Undrar om HD jiddrar med SD och vill dumpa honom likt anstiftar-Tove?
JS doldes ändamålsenligt så hon kunde köra sitt brist på tillit.
Offentlig orsak till skilsmässa, HD var offer för otrohet men dolde sin egen.
Inför SD om att de bara var vänner, om nåt ändrar sig skulle hon berätta.
Hon kärleksbombade SD innan mordet och ställde krav på honom hur deras relation skulle utvecklas.
Håller honom sen på halster efter mordet, med samma argument, och roar sig fortsatt med JS i bingen och burken.
Är växlande hos SD som trånar efter henne.
Väl inlåst så dumpar hon honom, mission completed?
Hoppas hon försvinner. Nej, hon får leva.
Hoppas hon försvinner för gott.
Nä så menar jag väl inte...
Hoppas hon är död.
Hon är extremt dubbelbottnad.
"I mars/april -19 skrev Hanna på Messenger till T liknande, "skönt om det väcks åtal, då slipper jag honom".
Så mer specifikt, min käre zilvereko vad är det du inte förstår?
Förstår du inte att SD kan vara berättigat sur på åkl Åsa Hiding om han är oskyldig till mordet på Lena?
Att han beter sig och uttrycker sig omoget är ju knappast nån överraskning, åtminstone inte för oss som under de gångna åren "fått lära känna SD" (so to speak).
Men du förstår inte?
Nu är det inte någonting som pekar mot någon annan gm än SD. Möjligtvis är det flera som hjälpt till att sopa igen spår
Nu är det inte någonting som pekar mot någon annan gm än SD. Möjligtvis är det flera som hjälpt till att sopa igen spår
Den som sopar mest skit under mattan är H och hon skyddas i sin tur av sin pappa. Varför Jelly skyddar alla är skumt. Han pekade ju mot H i tidigt skede. Kanske han blev insnärjd i en fälla av S när han fick smyga runt o hämta grejer i mörkret på Betesv?
S försökte första dan rikta intresset mot Pet*r Nolåk*r. Citronen hjälpte sen till i tråden och outade en annan Pet*r.
H började sen umgås med Kocko som S också hade nämnt vid de första förhören. Varför började hon umgås med en som haft en intim historia med L? Var det för att påverka hans vittnesmål? Hur många fler har H försökt närma sig?
H skrev nöjt till Fiskegubben att minsann bergsgeten BhX hade messat henne o frågat hur helgen varit. Tänk att hon blev så glad över att Taggis kille kontaktade henne. Det tyckte hon var stoff i relationsdramat precis innan L mördades.
H har varit bojad av sitt psyke, inte klarat av vara mamma, dragits med en notoriskt otrogen o psykiskt nedlåtande man som försökte inbilla henne att hennes misstankar om otrohet var inbillning. Han försökte få henne att tro att hon sovit när hon var vaken. Hon har snokat i allt S gjort för hon visste att han ljög. Nu har hon gett igen. Hon lyckades påverka med orden "bollen ligger hos dig" och fick honom att radera hindret för deras liv tillsammans.
Ändå får den obalanserade parian S endast vara med H när det passar henne och han får minsann inte vara med på bild i hennes galleri. Varför?
Man undrar ju lite hur det är att leva i ett så litet samhälle som Hjärsta och Örebro faktiskt är, och att alla vet att man är en mördare. Sen kan han slå sig för bröstet och gapa att "jag blev frikänd". Han är inte mindre mördare för det, bara att man inte nådde ända fram med bevisningen. Det är fortfarande han som höll i mordvapnet och slog ihjäl LW och lät tre barn bli utan mamma. Hur f*n är man funtad som ens klarar av att vistas bland folk i ett sånt läge? JAG begriper det då inte.
Ok, AJ nämnes många gånger vet jag.
Uppgiften om tusch kommer från åklagarnas sakframställan, de visade upp bilden ur fup och åklagare T sa att hon inte visste varför det såg ut sådär, men att det var blod där som GS såg.
Det syntes tydligt under visningen av synen att det var blod på kanterna, ingen tusch. Någon har väl kladdat på originalet, eller nått.. försvararen försöker att hävda att det är ju jättekonstigt att det inte tagits upp direkt, då började GS förklara om hur topsningen går till, att de tog säker 100 topsningar och att det skickas till cnfc för bedömning
Det här något som du menar kom upp åklagarens sakframställan nu i HR?
Jag vet inte om jag förstår dig rätt här, men menade åklagaren att det fanns tusch ritat på/runt/i blodet på bilden i FUP eller vid synen? Vad var det som åklagaren inte förstod varför det såg ut som det gjorde?
Kladdat på originalet, menar du på bilden eller på tvättmaskinen?
