

Bulletin har redan ett stort antal profilerade skribenter som Carolin Dahlman, Per Brinkemo, Merit Wager, Per Gudmundson och Lars Åberg.

I samband med att vi nu lanserar vår betalvägg är vi väldigt stolta och glada att kunna välkomna några av de absolut största profilerna i Sverige till Bulletins team:
Hanif Bali, Jan Emanuel Johansson och Alexander Bard.

Till den frihetligt konservativa ledarsidan har Bulletin förmånen att rekrytera två supernamn: politiska chefredaktören Annika Borg och ledarskribenten Cecilia Blomberg"

https://www.facebook.com/Bulletin.nu/posts/178862110753097

Vem är Cecilia Blomberg?

--------

TILLÄGG:

Dagens Opinion kallar Hanif Bali, Jan Emanuel Johansson och Alexander Bard för "tre manliga och högljudda tyckare från högerflanken".

Tidningen skriver, att de är knutna till Bulletin som "frilansare och kommer att jobba mer med rörliga medier och ljudmedier snarare än text." Dagens Opinion fortsätter:

"Klart också är en nu politisk chefredaktör efter Alice Teodorescu. Det bli Annika Borg som tar över. Hon är moderat präst i ständig diskussion med svenska Kyrkan.

Utöver det värvar Bulletin ledarskribenten Cecilia Blomberg som ny ledarskribent. Hon har jobbat som ledarskribent på ett flertal ställen, bland annat på Svenska Dagbladet och kommer senast från en roll som politisk tjänsteman hos Moderaterna på Lidingö."

https://dagensopinion.se/artikel/trion-hanif-bali-jan-emanuel-johansson-och-alexander-bard-till-bulletin/

Lite tråkigt att Susanna Birgersson inte verkar vilja återvända till Bulletin (alt. inte verkar vara välkommen tillbaka).
Senast redigerad av Meiji 2021-04-20 kl. 11:59.
Citera
2021-04-20, 11:42
Medlem
Ingen som har en heder att förlora vill vara med där.
Citera
2021-04-20, 11:48
Medlem
Trolltestets avatar
That's not gonna work well.

Jämför man Bulletin med ett restaurangkök så har de just rekryterat tre TV-kockar till en och samma skärbräda. Kan inte leda till annat än totalt kaos i köket.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-04-20 kl. 12:10.
Citera
2021-04-20, 11:59
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Luktar desperation.
Citera
2021-04-20, 12:06
Medlem
Dagens opinion igen:
Citat:
Jan Emanuel Johansson, tidigare S-politiker, nu välfärdsmiljonär

Är han alltså en av de som förstört Sverige genom att införa allt mer av bidragsbetalat välfärdssosseri och sedan hoppat av för att tjäna storkovan på sin egen politik? En landsförrädare helt enkelt?

ser ut så:
Citat:
Ett annat företag är Av Egen Kraft/ELU AB, som sysslar med vård och behandling vid HVB-hemmet Jan Emanuelsgården i Estuna norr om Norrtälje. Johansson är verkställande direktör[5] och ensam ägare;[30] tidigare ägde han det med sin far Alf Ohlsson.[5] Företaget Svensk samhällsutveckling AB tillhandahåller boende för resurskrävande ungdomar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Emanuel_Johansson#F%C3%B6retagande
Citera
2021-04-20, 12:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Vem är han, är han känd för något särskilt? Är han bra?

Dagens Opinion kallar honom för "välfärdsmiljonär" dvs Jan Emanuel Johansson har verkligen skurit guld med täljknivar i invandringsindustrin.

Intrycket av Jan Emanuel Johansson är inte så ljust, han framstår som lite trög och inte särskilt intellektuell. Henrik Jönsson har honom närmast som en bisittare och ett s.a.s. sosse-alibi i sin produktion: "Sverige-samtal".

