2021-04-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Hur insatt är du själv i hur GL agerat i fallet Quick? GL har gjort en extremt noggrann genomgång av samtliga de åtta mordfallen Quick dömdes för. Genomgångarna är seriösa, kompetenta och boken "Quickologi" utgavs 2015. Den handlar om "läran om mediemanipulation, flockmentalitet och sanningsbegreppets töjbarhet" och behandlar mindre fallet Quick än de domar som fem skilda domstolar beslutat. Det är inte GL du ska anklaga för att vara "arrogant och dum i huvudet" utan de fem domstolarna som prövade de åtta morden. Kanske också de hovrätter som beviljade prövningstillstånd?
Du har missförstått vad GL sagt och skrivit.

Jag anser inte att det är ointressant om en person, i detta fallet GL, anklagas och häktas som misstänkt för våldtäkt och inte släpps fri förrän en veckotidning på nätet (Stoppa pressarna) en torsdag avslöjar att anmälaren har en liten samling anmälningar om liknande övergrepp. När detta blev mer allmänt känt i media spreds det som en löpeld utom in på häktet till GL själv. Några skribenter trodde rentav att åklagaren skulle släppa GL till på lördagen.

Men han fick sitta kvar i häktet, med restriktioner, ända till på onsdagen. Åklagaren höll förhör med advokat närvarande efter lunch, men meddelade inte att misstankarna var borta och häktningen inte skulle upphävas. Alltså åter till häktet och vidare till gymmet där. Och först då fick GL (och advokaten) besked av häktets personal att han skulle släppas. Han fick ett litet specialtillstånd att duscha "på övertid" och så bege sig hem. Ingen media mötte honom vid utgången vid 15-tiden.

Media visste ändå att han skulle släppas eftersom åklagaren hade sänt ut ett pressmeddelande om saken. GL själv hade fått tillbaka sin mobil förstås och du kan själv gissa att det ringde i den. Säkert mer än en journalist ville intervjua, men fick antagligen besked på mobilen att han tog emot dem kl. 17 vid sitt hem. GL har väl inte kallat till presskonferens!!

Gissningsvis har GL på vägen hem från häktet handlat lite mat. Under mötet med journalisterna svarade han så gott han kunde och efter vad han kände till där och då. Var får du ord som "deprarverad" ifrån?

Under veckan som gått sen GL släpptes från häktet har media grävt fram betydligt mer om hans motpart och henne får ingen ens nämna namnet på. Jag läste en rubrik i kvällsmedia om att hon är "väldigt arg" nu. Många "feminister" är också jättearga. Argast är nog GL själv för att han så lätt blev totalt blåst av denna dam och kunde hamnat i samma fälla som "Kulturprofilen" i Svenska Akademien.
Lambertz bok har hittat en läsare som tar den på allvar? Jippii då är ni två. Resten av världen stirrar på Lambertz jävla bevisföring och skakar på huvudet. Denna man, som helt klart är sjuk i huvudet, har suttit i lagrådet. Hur är det möjligt borde de flesta fråga sig.

Är den svenska demokratin så lättinfiltrerad så att en charlatan som Lamberta kan bli JK.

Ja jag tror att många är chockade över det faktiskt. Hur fan kunde det hända? Hur gick det till?

Förhoppningsvis är man inte like slapp i framtiden trots att en kandidat är perfekt som inte upprör någon. Bara det borde ju vara en varningsflagga.

Hoppas man inte kan vinna höga poster bara på att vara menlös och inte reta någon i fortsättningen. I fallet Lambertz exploderade det ju i ansiktet på politikerna

Bortsett från det så ska ju hans frihetsskri 'tillåtet kladd' eka så länge det vidriga aset lever. Det ska vi se till.
Senast redigerad av Alpoxen 2021-04-18 kl. 21:01.
Citera
2021-04-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ja han är jurist vad fan . Tycker du att det är viktigt? Han är före detta JK och har läst samma utbildning som alla andra jurister.

Advokater och åklagare läser inte olika utbildningar vet du.

Jo jag känner ett antal talskrivare på Rosenbad, tjänstemän alltså som sitter kvar oavsett riksdagsmajoritet eller färg på regeringen och om du skulle höra deras historier om Lambertz.

