2021-04-18, 15:10
Medlem
Det är kul att se de här två (Tsitsipas och Rublev) spela grustennis, det är det.

Nästan inget slicande alls, trevligt. Men Rublev ser lite trött ut, om man jämför med Tsitsipas sprättighet. Hoppas Rublev kan hitta mer energi.
Senast redigerad av psonpson 2021-04-18 kl. 15:26.
Citera
2021-04-18, 16:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Det är kul att se de här två (Tsitsipas och Rublev) spela grustennis, det är det.

Nästan inget slicande alls, trevligt. Men Rublev ser lite trött ut, om man jämför med Tsitsipas sprättighet. Hoppas Rublev kan hitta mer energi.

Det gjorde han inte. Var inte sitt bästa jag, samtidigt som Tsitsipas såg väldigt stabil ut. Blir svårslagen på alla underlag i år.
Citera
2021-04-18, 19:55
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag ser nu att jag censurerade mig själv Vi gör ett nytt försök:

Mikael Ymer gjorde en minst sagt [insert word here] insats i kvalet till Barcelona.

(några förslag: svag, usel, pinsam, undermålig, halvhjärtad, Paire-shaped, menlös)

Fyller på med: Bedrövlig, håglös, rutten, amatörmässig, fiaskoartad, nattsvart.

Citat:
Det gjorde han inte. Var inte sitt bästa jag, samtidigt som Tsitsipas såg väldigt stabil ut. Blir svårslagen på alla underlag i år.

Hoppas han kan sätta käppar i hjulet för Djokovic i några av de stora turneringarna.
Senast redigerad av Stefan4 2021-04-18 kl. 19:58.
Citera
2021-04-18, 23:56
Medlem
Geographicas avatar
Goda nyheter. Federer ska spela på gruset i Paris och Genève!
Citera
2021-04-19, 01:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Goda nyheter. Federer ska spela på gruset i Paris och Genève!

Federer Farewell Tour 2021.
Citera
2021-04-19, 02:17
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Federer Farewell Tour 2021.

Det säger ju sig självt att 2021 är året då antingen Nadal och/eller Federer går från 20 till 21 Slams (man kan ju drömma)
Citera
2021-04-19, 10:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det säger ju sig självt att 2021 är året då antingen Nadal och/eller Federer går från 20 till 21 Slams (man kan ju drömma)

Federer kan ju låta trycka upp såna där tröjor som rockbanden brukar ha då de ger sig ut på sin sista världsturné (som dock ofta visar sig hålla på väääldigt länge eller inte är den sista alls).

"Federer Farewell Tour 20->21" hade sett bra ut på en t-shirt. Fast att han skulle ta en GS till ... Nej, det händer inte. Det skulle ju vara i Wimbledon i så fall, om precis allt faller på rätt plats. Nadal, däremot, kan ju mycket väl ta en ny seger på gruset i Paris. Han har ett så enormt mentalt övertag mot alla andra, t.o.m. mot Djokovic vilket framgick tydligt i fjolårets final.
Citera
2021-04-19, 11:10
Medlem
Citat:
Federer kan ju låta trycka upp såna där tröjor som rockbanden brukar ha då de ger sig ut på sin sista världsturné (som dock ofta visar sig hålla på väääldigt länge eller inte är den sista alls).

"Federer Farewell Tour 20->21" hade sett bra ut på en t-shirt. Fast att han skulle ta en GS till ... Nej, det händer inte. Det skulle ju vara i Wimbledon i så fall, om precis allt faller på rätt plats. Nadal, däremot, kan ju mycket väl ta en ny seger på gruset i Paris. Han har ett så enormt mentalt övertag mot alla andra, t.o.m. mot Djokovic vilket framgick tydligt i fjolårets final.

Det kan absolut hända igen! Om Federer i Wimbledon får en resa liknande den i AO2018 har han goda möjligheter: fram till finalen behövde han bara slå en seedad spelare (Berdych, 20). I semifinalen fick han wo. I finalen slog han en sjätteseedad Cilic. Nåt sånt skulle nog funka.
Citera
2021-04-20, 14:33
Medlem
Hej, kan någon rekommendera några bra strängar för att undvika tennisarmbåga då jag börjar känna av det.

Har spelat i 6 månader på motions nivå. Har blitt allt från 2 -15 timmar vecka. Kan tillägga att använder mycket dator i jobb så dette er säkert en bidragande faktor att jag får ont plus 20 år i restaurangbranschen med belastning på arm. Är ca 45 år.

Racket: Babolat Drive +
Strängar jag har idag: Head Velocity

Några förslag på strängar? Annat att tänka på?
Citera
2021-04-20, 14:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen
Hej, kan någon rekommendera några bra strängar för att undvika tennisarmbåga då jag börjar känna av det.

Har spelat i 6 månader på motions nivå. Har blitt allt från 2 -15 timmar vecka. Kan tillägga att använder mycket dator i jobb så dette er säkert en bidragande faktor att jag får ont plus 20 år i restaurangbranschen med belastning på arm. Är ca 45 år.

Tjockare handtag är det första jag tänker på. Du kan ju testa att lägga på mer linda. Och så stretching av handens sträckarmuskler.
Citera
2021-04-22, 13:02
Medlem
Han servar bra och stabilt nu, Ramolas-Vinos.
Citera
2021-04-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen

tennisarmbåge är ovanligare idag har jag en känsla av, kan bero på att dom nya racketmaterialen är styvare och racket har ofta en gel i handtagen som skall mildra vibrationer.

nybörjare tenderar att hålla alldeles för hårt i racket , nära på krampaktigt, kolla upp om du har rätt storlek på greppet och att du håller racket korrekt, låt någon tränare se över din teknik i stort så att säga.
Vibrationsdämpare på strängarna kan marginellt kanske hjälpa, däremot tror jag inte på att strängarna i sig är problemet.

Att också spela väldigt mycket tennis från 0 är nog en annan faktor, dra ner på liret lite så muskelfästen m.m hinner "återhämta" sig och bygga upp sig, så dom tål mer stryk senare.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-04-22 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in