2021-04-19, 19:42
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Gott sväng i den, faktiskt det som betyder mest för sombrerohattarna.

Om jag minns rätt så är väl även en omgjort version av Skinnet av någon spanjor
El Rock del Topo Gigio (Skinnet) Eddie Meduza en Español https://youtu.be/OfeXqiaT5zw

Vet dock inte vilken version som är bäst
Citera
2021-04-19, 19:43
Medlem
kan bara säga att han inte va mkt nyktrare än vissa andra. men alla hade ändå trevligt.

Citat:
Jo han tog sig några öl kan jag tänka mig.
Citera
2021-04-19, 19:44
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Om jag minns rätt så är väl även en omgjort version av Skinnet av någon spanjor
El Rock del Topo Gigio (Skinnet) Eddie Meduza en Español https://youtu.be/OfeXqiaT5zw

Vet dock inte vilken version som är bäst

Originalet av Errol väljer jag, därför att innehållet i den är sant.
Citera
2021-04-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1975
kan bara säga att han inte va mkt nyktrare än vissa andra. men alla hade ändå trevligt.

Nä han var ju alkoholist som behövde sin självmedicinering, den kan bli jobbig både för den själv och andra runt om.
Citera
2021-04-19, 19:47
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Originalet av Errol väljer jag, därför att innehållet i den är sant.

Du har en poäng där på sitt eget sätt.
Undrar dock varför det finns 2 versioner av låten Skinnet
Citera
2021-04-19, 19:48
Medlem
ja tyvärr.

Citat:
Nä han var ju alkoholist som behövde sin självmedicinering, den kan bli jobbig både för den själv och andra runt om.
Citera
2021-04-19, 19:49
Medlem
Citat:
Du har en poäng där på sitt eget sätt.
Undrar dock varför det finns 2 versioner av låten Skinnet

Därför att varför inte? Fast den på Väg 13 här en runk-kör, vilken inte den på Värsting Hits har, kanske för att Errol hade större friheter hos Ultima Thule?
Citera
2021-04-20, 10:58
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Därför att varför inte? Fast den på Väg 13 här en runk-kör, vilken inte den på Värsting Hits har, kanske för att Errol hade större friheter hos Ultima Thule?

Troligen så fick han fria händer av Ultima Thule eller så tyckte Bert att det var för mycket med
"Runka 10 gånger om dagen" / "Runka en gång om dagen".

Fast med tanke på nyversionen av Vresa så skall det väl inte vara så farligt
Citera
2021-04-20, 12:51
Medlem
Citat:
Troligen så fick han fria händer av Ultima Thule eller så tyckte Bert att det var för mycket med
"Runka 10 gånger om dagen" / "Runka en gång om dagen".

Fast med tanke på nyversionen av Vresa så skall det väl inte vara så farligt

Vresa gavs aldrig ut, den smet ut på radio åratal senare. Men EPA-Traktorn, där kan det vara kul att konversera med Bert om det.
Citera
2021-04-20, 17:38
Medlem
Jag tänkte på en sak jag vill ha en diskussion om!

Under vilken tid tycker ni Errol var som bäst?

För min del så svarar jag att som Eddie Meduza var han bäst på slutet av 70-talet och början av 80-talet. Ni vet Eddie Meduza & Roarin' Cadillacs, Såssialdemokraterna, Gasen I Botten och För Jævle Braa!.

Som E. Hitler däremot tycker jag att han var som bäst på slutet av 80-talet med Radio Ronka Nr. 1 och Dårarnas Julafton och ALDRIG att förglömma Börje Lundins Julafton som vi också får ha med. De kassetterna med alla de figurerna som avlöser varandra och E. Hitler som då får man säga är en väldigt sympatisk figur än i jämförelse med de allra första kassetterna som presenterar och kommentar låtarna och allt möjligt.
Citera
2021-04-21, 00:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag tänkte på en sak jag vill ha en diskussion om!

Under vilken tid tycker ni Errol var som bäst?

För min del så svarar jag att som Eddie Meduza var han bäst på slutet av 70-talet och början av 80-talet. Ni vet Eddie Meduza & Roarin' Cadillacs, Såssialdemokraterna, Gasen I Botten och För Jævle Braa!.

Som E. Hitler däremot tycker jag att han var som bäst på slutet av 80-talet med Radio Ronka Nr. 1 och Dårarnas Julafton och ALDRIG att förglömma Börje Lundins Julafton som vi också får ha med. De kassetterna med alla de figurerna som avlöser varandra och E. Hitler som då får man säga är en väldigt sympatisk figur än i jämförelse med de allra första kassetterna som presenterar och kommentar låtarna och allt möjligt.

Jag måste nog hålla med dig faktiskt där. Själva guldperioden för Eddie Meduza är ju i starten efter första skivsläppet med Eddie Meduza & Roarin' Cadillacs och den tredje skivan Gasen I Botten som sålde guld. Sedan även turnén 82 var ju grymt bra. Errol var som på topp då.
Men precis som du skriver så blev kassetterna bättre på slutet av 80-talet, där det var bra rocklåtar blandat med roliga sketcher. Har alltid gillat hans kassetter bäst, då där alltid hans blandning funnits med bra låtar engelska och svenska samt hans härliga humor.

Med allt detta sagt så tycker jag ändå det finn guldkorn överallt i hans karriär.
Citera
2021-04-21, 00:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Vresa gavs aldrig ut,
Den gavs ju ut på skivan Dance Mix, fast i en censurerad version, med andra ord alla könsord var borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in