Ursäkta många frågor, men jag är verkligen intresserad.
Ursäkta om detta har avhandlats redan. Har inte haft tid att varken läsa ordentligt i tråden eller svara på inlägg de senaste dagarna.
Det här något som du menar kom upp åklagarens sakframställan nu i HR?
Jag vet inte om jag förstår dig rätt här, men menade åklagaren att det fanns tusch ritat på/runt/i blodet på bilden i FUP eller vid synen? Vad var det som åklagaren inte förstod varför det såg ut som det gjorde?
Kladdat på originalet, menar du på bilden eller på tvättmaskinen?
Ursäkta många frågor, men jag är verkligen intresserad.
Ursäkta om detta har avhandlats redan. Har inte haft tid att varken läsa ordentligt i tråden eller svara på inlägg de senaste dagarna.
Det är precis så konstigt som det låter.
Kladdet var på bilden, cirklarna för att visa vart, fast det stämde inte, eftersom det inte är cirklar exakt där blodet syns.
Åklagaren sa precis så, "jag vet inte varför det ser ut sådär, men det är på tvättmaskinen som blod från L har påträffats..
Man undrar ju lite hur det är att leva i ett så litet samhälle som Hjärsta och Örebro faktiskt är, och att alla vet att man är en mördare. Sen kan han slå sig för bröstet och gapa att "jag blev frikänd". Han är inte mindre mördare för det, bara att man inte nådde ända fram med bevisningen. Det är fortfarande han som höll i mordvapnet och slog ihjäl LW och lät tre barn bli utan mamma. Hur f*n är man funtad som ens klarar av att vistas bland folk i ett sånt läge? JAG begriper det då inte.
Fast än är loppet inte kört. Här hålls tummar.
Utåt sett verkar SD inte vara särskilt påverkad av situationen han är i just nu (innan domen faller). Inte ens att både geocachare och grannar tycks känna sig besvärade i hans närhet. Jag kan dock undra hur det känns för HD och JG att mötas av ogillande och misstänksamma blickar.
Alla vet...
Vem bryter ihop först? Knappast SD.
Det är precis så konstigt som det låter.
Kladdet var på bilden, cirklarna för att visa vart, fast det stämde inte, eftersom det inte är cirklar exakt där blodet syns.
Åklagaren sa precis så, "jag vet inte varför det ser ut sådär, men det är på tvättmaskinen som blod från L har påträffats..
Kan det vara så enkelt att cirklarna gjorts digitalt och nån darrade på handen? Du får gärna skriva vilken aktbilaga och sida så är det lättare att följa ditt resonemang.
Kan det vara så enkelt att cirklarna gjorts digitalt och nån darrade på handen? Du får gärna skriva vilken aktbilaga och sida så är det lättare att följa ditt resonemang.
Finns ingen aktbilaga om uttalandet, det var under sakframställan i hovrätten som det berättades om fynden på tvättmaskinen, inför visning av inspelning från synen hos SD
Den som sopar mest skit under mattan är H och hon skyddas i sin tur av sin pappa. Varför Jelly skyddar alla är skumt. Han pekade ju mot H i tidigt skede. Kanske han blev insnärjd i en fälla av S när han fick smyga runt o hämta grejer i mörkret på Betesv?
S försökte första dan rikta intresset mot Pet*r Nolåk*r. Citronen hjälpte sen till i tråden och outade en annan Pet*r.
H började sen umgås med Kocko som S också hade nämnt vid de första förhören. Varför började hon umgås med en som haft en intim historia med L? Var det för att påverka hans vittnesmål? Hur många fler har H försökt närma sig?
H skrev nöjt till Fiskegubben att minsann bergsgeten BhX hade messat henne o frågat hur helgen varit. Tänk att hon blev så glad över att Taggis kille kontaktade henne. Det tyckte hon var stoff i relationsdramat precis innan L mördades.
H har varit bojad av sitt psyke, inte klarat av vara mamma, dragits med en notoriskt otrogen o psykiskt nedlåtande man som försökte inbilla henne att hennes misstankar om otrohet var inbillning. Han försökte få henne att tro att hon sovit när hon var vaken. Hon har snokat i allt S gjort för hon visste att han ljög. Nu har hon gett igen. Hon lyckades påverka med orden "bollen ligger hos dig" och fick honom att radera hindret för deras liv tillsammans.
Ändå får den obalanserade parian S endast vara med H när det passar henne och han får minsann inte vara med på bild i hennes galleri. Varför?
Ja, varför ang det sista, känns i vissa lägen som payback mot SD, kanske dubbel hämnd och blir av med båda..?
SD säger i förhör att han skrattar på fel ställen.
Han och HD arbetar på detta som han kallar "psykisk defekt".