Tja jag säger inget mer förutom att när jag träffat människan, det har skett ett par ggr, så har deras omdömen varit smickrande till och med
Du har fel i båda de fetade delarna, men det blir offt att diskutera det här.
Tycker att du kan låta bli att posta inlägg som exponerar din okunskap och ditt slarv. Det skadar tråden. (Inte bra).
Det skadar ditt renommé. (Det gör inget Finns inget kvar att skada).

OnT: Oavsett vilka [ev] talskrivare i Rosenbad du skulle känna, så är deras generella uppfattning om GL:s person inte topic för denna tråd. Här handlar det om vad EA har utsatt GL för, åtminstone om vi får tro på hans version av vad som skedde hemma hos honom Julafton 2020.

Jag är ingen vän av GL, tvärtom, men eftersom han uppenbarligen har blivit falskt anklagad för ett brott, så ställer jag mig här på hans sida. Det kanske inte blir så länge, men när rättssäkerhet, både svensk och annan, är hotad av tokiga aktivister (alt: gravt personlighetsstörda), så måste jag markera.
Citera
2021-04-18, 21:26
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Om du inte följt hur han agerat i fallet Quick så har du inte insett hur fruktansvärt arrogant och dum i huvudet han är.

Oavsett om han är skyldig eller ej i detta fallet är ointressant. Hans agerande i samband med presskonferensen och annat har ju visat hur djupt depraverad mannen är.

Dubbelfel eller trippelfel?
Där har du helt enkelt fel. I flera avseenden.

Oberoende av GLs åsikter om hur Quick-fallet hanterades är han en mycket kvalificerad jurist med väl dokumenterad erfarenhet från högsta domstolen och från lagrådet.

Om man läser vad GL skrivit t.ex. i sin blogg, så önskar man att dom skribenter i tråden som ser ut att trolla eller försöka lägga ut dimridåer runt vad som faktiskt hänt, kunde hantera svenska språket på ett sätt som minst närmade sig hur GL hanterar vårt språk.

Den samlade invändningen mot presskonferensen, som jag antar att du ansluter dig till, förefaller handla om en oskyldig anklagads rätt att försvara sig och berätta sanningen. Hur är man funtad i huvudet när man vill förbjuda halva befolkningen, männen, från att försvara sig eller beskriva sin version av vad som hänt efter att ha blivit falskt anklagad för våldtäkt?

Han är oskyldig i detta fall. Det är högst relevant i tråden eftersom trådämnet är den påhittade våldtäkt som EA fått honom misstänkt och häktad för.

Det allt intensivare trollandet i tråden med inriktningen att sätta fokus på GL kommer att tvinga fram ett fokus i tråden som jag inte tror att det är vad trollen vill. Att allt om EA grävs fram.

Är det dags att rannsaka EA ordentligt?
Trollandet i tråden som försöker få fokus i diskussionen riktat mot GL tjänar troligtvis ett syfte. Att ta bort fokus från EA. Kanske är det dags att ändra på det?
Kanske är det trollens målsättning? Att få till stånd en ordentlig genomlysning av alla aspekter på EA? Så att vi får en bra bild av hur en av många kvinnor som falskanmäler våldtäkt fungerar. Så att vi kan höja beredskapen för och skydda den manliga befolkningen mot denna typ av övergrepp. Som sker med rättsväsendets goda minne.

Citera
2021-04-18, 22:00
Medlem
Jag har följt denna tråd översiktligt av tidsbrist. Men det är ganska lätt ändå att scrolla fram seriösa inlägg om denna häktning av GL och de detaljer som efter att han släppts fri blivit mer allmänt kända.

Mitt val att scrolla förbi flertalet av inläggen, även de seriösa, är mängden invektiv och så gräsliga personangrepp att vi får kanske glädja oss åt att den är online och inte i den fysiska verkligheten angreppen genomförs. Det är värre än rena pöbelfasoner. Nu valde jag att svara på användare Alpoxes inlägg då jag är relativt väl insatt i just Quick-fallet och Alpoxe uppenbarligen inte är det.

