2021-04-20, 08:18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det kan inte skapa rättvisa eller upprättelse för nån när oskyldiga hängs ut för att det ska passa ett politiskt format.
Vilken är drivkraften för att peka ut alla män som skyldiga?

Det är ju för att flytta fokus från den lilla gruppen av män som hänfaller åt våld mot kvinnor o dessutom saknar alla spärrar så de blir mördare/dräpare.

Vid en hastig blick på GM i denna typ av fall så gissar jag att orsakerna bakom är kulturellt präglade åsikter om hur förhållandet mellan män og kvinnor ska fungera. Og när det inte är som männen vill/tycker så blir männen så kränkta att de tar till våld. Og även att ta till våld är till stor del kulturellt betingat.

O när det handlar om negativa kulturella betenden hos minoriteter så lägger man locket på. Förnekar det i rädsla för att inte gynna rasism. Men den politiska oviljan har varit att inte gynna partier som Ny Demokrati og SD...

O är locket på så görs inte heller några insatser eller försök att ställa krav. Då mördas kvinnor, då faller tjejer från balkonger.
Uppenbart så drabbas även svenska män/pojkar då de inte förstår de kulturella hedersregler som nu blir allt vanligare.
Citera
2021-04-20, 08:25
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Vad lönar det sig att "vråla"? Man vet vilka män man ska hålla sig borta ifrån och det är nog många ggr instinktivt FAST somliga kvinnor lyssnar inte på den rösten!

Jag hade en intressant diskussion om detta med en kvinna för inte så länge sen.
Denna kvinna är skild sedan ett par år från en man som kanske inte misshandlade henne fysiskt, men var i alla avseenden en riktig skithög på andra sätt.
Jag frågade hur det kan komma sig att vackra, varma härliga tjejer som har så mycket omtanke i sig mot andra är tillsammans med män som bedrar och sviker sin kvinna gång på gång.

Hon sa att paradoxalt nog så dras vi kvinnor till våra motsatser. Vi behöver inte höra hur vackra vi är hela tiden. Vi behöver inte någon som ställer upp för oss och som finns där hela tiden.
Det blir tråkigt.. Vi dras mer till män som inte visar att dom bryr sig om oss hela tiden. Detta kom från en kvinna som är så otroligt snäll och som alla älskar när dom lärt känna henne. Snygg är hon också. Skulle nästan säga att hon är klassiskt vacker.
Jag tycker att det är skitkonstigt men vet att det stämmer av egen erfarenhet.
Det är alltså inte konstigt att kvinnor blir misshandlade och stannar kvar år efter år hos assholes. Inte heller är det konstigt att män som misshandlar fortsätter med det. Kvinnorna stannar ju ändå verkar det som.
Citera
2021-04-20, 08:31
Medlem
Dessa artikelserier och uttalanden från politiker just nu om mäns våld mot kvinnor är en uppenbar strategi att nå fokusförskjutning från gängkriminaliteten som riskerar att gynna SD. Strategier som bara kommer att bli vanligare ju närmare valet vi kommer men som närmast kan betraktas som desperata handlingar och som bara kommer att slå tillbaka emot etablissemanget.

Som vi kan läsa i denna tråd slår alltså strategin tillbaka då gemene man numera inte längre tror på att det är Carl-Henrik i Enebyberg som slår sin fru, utan individer i socialgrupp 3 med psykiska problem och missbruk. I de flesta fall med utländsk härkomst.
Citera
2021-04-20, 08:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
”Var är vrålet från samhället?”
Det är rätt få som vågar "vråla" då man isåfall direkt blir uthängd för "rasism", med tanke på vem gärningsmännen i de flesta fall är.
Citera
2021-04-20, 08:48
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är rätt få som vågar "vråla" då man isåfall direkt blir uthängd för "rasism", med tanke på vem gärningsmännen i de flesta fall är.

De som har vrålat har blivit tystade.

De ser numera föraktfullt på när det de varnade för nu inträffar, och skyddar sina egna så gott de går.
Citera
2021-04-20, 08:51
Medlem
Wheeler88s avatar
Vart var Gondor när westfold föll? Annie???

Vart var Annie och stefffe när förorterna föll?
Citera
2021-04-20, 08:52
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilepointroad64
Dessa artikelserier och uttalanden från politiker just nu om mäns våld mot kvinnor är en uppenbar strategi att nå fokusförskjutning från gängkriminaliteten som riskerar att gynna SD.

