Citat:
Ursprungligen postat av
Polkagrissamurajen
Hej, kan någon rekommendera några bra strängar för att undvika tennisarmbåga då jag börjar känna av det.
Har spelat i 6 månader på motions nivå. Har blitt allt från 2 -15 timmar vecka. Kan tillägga att använder mycket dator i jobb så dette er säkert en bidragande faktor att jag får ont plus 20 år i restaurangbranschen med belastning på arm. Är ca 45 år.
Racket: Babolat Drive +
Strängar jag har idag: Head Velocity
Några förslag på strängar? Annat att tänka på?
tennisarmbåge är ovanligare idag har jag en känsla av, kan bero på att dom nya racketmaterialen är styvare och racket har ofta en gel i handtagen som skall mildra vibrationer.
nybörjare tenderar att hålla alldeles för hårt i racket , nära på krampaktigt, kolla upp om du har rätt storlek på greppet och att du håller racket korrekt, låt någon tränare se över din teknik i stort så att säga.
Vibrationsdämpare på strängarna kan marginellt kanske hjälpa, däremot tror jag inte på att strängarna i sig är problemet.
Att också spela väldigt mycket tennis från 0 är nog en annan faktor, dra ner på liret lite så muskelfästen m.m hinner "återhämta" sig och bygga upp sig, så dom tål mer stryk senare.