Citat:
Ursprungligen postat av
Mikase
Jag har alltid jämfört henne med dig och Ridne. En kvinna med skinn på näsan som gärna utbildar folk, visar vart skåpet ska stå.
Väcker människor.
Som jag frågade för 10 min sen. Vad har jag missat +??
Väcker människor? Hon fucking SLÄCKER människor.
Att bli jämförd med henne tar jag som en direkt förolämpning, lol.
Kan citera in mitt inlägg från tidigare i kväll:
Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
När jag fick se Dikmens domstol, slog det mig IGEN att enda anledningen att de andra där inne tar Emelies skit är för att hon övertygat dem att hon BaRa SkÄmTaR och äR SaRkAsTiSk. Så fort någon säger ifrån så börjar hon skrika på dem och lastar över skulden på dem, att DE ska ha tolkat hennes elakheter fel eftersom hon bara skojar, och att de inte har rätt till sina känslor kring situationen. Det är gaslighting att få andra att tvivla på sina egna upplevelser, och det är EXAKT det hon pysslar med – Adrian-gate som ETT exempel av MÅNGA.
Genom att vara elak, lägga pikar och småkommentarer och försvara det som ”sarkasm” och ”skämt” och i många fall även ”ärlighet” tar hon bort mottagarens rätt att reagera och ta illa upp av det. Hon garderar sig med att säga att hon skämtar, för att radera sitt eget ansvar från situationen om personen tar illa upp – vilket folk GÖR, för att hon är elak.
Adrian är i princip den första att säga ifrån till henne och faktiskt point out att han tog illa upp av hennes ”skämt” och DIREKT blev hon defensiv och försökta tysta honom – även det en manipulationsteknik. Att hon sedan DAG ETT i det där jävla huset målat upp sig som någon som "är sarkastisk" (när det hon pysslar med inte ens är sarkasm) har fått alla att direkt och indirekt känna att de inte har rätt till sina känslor i situationer med henne, för att hon "BaRa SkÄmTaR".
Hoppas verkligen Adrian, och de andra (DOMPA!!!!) fortsätter/börjar ifrågasätta hennes "skämt". Det är fan på tiden.