Nu citerar jag inte varken Carinah78 eller lasternasumma för jag har inget att tillägga till deras kloka inlägg utan tackar för eftertänksamma OnT-inlägg. Men jag gjorde en snabb skuggläsning av Alpoxes två senaste inlägg och de innehåller närmare 10 oförskämdheter och invektiv och svordomar mot GL. Dessa nedsättande personangrepp och uppenbart okunniga inlägg tillför absolut ingenting i frågan om häktningen av GL. Eller för andra män som inte sitter med en gedigen juridisk kompetens i bakfickan och ryggmärgen.

Hur klarar sig en man som utsätts för detta som GL uppenbart utsatts för? När och om det avslöjas att en yngre man i arbetsför ålder rycks från sitt jobb till häkte hur galet blir det inte då? Utan möjlighet att ringa frun och barnen? En man som är jämnårig med kvinnan som jag nu lärt mig kan kallas "honungsfälla" och mannens ålder inte kan läggas honom till last? Hur verkligt våldtagna kvinna och barn drabbas diskuteras i en annan tråd tror jag. Alla förolämpningar som Alpoxe vräker över GL förvrider hela problemområdet. (Vi vet nu att Alpoxe kan jättmånga fula ord):
Citera
2021-04-19, 03:11
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

... Under veckan som gått sen GL släpptes från häktet har media grävt fram betydligt mer om hans motpart och henne får ingen ens nämna namnet på. Jag läste en rubrik i kvällsmedia om att hon är "väldigt arg" nu. Många "feminister" är också jättearga. Argast är nog GL själv för att han så lätt blev totalt blåst av denna dam och kunde hamnat i samma fälla som "Kulturprofilen" i Svenska Akademien.
Förstår inte riktigt hur du kan jämställa toppjuristen med kulturprofilen. Den ena offer, den andre förövare som sannolikt dömts bara för en bråkdel av sina övergrepp.
Citera
2021-04-19, 04:28
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Lambertz bok har hittat en läsare som tar den på allvar? Jippii då är ni två. Resten av världen stirrar på Lambertz jävla bevisföring och skakar på huvudet. Denna man, som helt klart är sjuk i huvudet, har suttit i lagrådet. Hur är det möjligt borde de flesta fråga sig.

Är den svenska demokratin så lättinfiltrerad så att en charlatan som Lamberta kan bli JK.

Ja jag tror att många är chockade över det faktiskt. Hur fan kunde det hända? Hur gick det till?

Förhoppningsvis är man inte like slapp i framtiden trots att en kandidat är perfekt som inte upprör någon. Bara det borde ju vara en varningsflagga.

Hoppas man inte kan vinna höga poster bara på att vara menlös och inte reta någon i fortsättningen. I fallet Lambertz exploderade det ju i ansiktet på politikerna

Bortsett från det så ska ju hans frihetsskri 'tillåtet kladd' eka så länge det vidriga aset lever. Det ska vi se till.

Jag har följt fallet och tråden. Jag är inte överdrivit imponerad av dina inlägg och din retorik.
Att Lambertz använder ordet "kladd" är inget du borde haka upp dig på. Semantik! Ord har olika betydelse för olika människor. Det kan ha flera anledningar.

Slutligen det som fick mig att svara på ett av dina inlägg.
"...Bortsett från det så ska ju hans frihetsskri 'tillåtet kladd' eka så länge det vidriga aset lever. Det ska vi se till...."
Du verkar tala för fler än dig själv. Vilka är "vi"?
Senast redigerad av Drooid 2021-04-19 kl. 04:34.
Citera
2021-04-19, 06:22
Bannlyst
Citat:

Men du, du har nu gjort klart att du hatar GL för ett antal saker som hänt tidigare och att du därför vill smutskasta honom så mycket du kan. Det har du gjort nu. Räcker inte det? Det enda du gör nu är att trolla sönder en tråd som handlar om detta specifika fall. Tror dessutom att det finns en allmän tråd om GL om du vill fortsätta diskutera ditt hat mot honom.
Citera
2021-04-19, 09:23
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Dubbelfel eller trippelfel?

Det allt intensivare trollandet i tråden med inriktningen att sätta fokus på GL kommer att tvinga fram ett fokus i tråden som jag inte tror att det är vad trollen vill. Att allt om EA grävs fram.

