Citat:
Ursprungligen postat av
maratonmaniker
Vad lönar det sig att "vråla"? Man vet vilka män man ska hålla sig borta ifrån och det är nog många ggr instinktivt FAST somliga kvinnor lyssnar inte på den rösten!
Jag hade en intressant diskussion om detta med en kvinna för inte så länge sen.
Denna kvinna är skild sedan ett par år från en man som kanske inte misshandlade henne fysiskt, men var i alla avseenden en riktig skithög på andra sätt.
Jag frågade hur det kan komma sig att vackra, varma härliga tjejer som har så mycket omtanke i sig mot andra är tillsammans med män som bedrar och sviker sin kvinna gång på gång.
Hon sa att paradoxalt nog så dras vi kvinnor till våra motsatser. Vi behöver inte höra hur vackra vi är hela tiden. Vi behöver inte någon som ställer upp för oss och som finns där hela tiden.
Det blir tråkigt.. Vi dras mer till män som inte visar att dom bryr sig om oss hela tiden. Detta kom från en kvinna som är så otroligt snäll och som alla älskar när dom lärt känna henne. Snygg är hon också. Skulle nästan säga att hon är klassiskt vacker.
Jag tycker att det är skitkonstigt men vet att det stämmer av egen erfarenhet.
Det är alltså inte konstigt att kvinnor blir misshandlade och stannar kvar år efter år hos assholes. Inte heller är det konstigt att män som misshandlar fortsätter med det. Kvinnorna stannar ju ändå verkar det som.