Citat:
Ursprungligen postat av
LanthandelRecords
Jag tänkte på en sak jag vill ha en diskussion om!
Under vilken tid tycker ni Errol var som bäst?
För min del så svarar jag att som Eddie Meduza var han bäst på slutet av 70-talet och början av 80-talet. Ni vet Eddie Meduza & Roarin' Cadillacs, Såssialdemokraterna, Gasen I Botten och För Jævle Braa!.
Som E. Hitler däremot tycker jag att han var som bäst på slutet av 80-talet med Radio Ronka Nr. 1 och Dårarnas Julafton och ALDRIG att förglömma Börje Lundins Julafton som vi också får ha med. De kassetterna med alla de figurerna som avlöser varandra och E. Hitler som då får man säga är en väldigt sympatisk figur än i jämförelse med de allra första kassetterna som presenterar och kommentar låtarna och allt möjligt.
Jag måste nog hålla med dig faktiskt där. Själva guldperioden för Eddie Meduza är ju i starten efter första skivsläppet med
Eddie Meduza & Roarin' Cadillacs och den tredje skivan
Gasen I Botten som sålde guld. Sedan även turnén 82 var ju grymt bra. Errol var som på topp då.
Men precis som du skriver så blev kassetterna bättre på slutet av 80-talet, där det var bra rocklåtar blandat med roliga sketcher. Har alltid gillat hans kassetter bäst, då där alltid hans blandning funnits med bra låtar engelska och svenska samt hans härliga humor.
Med allt detta sagt så tycker jag ändå det finn guldkorn överallt i hans karriär.