2021-04-19, 14:35
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Jag diskuterar inte "hur vet vi att det är sant"-frågan här, utan vad det är som yttras (vad som står) och vad det betyder (explicit och implicit).
Vilket är helt meningslöst och bara sagoberättande utan att styrka autenticiteten i auktoritetsargumentet. Så åter till sagobok blir det.
Citera
2021-04-19, 14:53
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vilket är helt meningslöst och bara sagoberättande utan att styrka autenticiteten i auktoritetsargumentet. Så åter till sagobok blir det.
R-b-t får väl då lära sig vad texten, som R-b-t (i sin kvasiiintellektuella dårskap helt orättvist) betraktar som saga, säger och implicerar.
Man måste på detta sätt hålla isär Bibelns budskap och R-b-ts andliga sinnessjukdom. Men om R-b-t saknar sjukdomsinsikt kommer han att agera som om han vore en intellektuell gigant.
En bibelhatare är en bibelhatare.
Senast redigerad av Calovius 2021-04-19 kl. 14:59.
Citera
2021-04-19, 15:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
R-b-t får väl då lära sig vad texten, som R-b-t (i sin kvasiiintellektuella dårskap helt orättvist) betraktar som saga, säger och implicerar.
Man måste på detta sätt hålla isär Bibelns budskap och R-b-ts andliga sinnessjukdom. Men om R-b-t saknar sjukdomsinsikt kommer han att agera som om han vore en intellektuell gigant.
En bibelhatare är en bibelhatare.
Bibelkramare kommer såklart hävda att den är världens bästa allt möjligt men det återstår att styrka det och de kommer försöka kasta skit på alla som inte fogar sig. Inget nytt under solen direkt. Trots all teater så kommer du inte distrahera ifrån att du inte kan förvanda en sagobok till något mer. Du kan bara kasta skit; vilket är bevisat av din egen text.

Mycket anspråk, inga bevis.
Citera
2021-04-19, 15:23
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Bibelkramare kommer såklart hävda att den är världens bästa allt möjligt men det återstår att styrka det och de kommer försöka kasta skit på alla som inte fogar sig. Inget nytt under solen direkt. Trots all teater så kommer du inte distrahera ifrån att du inte kan förvanda en sagobok till något mer. Du kan bara kasta skit; vilket är bevisat av din egen text.
Mycket anspråk, inga bevis.
Jag noterar att Bibeln återigen och utan belägg påstås vara en sagobok.
Alldeles väntat att en andligt störd, kvasi-intellektuell varelse skulle spy ur sig sådant.
Och alldeles klandervärt.
Citera
2021-04-19, 15:23
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Att tvinga sig själv att tro att allt i Bibeln kommer från den ende som är god är en djävulsk handling.
Citera
2021-04-19, 16:15
Medlem
Citat:
Jag noterar att Bibeln återigen och utan belägg påstås vara en sagobok.
Alldeles väntat att en andligt störd, kvasi-intellektuell varelse skulle spy ur sig sådant.
Och alldeles klandervärt.
Ad hominem är inte ett argument det är ett argumentationsfel.
Citera
2021-04-19, 16:28
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
RÄTTELSE: "Eftersom Gud inte är icke-dimensionell" ÄNDRAS TILL "Eftersom Gud är icke-dimensionell"
Hur vet du att gud är icke-dimensionellt?
Citera
2021-04-19, 16:29
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Ad hominem är inte ett argument det är ett argumentationsfel.
Att säga att Bibeln är en sagobok och inte ens försöka ge sken av att man har belägg, för att inte tala om presentera dem ... har du något namn på även det?
Och Recensenten kanske ännu minns sitt "Det råder inget tvivel om"-inlägg. Något namn på den bluffen?
Citera
2021-04-19, 16:29
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur vet du att gud är icke-dimensionellt?
Du vill ha bibelställena?
Citera
2021-04-19, 16:30
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Att tvinga sig själv att tro att allt i Bibeln kommer från den ende som är god är en djävulsk handling.
Kommer du ihåg min fråga varifrån du hade hämtat "du skall inte döda"?
Citera
2021-04-19, 16:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du vill ha bibelställena?
Nej, dessa är påståenden utan belägg.
Jag vill veta hur du vet att det som påstås i bibeln angående guds dimensioner är sant.
Citera
2021-04-19, 16:43
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, dessa är påståenden utan belägg.
Jag vill veta hur du vet att det som påstås i bibeln angående guds dimensioner är sant.
Jag hoppades att det som efterlystes var huruvida Bibeln lär så här om Gud eller inte, oavsett att särlingar sedan tror det vara osant, utan belägg förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in