Citat:
Ursprungligen postat av
Hurtbullen10
Är det inte väldigt uppenbart att hon gör det pga att hon skyddar sig själv? Hon har nämnt flera gånger att hon ”leker med elden”, det är hennes sätt att börja outa att hon har känslor. Är inte det JÄTTETYDLIGT för er andra?
Sen att hon slänger med saker som inte är speciellt snälla gör det inte rätt. Men den där tjejen är livrädd att bli bränd i tv. Det såg vi redan med Adrian i början, vad hon sa åt/om han då. Grejen med det var att Emelie hade rätt och det har vi fått se nu.
Hon kommer garanterat lära sig en läxa när hon kommer ut, att detta ”sarkastiska” beteende inte går hem. Men tills dess kommer vi nog få se det OM hon inte faller handlöst för Dompa innan och bara ser rosa moln.
Jag bryr mig inte ett jota om hennes "anledning". Har sagt sedan början att hon är uppenbart otrygg undvikande, men det spelar ingen roll. Hon har INGEN rätt att vara vidrig mot honom för att HON är osäker.
Det är ett classic psykiskt misshandlar-drag att skylla på den andra. "Hade du inte varit såhär hade jag inte behövt göra såhär mot dig" osv. Det finns inget som helst försvar för hennes beteende, det går ut FÖR mycket över andra för att någon förklaring öht ska vara legitim.
Och nej, tror inte ett dugg på att hon kommer lära sig. För det krävs det att man har självinsikt, vilket hon inte har.