Citat:
Ursprungligen postat av
Leden
Precis! Jag upptäckte på jobbet att en kollega absolut inte förstod min sarkasm och trodde jag var allvarlig. Jag sa inte åt henne "men hallå det är min humor! Ta den!" Nej jag fick anpassa mig hur jag pratade med henne då vi inte var på samma nivå gällande sarkasm. Ja du skriver ju själv vad skillnaden är: du vet var gränsen går och hon gör inte det, kör sitt race med alla oavsett hur personen är. Dompa tex.... han verkar ju fatta henne och kan ta henne!
Ja, FAST, han tar FÖR mycket. Det märks att han blir ledsen ibland när hon är elak, men säger aldrig ifrån.
Som när de stod i köket för någon fest sedan och pratade om typ namn? Och hon, helt seriös ba "Vem fan döper ens sitt barn till Dennis, skitfult" och han ba "

ja ne mina föräldrar?

" och hon ba "Mmmh" med sitt ReStInG BiTcHfAcE" och när han ba ":/" så kom hon med "MäÄäÄn JaU ScHeMtAaAa JuuUue BaAuRrA".
Hon BRYTER NER honom och har successivt gjort sedan dagen han kom in. Och det är en JÄVLA fälla i kärleksrelationer, att använda "skämt" med inbakade förolämpningar som metod för att bryta ner lite mer subtilt än direkta förolämpningar. TrO MiG jAg vEt osv.