Hur i hela friden det ska gå till vete tusan för hon har identiskt samma problematik, vilket hennes chef även påtalar när hon nämner att hon hoppas LW är död, dvs att hon ler på fel ställen.
BF: I, du sitter och flinar. ..
SD: (Låter full i skratt) verkar det som ...
BF: Här.
F: Ja ...
SD: Det? (Fnissar till)
F: Du gör det, och det ( ohörbart) det är ju, det är jäkligt märkligt, jag tror inte du riktigt har förstått vad, vad det här handlar om riktigt.
SD: Ja jag vet att jag ofta flinar i fel situationer, jag har säkert gjort det nu också, det är en sak som jag jobbar jättemycket med, det är ett känt problem, eh ...
(..)
F: Och varför. ..
SD:Eh ...
F: Gör du det?
SD: Jag vet inte, nån form av eh, psykisk defekt jag vet inte.,,
F: Nej ...
SD: Jag funkar så och har alltid gjort."
(..)
SD: Ja eh, med min fru så har vi prata mycket om det eh, det, ibland behöver man vara allvarlig när barnen är med när man ska lära dom och uppfostra dom och så.
F:Mm.
SD: Och det blir ofta att jag, skrattar istället, fast jag försöker och, säga nånting som är riktigt och allvarligt."
Tittade igenom hennes fniss och full i skratt i förhör - för jag undrade när det förekommer.
Ett fåtal skratt är vid mer vanliga frågor, det är i huvudsak vid direkt obekväma frågor som berör mordet och otroheten.
Tex blodsex, städning, allt som berör LW och otrohet, om hon visste om kontakten, vad hon gjorde på måndag kväll, att LW kan ha sabbat resan. När SD pratar om bonusbarn, målar om i huset, om han varit otrogen med nån annan, vem som initierade städ, fråga om när hon hade kontakt m SD på jobbet den 15e.
Om samtal sept - 16 då SD säger att försvinna är att önska LW död.
När hon flyttar bredvid LW, när LW påstås hota henne att hon inte ska flytta in.
När det tas upp att de grälar den 8 maj med start barn och att hon ställer krav. Om husrannsakan hemma hos sig osv osv.
Att han filmar när han tar en marsipanros från en tårta och garnerar sitt ollon är också kul, hon blir full i skratt.
Skulle inte förvåna mig om han satte den tillbaks, halva tårtan är kvar... Usch.
Den filmen har han skickat i maj - 17 till LW. Nåt vittne nämner att de är i huset 2018 och har nåt födelsedagskalas har jag för mig. Vet inte vem som fyller år då.
För övrigt skrattar hon väldigt mycket malplacerat när hon ska beskriva när hon jagar cacher på på BP.
Hon suckar, gör smackljud, pustar, viskar och byter tonläge som ett aprilväder.
Har minst lika mycket tics som SD, ett märkligt par.
Hon var uppe i varv, för det är lite attraktivt att vara FTF...
Lika attraktivt som att logga efter att LW mördats kanske.
H: Äh ja jag var där, jag har varit där två gånger, äh det fanns en geocach där, äh som Lena
hade satt ut. ..
FI:Mm.
H: Äh, och jag var där äh, loggade den, man, så man skriver in sitt namn i burken äh, letade
ganska (fnissar till) länge trots att den var väldigt uppenbar, äh men var väl lite, ja uppe i varv för att, jag skulle vara först och hitta den vilket är lite attraktivt äh, ja det är det som jag var där, den gången,
sen har jag varit där en gång efteråt tillsammans med, äh, vi var tre som åkte i bilen, äh, en stannade kvar i bilen, hon stannade kvar, eller utanför, äh, och sen gick jag och den mannen upp, och letade och jag skulle visa vart det var, äh men vi hitta den inte för det visar sig att hon har flyttat den till ett annat ställe, för den hade blivit förstörd eller någonting sånt. "
(...)
H: (Viskar) eller säger jag rätt då, hade jag gjort det åh ( ohörbart och gör kluckljud med munnen) mm nej jag blev osäker men jag (suckar) ja det är ju datum som går och kolla ..
Fl:Mm.
H: Ja jag blir, jag blir osäker.
Fl: Men första tillfället var du där med Stefan, och andra tillfället då?
H: Då bodde jag i min lägenhet för då blev jag hemskjutsad.
Fl:Mm.
H:Mm.
Fl: Och vem var du i sällskap med då?
H: Äh, B*ernt (viskar) ja vad heter han? (Talar i normal samtalston igen) han heter B*eppe, äh, och L*ena heter hon hans, särbo eller vad det nu är.
F2:Mm.
Fl: Mm.
F2: Och hur lång tid är det mellan dem här två tillfällena?
H: Ingen .. jag har ingen aning.
F2: Mm, kommer du ihåg vad det är för årstid när du är där?
