Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Du har ju själv kritiserat podden med Ivar Arpi vid rodret resp. med Dan Korn vid rodret. Jag instämmer i din kritik och har inte så mycket att tillägga utöver att Dan Korns framställning ibland är yvig (vinklad) bortom det rimligas gräns.
Okej, det kändes som om du hade något ytterligare på hjärtat.
Vad som ändå var bra med det föregående poddupplägget var att Arpi bjöd in gäster att samtala med, emellanåt intressanta sådana som man inte redan lyssnat på till leda i Mediesverige och kan räkna ut vad de ska säga innan de öppnat munnen. Avsnittet med Simon Westberg var t.ex. bra. Nu är inte Arpi en tränad intervjuare, så han tenderade att bara ställa ledande frågor eller komma med påståenden som den intervjuade fick reagera på. Men var gästen tillräckligt intressant kunde det funka ändå.
Jag vet inte om det finns planer på att bjuda in gäster till podden i framtiden. Om det bara är tänkt att Dan och Per ska tjata med varandra lär det snabbt bli tradigt. Jag kan tänka mig att Gudmundson skulle kunna klara av att intervjua gäster på egen hand. Han är den lite mer eftertänksamme av de två och klarar av att låta någon annan stå i centrum.
Citat:
Ursprungligen postat av
LilleVildmose
Håller om att den allestädes närvarande Dan Korns insatser i podden inte har varit av högsta kaliber. Det skummas på ytan över väsentliga frågor - yttrandefriheten och om dess gränser och liberalismen som ideologi i helikopterperspektiv - men efter ett par meningar med lite substans skall det spelas 78-varvare.. Dan Korn verkar se podden som ett kul tillfälle att spela upp sin obskyra skivsamling för världen. Han kåserar och drar anekdoter. Det ska vara skojigt och lättsamt.. Per Gudmundson förvånar i det nya avsnittet med att anse att Sveriges yttrandefrihet och demokrati är helt ohotad och att inskränka yttrandefriheten mer med ett förbud mot förintelseförnekelse, det är helt oproblematiskt. Jag hoppas PG spelade dum för att vara "djävulens advokat". Om inte är det rullgardinen ner..
Bra poänger - håller särskilt med om den fetade delen. Detta är extra frustrerande för att Korn både borde ha kunskaperna och integriteten för att komma med kritik av liberalismen och andra heliga kor. Men när det väl börjar bli intressant får vi lyssna på en gammal inspelning av Zarah Leander. Någon borde informera honom om att lyssnarna skiter i hans skivsamling.