2022-07-16, 04:57
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Bra låt, passar bra i dagens samhälle.

Ganska sorglig text ändå. ”Att man ska tvingas supa för att himlen ska bli blå”
Citera
2022-07-16, 05:09
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Bra låt, passar bra i dagens samhälle.

Älskar även Evert. Vi går på stigen ..........
Citera
2022-07-17, 01:45
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Ganska sorglig text ändå. ”Att man ska tvingas supa för att himlen ska bli blå”
Sant, rätt sorligt. Men det är ju så det ser ut i samhället, mer eller mindre.

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Älskar även Evert. Vi går på stigen ..........
Det är fin låt!
Citera
2022-07-17, 10:17
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=3ZYv8zj85SE

https://www.youtube.com/watch?v=XtvCjAgiOcY

Två extremt bra låtar.
Citera
2022-07-17, 19:54
Medlem
Rebali179s avatar
undrar lite vad som finns kvar att ge ut som inte redan är ute.
Det är väl den mytomspunna "Live" skivan som Eddie jobbade på innan han dog.
(Tror dock inte att det är Gröna Lund inspelningen)
Kan det vara Rottneros tro?

Sedan hoppas man väl på att det finns material från Finland spelningarna som nämn i biografin om honom
Citera
2022-07-18, 01:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swec_fullmoon
https://www.youtube.com/watch?v=3ZYv8zj85SE

https://www.youtube.com/watch?v=XtvCjAgiOcY

Två extremt bra låtar.
Två fina låtar. Gillar skivorna som de låtarna är på, bland hans bästa skivor!
Citera
2022-07-18, 01:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
undrar lite vad som finns kvar att ge ut som inte redan är ute.
Det är väl den mytomspunna "Live" skivan som Eddie jobbade på innan han dog.
(Tror dock inte att det är Gröna Lund inspelningen)
Kan det vara Rottneros tro?

Sedan hoppas man väl på att det finns material från Finland spelningarna som nämn i biografin om honom

Finns väl ganska många livespelningar som inte är utgivna antar jag. Men den från Rottneros är inte helt omöjligt att den var tänkt att ges ut, men Errol dog och det blev inget av det hela. Finns så mycket annat som ännu är outgivet som jag skulle vilja att det gavs ut.
Citera
2022-07-18, 01:34
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Finns väl ganska många livespelningar som inte är utgivna antar jag. Men den från Rottneros är inte helt omöjligt att den var tänkt att ges ut, men Errol dog och det blev inget av det hela. Finns så mycket annat som ännu är outgivet som jag skulle vilja att det gavs ut.

Håller med dig på den punkten. Tror nog att det finns mera än vad vi tror.
För övrigt var det inte tal om i tråden att UT skulle ge ut Väg 13 igen?
Antingen på CD eller LP? Eller har jag drömt??
Citera
2022-07-18, 01:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Håller med dig på den punkten. Tror nog att det finns mera än vad vi tror.
För övrigt var det inte tal om i tråden att UT skulle ge ut Väg 13 igen?
Antingen på CD eller LP? Eller har jag drömt??
Tror inte att det var bestämt om Väg 13 skulle åter ges ut. Tror att det står något om det här i tråden, att UT skulle väl tänka på saken.
Citera
2022-07-18, 20:13
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Tror inte att det var bestämt om Väg 13 skulle åter ges ut. Tror att det står något om det här i tråden, att UT skulle väl tänka på saken.

Så kanske det var att den ev är på gång.
Dock hoppas man väl att den med tiden kan köpas loss från UT för att samla alla skivor under "samma tak". Sedan kan man väl diskutera om det är en "piratskiva" eller inte.
Även om det är en del tänkvärda låtar på Väg 13 så ville nog en del inte beställa den för att den låg på UT:s bolag.
Citera
2022-07-18, 23:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Så kanske det var att den ev är på gång.
Dock hoppas man väl att den med tiden kan köpas loss från UT för att samla alla skivor under "samma tak". Sedan kan man väl diskutera om det är en "piratskiva" eller inte.
Även om det är en del tänkvärda låtar på Väg 13 så ville nog en del inte beställa den för att den låg på UT:s bolag.

Jag undrar om folk eller fansen var så korkade att de inte köpte skivan endast för att den låg på UT. Sedan fattar jag inte varför den skulle kallas för "piratskiva", den är ju lika äkta som allt annat som Errol spelade in. En piratskiva är ju samma som en bootleg och det är det ju inte talan om.

Men ges skivan ut igen så tror jag folk kommer att köpa den, och visst större möjlighet att fler hittar den är ju om ett annat bolag skulle ge ut den och finnas att köpa i de vanliga skivbutikerna, fast nu med internet så är det ju bara att söka efter skivan och hitta den. Jag köpte min skiva från UT för nästan 20 år sedan.
Citera
2022-07-19, 17:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag undrar om folk eller fansen var så korkade att de inte köpte skivan endast för att den låg på UT. Sedan fattar jag inte varför den skulle kallas för "piratskiva", den är ju lika äkta som allt annat som Errol spelade in. En piratskiva är ju samma som en bootleg och det är det ju inte talan om.

Men ges skivan ut igen så tror jag folk kommer att köpa den, och visst större möjlighet att fler hittar den är ju om ett annat bolag skulle ge ut den och finnas att köpa i de vanliga skivbutikerna, fast nu med internet så är det ju bara att söka efter skivan och hitta den. Jag köpte min skiva från UT för nästan 20 år sedan.

Efter ett samarbete med Ultima Thule bestämdes att denna skiva skulle spelas in Men
När det kommer till UT så var det väl så "Det var också det första arbetet med skivbolaget Ultima Thule Records (UT Records). Eftersom UT Records har anklagats för rasism och främlingsfientlighet så vill de flesta skivbutiker inte sälja skivor som är utgivna av bolaget. Därför fick man istället beställa hem albumet när man väl begärde det, något som kunde ta minst en vecka." (Enligt Wikipedia)

"Piratskiva" är väl en liten gräns där eftersom han inte har något "Skivkontrakt" då väl
Han hade väl brutit både med CBS & Dirty Records.
Men det är Väl UT som har rättigheterna till både Väg 13 å Alla Tiders Fyllekalas 1-16?

Du köpte Väg 13 av UT när den kom ut, var det att beställa ifrån dem eller blev det via Skivbutik?
Tänkte ifall det var olika från att beställa ifrån UT?

Senast redigerad av Rebali179 2022-07-19 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in