2021-04-20, 11:23
Medlem
Vet inte hur mycket sosse Jan Emanuel är egentligen. Han var med i sossarna för att det var en bra väg att få kontakter och sedemera tjäna storkovan med sina assylanläggningar.
Citera
2021-04-20, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleVildmose
Håller om att den allestädes närvarande Dan Korns insatser i podden inte har varit av högsta kaliber. Det skummas på ytan över väsentliga frågor - yttrandefriheten och om dess gränser och liberalismen som ideologi i helikopterperspektiv - men efter ett par meningar med lite substans skall det spelas 78-varvare.. Dan Korn verkar se podden som ett kul tillfälle att spela upp sin obskyra skivsamling för världen. Han kåserar och drar anekdoter. Det ska vara skojigt och lättsamt.. Per Gudmundson förvånar i det nya avsnittet med att anse att Sveriges yttrandefrihet och demokrati är helt ohotad och att inskränka yttrandefriheten mer med ett förbud mot förintelseförnekelse, det är helt oproblematiskt. Jag hoppas PG spelade dum för att vara "djävulens advokat". Om inte är det rullgardinen ner..

Det tror jag inte, det har varit en hel del tal om lagstiftning mot nazism, förintelseförnekelse med mera på senaste tiden (även t.ex. Nyheter idag) - lite oklart varför. Känns som ett rätt ointressant problem i det stora sammanhanget f.n. Nazister och förintelseförnekare och deras anhang har ju inget inflytande alls, inte någonstans. Känns som att det i grund och botten bara är ett nytt försök till twist mot SD, för sjuttioelfte gången och lika löjligt som alla gånger tidigare. Huvudsyftet med Bulletin är väl att försöka omvända SD:are att rösta på M/KD och kanske locka en och annan S/C/L till M/KD.
Citera
2021-04-20, 11:24
Medlem
Hahaha.. ännu fler narcissister, det var ju precis vad det företaget behövde nu
Citera
2021-04-20, 11:24
Medlem
Jag är inte jätteinsatt i JE men jag har fått intrycket av att han bara är en moderat in disguise? Känns förövrigt som att Bulletin cementerar sin plats som en clowntidning genom att rekrytera notoriskt kontroversiella personer. Känns som att de släppt alla försök till att vara ett seriöst alternativ. (säger inget om rekryternas faktiska legitimitet, bara att det ser ut som att de rekryterar kontroversiella personer just för sakens skull i försök att hålla sig relevanta)
Citera
2021-04-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Har en vänsterpublikation någonsin kallats skandalomsusad?

ETC med Ehrenbergs fiffel och konkurser? Tempus med det systematiska fusket? Vad krävs egentligen?

Jag tänkte mer att det är ett sundhetstecken om en tidning betraktas som skandalös i dagens medieklimat, men Bulletins enda skandal är ju lite internt redaktion och ledningstrams, inte vad de skriver.

ETC borde snarare beskrivas som bedrägeriomsusad.
Ehrenberg har ju i princip sysslat med ekonomisk brottslighet i ett decennium minst.
Citera
2021-04-20, 11:26
Medlem
Bard alltså. Hur länge stannar han tro.
Citera
2021-04-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jo jag tycker också det förbättrats. Mer slimmat, mindre yvigt. Känns tryggt nu när Gudmundsson verkar vara "ledare" snarare än en flock av 3-5 ledarskribenter/proffstyckare. Och kulturdelen är förstås bättre. Man undrar hur de tänkte....

Nej, man kan inte bara ha en ledarskribent då blir det som ETC. Och det ser extremt fånigt ut med sektionen "LEDARE" och åtta små bilder av Per på rad. De måste verkligen skärpa sig omedelbart, det är ju löjeväckande.
Citera
2021-04-20, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Detta blir bara roligare & roligare.
Citera
2021-04-20, 11:28
Avslutad
En korrupt såsse och två posörer. Ett jättelyft.
Citera
2021-04-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Hanif Bali Bali och Alexander Bard till Bulletin

https://www.svd.se/bali-och-bard-till-bulletin

Nu blir de nog lite malliga och Arpi ångrar sig?
Men vem är sossen i fråga, rätt oväntat med en sosse.

"skandalomsusade" är kanske att ta i? Men mainstreammedias ängslighet gör väl att Bulletin betraktas som edgy. Särskilt nu med en mjölkdrickande iranier.

Jan Emanuel är "sossen".
Citera
2021-04-20, 11:34
Medlem
Bulletin: Siste man släcker ljuset.
Citera
2021-04-20, 11:36
Medlem
Hahaha, vilket gäng!

Bali lär bidra med en stor mängd läsare. Han är säkert kapabel att producera bra, länge texter. Sen får framtiden utvisa om hans Twitterföljare orkar med åsikter i längre format.
Det blir alltid livat när Bard är inblandad, frågan är om Bulletin vill ha det mer livat? Själv hade jag föredragit om han skrev en bok till.
Jan Emanuel, hans popularitet bland konservativa är väl det yttersta beviset på hur nära SD och S egentligen står varandra. Jag är inget fan, men hans kontroversiella stil kommer säkert locka läsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in