Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
Jag bryr mig inte ett jota om hennes "anledning". Har sagt sedan början att hon är uppenbart otrygg undvikande, men det spelar ingen roll. Hon har INGEN rätt att vara vidrig mot honom för att HON är osäker.
Det är ett classic psykiskt misshandlar-drag att skylla på den andra. "Hade du inte varit såhär hade jag inte behövt göra såhär mot dig" osv. Det finns inget som helst försvar för hennes beteende, det går ut FÖR mycket över andra för att någon förklaring öht ska vara legitim.
Och nej, tror inte ett dugg på att hon kommer lära sig. För det krävs det att man har självinsikt, vilket hon inte har.
Jag menar inte heller att det ger henne rätten att säga och göra vissa saker. Jag menar bara att jag tror att det är DÄRFÖR hon säger så åt han.
Jag ser en jävligt osäker tjej i Emelie. Att hon hävdar att hon är bitch och fan allt hon kläcker ur sig om sig själv, det gör man ju inte om nått inte skaver.
Men jag hoppas verkligen hon kommer komma till insikt. Precis som alla andra som har sina sämre sidor där inne.