H: Kan man inte kolla så får man ju fakta istället? (Fnissar till) äh (suckar) jag funderar på om det var snö (gör smackljud med munnen och suckar) nej det står still."
(...)
FI: Men om du, om du skulle markera ut bara vart du har rört dig någonstans, om, jag vet inte
om, vilket du, du tänker att det är lättare ...
H: (Pustar)
FI: Vart satt den där cachen någonstans?
H: Ja, jag kommer inte riktigt ihåg (låter full i skratt) äh ..."
(..)
F2: En förstoring, så där slutar planket.
H: (Låter full i skratt) det ser inte ut som jag minns det riktigt.
(..)
H: Jag hade för mig att det stod något helt ensamt träd, som den satt på där men, jag ser ju att det finns inget där och det finns ju ingen rest efter något gammalt heller.
F I: Men, men i din minnesbild vart satt den här cachen då när du var där, första gången med
Stefan?
H: (Låter full i skratt) jag skulle vilja säga där men där sitter den ju inte, äh, jag vet att vi går upp, sen hade jag för mig att det var något stort stort ris, alltså buskaktigt, jättestort liksom här, risaktigt, som jag gick och kröp in i, äh ...
F I: Och det riset skulle det ha varit här då eller?
H: (Pustsuckar)
F I: Eller?
H: Jag alltså ...
Fl: Här?
H: Ja min minnesbild ...
Fl: Mm.
H: Men min minnesbild är ju att liksom allt det här var bakom, och sen liksom, hitta inget
där, gick efter kanten då för att det skulle sitta härborta men.
Fl: Vart satt den då?
H: På trädet där (låter full i skratt) men där finns ju inget träd, äh ...
Fl: Men rita ett kryss där då, där du tror att den.
H: (Skrattar till) ja men det blir ju, den kan ju inte .."
F1: Mm, för hur ser det ut om man, om man följer planket, ner mot motorvägen hur ser det ut där?
H: Jag har för mig att det tar stopp här någonstans, att det tog stopp men jag vet inte var, någonstans tog det stopp av någonting.
F I: Och vad är det som, som är stoppet?
H: Ja men något staketaktigt.
F I: Mm, och när du var där andra gången då ...
Fl: Vart rörde ni er då?
H: Ja då gick vi (låter full i skratt) väl till det här trädet som, som står, inte står där äh, så då gick vi väl säkerligen efter kanten upp hit.
F 1: Mm, efter kanten på planket där?
H: Ja."
.(...)
F 1: Har du pratat med någon utifrån att det skulle kunna finnas dna från dig, på den här platsen?
H: (Tystnad)
F 1: Någonting som du har nämnt med dem orden typ?
H: (Viskar) nej (pratar med normal samtalston igen) det vet jag inte nej (ohörbart) jag har nog mer sagt att när dem, leta ( ohörbart) liksom i början att, att man, kunde ha hittat av Stefan eftersom han också har varit där, då när vi loggade cachen äh inte sagt, inte vad jag kan
komma ihåg."
Tas upp igen i ett annat förhör:
F I Kan du försöka rita ut var den här cachen låg
H: Oh! (skrattat högt) Jag kan försöka (skrattar till)
F I: Börja med motorvägen, den brukar va lättats och rita in.
H: Ja. Får man be om mer vatten medan jag ritar så ... (skrattar till)"
Senast redigerad av develi 2021-04-19 kl. 11:37.
Hon ger väl betalt för gammal ost? Vänder på allt som varit, så att SD nu är den som lider. (Om han nu är kapabel att göra det?) Däremot vet hon att hon bara behöver viska i polisens öra så är han fast.
Kanske detta sätt att hålla honom i strama tyglar t.o. m roar henne? Inte så konstigt kanske. Men jag tror att hon isåfall kör ett mycket farligt spel. Hon vet hur rasande han kan bli.
Dörrmattan JG skakar nog tänder och vet varken ut eller in. Han om någon mår nog mycket dåligt. Hur länge pallar han? Tror han verkligen att SD är oskyldig? Han dväljs nog av svåra tvivel. Och hur mår hans sambo i allt detta, kan jag undra.
Angående SD:s inspelade utspel mot åklagaren. Det är både förväntat och helt i linje med att SD är mördaren.
Han tappar det för att åklagaren "ljuger"/"är blåst" gällande det misstänkta mordvapnet. SD vet att åklagaren har fel och han klarar inte av när det blir fel faktamässigt kring hans egen person/agerande.
Att han inte tappar det när han blir anklagad för att ha mördat LW beror på att han har mördat LW.
Hade han inte mördat LW hade han dampat sönder hela rättssalen dag ett.
Senast redigerad av Lova33 2021-04-19 kl. 12:00.