Man glömmer också fort pedofiliskandalen inom Centerpartiet.

Vid vilken tidpunkt visste Annie Lööf? Och när hon fick reda på det, vad gjorde hon?

Den sortens tigande är ju liknande den som finns när kvinnan blir slagen av mannen, håller ni inte med?
Citera
2021-04-20, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lite det som är problemet, så fort det handlar om GM med annans etnicitet så leker samhället/regeringen/media struts och stoppar huvudet i sanden och låtsas som att problemet inte finns - allt för att inte ge näring åt ”mörka krafter”.
Jag ger detta 3 iterationer i media med samtal med olika partiledare sen kommer det vara som bortblåst om frågan inte fastnar och blir en het valfråga... osannolikt dock.
Men det vore underbart om alla partier kunde enas och vidta åtgärder.

Tyvärr leder nog detta på sin höjd att S föreslår en utredning som är klar lagom efter nästa val; sedan kommer ingen kolla på den - sedan samma visa igen när denna situation uppstår igen; effektiv lekstuga med våra surt skattade medel....
Citera
2021-04-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja något Annie inte sett som någon lösning. Om hon ens lyssnat Blir intressant att se vad hon och Stefan kommer överens om nu. Kanske som så mycket annat börjar kopiera vissa andras program som de har vrålat om i många år.

Men mer troligen blir det en utredning som ska stå klar 2024.

Det här är specialdesignat att trycka till oss vita hårt arbetande män som röstar på nåt av dom 3 "konservativa" partierna. Ett straff för att vi röstar på dom

Kan ta mig själv som exempel, när jag separade för några år sen så skickade både jag och exfrugan minst sagt dåliga sms mellan varandra i typ 1 vecka, men sen var det bra med det.

Kan tänka mig att äckelhäxorna Stenevi och Lööf nu försöker komma åt just "normala" konflikter och hänga på random etnisk svensk en fotboja och demonisera han i andras ögon.

Om nu nån spinndoktor på SD kansliet sitter och läser här, säg nu för guds skull till Jimmie att han skall vara med i dessa partssamtal och sluta fega.

Säg som det är, det är etniskt svenska män från socialklass 4 som till 20 procent står för detta, resten är blattar.

Jag vill att Jimmie VRÅLAR det i Annie Lööfs öra.
Citera
2021-04-20, 09:28
Medlem
sankmarks avatar
Vrålet! Annie Lööf är tyst som en mus när tusentals och åter tusentals tjejer och kvinnor förtrycks och begränsas i sin vardag i Islams namn. Sjal på och moralpoliser gör att tjejer frihet tas ifrån dem. I värsta fall kastas de från balkonger eller gifts bort med någon åldrig kusin. Islam är det ojämförligt värsta för tjejer och kvinnor. Men tydligen får man enligt Annie Lööf och Stefan Löfven döda och förtrycka om man kallar det för religion. Nej, Annie Lööf det är inte religionsfrihet, det är galenskap och du är tyst som en mus.
Senast redigerad av sankmark 2021-04-20 kl. 09:31.
Citera
2021-04-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Lite det som är problemet, så fort det handlar om GM med annans etnicitet så leker samhället/regeringen/media struts och stoppar huvudet i sanden och låtsas som att problemet inte finns - allt för att inte ge näring åt ”mörka krafter”.

Det finns väl ingen större hycklare än Annie Lööf. Hon är ju orsaken till de kvinnomord som nu har skett genom att konsekvent arbetar för ökad invandring. Hon borde egentligen också åtalas för medhjälp till mord då hon aktivt har medverkat till att dessa mördare med utländsk bakgrund finns i landet.
Citera
2021-04-20, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Det finns väl ingen större hycklare än Annie Lööf. Hon är ju orsaken till de kvinnomord som nu har skett genom att konsekvent arbetar för ökad invandring. Hon borde egentligen också åtalas för medhjälp till mord då hon aktivt har medverkat till att dessa mördare med utländsk bakgrund finns i landet.

Detta, jag spyr i min mun när Löfven och Lööf sitter och skriker om detta i sociala medier, dom tillsammans med Reinfeldt/Wetterstrand är 100 procent skyldiga till dessa mord.

SD har guldläge nu att påpeka vråla ut detta utan nåt filter på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in