Han kanske ska paras ihop med Hanif Bali på samma sätt?

https://www.youtube.com/results?search_query=sverige-samtal
Senast redigerad av Meiji 2021-04-20 kl. 13:06.
Citera
2021-04-20, 12:10
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Hahaha.. ännu fler narcissister, det var ju precis vad det företaget behövde nu
Jag gillar bard...men narcissist går inte att komma runt. Bard har ju heller inget att förlora på att skriva i bulletin (som tex bengt Ohlsson).
Citera
2021-04-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Dagens Opinion kallar honom för "välfärdsmiljonär" dvs Jan Emanuel Johansson har verkligen skurit guld med täljknivar i invandringsindustrin.

Intrycket av Jan Emanuel Johansson är inte så ljust, han framstår som lite trög och inte särkilt intellektuell. Henrik Jönsson har honom närmast som en bisittare och ett s.a.s. sosse-alibi i sin produktion: "Sverige-samtal".

Han kanske ska paras ihop med Hanif Bali på samma sätt?

https://www.youtube.com/results?search_query=sverige-samtal

Det är viktigt att inte glömma vad sådana där typer gjort med landet oavsett om de nu försöker byta spår och vill vara med i någon ny klubb. Jan Emanuels CV är av ett sådant slag att jag inte kan acceptera det och i princip blir det avgörande för min del. Jag kommer aldrig betala en spänn till Bulletin för något alls. Samma sak om de hade engagerat Fredrik Reinfeldt (vilket naturligtvis är osannolikt, men samma princip; hel toacceptabel individ, kan ej förlåtas).

Det är skillnad mot en sådan som Bert Karlsson (som jag förvisso ogillar också) som också varit asylbaron men han har inte drivit den frågan som politiker, tvärtom. Då hade det varit ok med honom som skribent men sådana som Jan Emanuels är riktigt äckliga typer, först spela helgon med våra skattepengar och förstöra landet, sedan hoppa av och sko sig på resultatet genom de kontakter man byggt som politiker.

Fy fasen vad vidrigt.
Citera
2021-04-20, 12:29
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det är viktigt att inte glömma vad sådana där typer gjort med landet oavsett om de nu försöker byta spår och vill vara med i någon ny klubb. Jan Emanuels CV är av ett sådant slag att jag inte kan acceptera det och i princip blir det avgörande för min del. Jag kommer aldrig betala en spänn till Bulletin för något alls. Samma sak om de hade engagerat Fredrik Reinfeldt (vilket naturligtvis är osannolikt, men samma princip; hel toacceptabel individ, kan ej förlåtas).

Det är skillnad mot en sådan som Bert Karlsson (som jag förvisso ogillar också) som också varit asylbaron men han har inte drivit den frågan som politiker, tvärtom. Då hade det varit ok med honom som skribent men sådana som Jan Emanuels är riktigt äckliga typer, först spela helgon med våra skattepengar och förstöra landet, sedan hoppa av och sko sig på resultatet genom de kontakter man byggt som politiker.

Fy fasen vad vidrigt.

Tror inte, att Jan Emanuel Johansson aspirerar på att vara med i ngn annan klubb än klubben Jan Emanuel Johansson.

Som framgår av min föreg. kommentar så undflyr det mig helt, vad Henrik Jönsson ser för förtjänster hos Jan Emanuel Johansson. Det enda jag kan se, är i kontrasten mellan dem, så framhävs Henrik Jönsson egen stjärna starkare eftersom Johansson inte på långa vägar kan konkurrera med Jönsson. (Och därutöver ska Johansson vara ett sosse-alibi åt Jönsson).

Johansson kanske ska spela andrafiol åt Bali resp. åt Bard i poddar för Bulletin? Samt vara sosse-alibi även på Bulletin.
Citera
2021-04-20, 12:35
Medlem
Nu väntar vi bara på Katerina Janouch och Ann Heberlein. Sen är katastrofen fullbordad!
Citera
2021-04-20, 12:42
Medlem
fittas avatar
Superbra val!

Oavsett var dom tre står politiskt så vågar alla tre föra en öppen och demokratisk diskussion

Jag tror Bulletin nischar sig i helt rätt riktning genom denna rekrytering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in