Är det dags att rannsaka EA ordentligt?
Trollandet i tråden som försöker få fokus i diskussionen riktat mot GL tjänar troligtvis ett syfte. Att ta bort fokus från EA. Kanske är det dags att ändra på det?
Kanske är det trollens målsättning? Att få till stånd en ordentlig genomlysning av alla aspekter på EA? Så att vi får en bra bild av hur en av många kvinnor som falskanmäler våldtäkt fungerar. Så att vi kan höja beredskapen för och skydda den manliga befolkningen mot denna typ av övergrepp. Som sker med rättsväsendets goda minne.

Agree, man kan nästan ana att EA har tillgång till en dator och trollar runt i tråden för att ta bort fokus på saker som skulle kunna vara intressanta att titta på.
Citera
2021-04-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Förstår inte riktigt hur du kan jämställa toppjuristen med kulturprofilen. Den ena offer, den andre förövare som sannolikt dömts bara för en bråkdel av sina övergrepp.

"Toppjuristen" GL häktades för våldtäkt, som han ihärdigt förnekat från första stund. Initialt verkade han först inte inse att det var verkligt och tackade nej till offentlig försvarare. Fast han stod inför ett verkligt hot att häktas. GL överskattade sin egen förmåga ungefär som en skicklig kirurg själv blir sjuk men inte kan diagnostisera och genomföra operationer på sig själv. GL har nu praktiskt personlig erfarenhet av att vara frihetsberövad och avskärmad från omgivningen om än under bara ett par veckor. Normalt brukar vi inte tala om häktade som "offer".

"Kulturprofilen" kanske inte fick lika många besök här på Flashback (GL hade 1 950 000 följare här i förgår), men han överklagade upp till hovrätten och begärde prövningstillstånd i hd. Han förnekade från första anklagelsen att han hade begått våldtäkt och förstod nog ganska lite av hela händelsen med kringaktiviteter i media. Du kallar honom "förövare" och det gör du väl med stöd av domen mot honom. Den domen omfattar bara en våldtäkt och han har avtjänat fängelsestraffet samt självmant, tillsammans med sin fru lämnat landet Sverige.

GL och Kulturprofilen borde kanske mötas och samtala med varandra? Om hur det är att bli oskyldigt anklagad och dömd. GLs erfarenhet är mer begränsad men ändå värd att väga in med tanke på hans juridiska kompetens

Hela den här händelseutvecklingen med GL ger intryck av att vara en vänsterideologisk agenda där ett samhälles maktcentran ska rivas och krossas för att så kunna bygga upp ett nytt samhälle.

Både GL och Kulturprofilen kan ta upp det här med otrohetserfarenheterna. GL var visserligen nybliven änkling men har tydligen en partner (särbo) som han fått stöd av. Kulturprofilen har haft stöd av sin fru, som jag tror var det egentliga målet för vem som skulle krossas.

Jag har alltså inte svårt att jämföra GL och Kulturprofilen. Jag försöker följa GLs betraktelser och ser dem som helt jämförbara med Kulturprofilens frus dagboksnoteringar under den stora katastrofen och attacken mot henne. (Ett slags psykologisk bearbetning).
Citera
2021-04-19, 10:46
Medlem
Göran Lambertz skriver så här i sin senaste söndagsbetraktelse:

"Jag har lärt mig nu efteråt av många advokater att det faktiskt fungerar så i en del sexualbrottmål. En målsägandeberättelse som ter sig trovärdig + antingen ett vittne som också ter sig trovärdigt [..] = fällande dom. Därmed kan två personer komma överens om en lögnaktig berättelse för att på så sätt få någon fälld och fängslad i ett par år."

Det är makalöst att ett tidigare justitieråd kan uttrycka sig så. "Lärt mig av advokater"!?! Menar han verkligen att han inte visste att det är så beviskravet ser ut och att det är han själv och hans kolleger i HD som har sanktionerat det? Uttalandet säger väldigt mycket om hans okunskap och oskicklighet, om han nu menar allvar med det.

"2 och 15 för en liter mjölk!?!"
Citera
2021-04-19, 12:41
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
"Toppjuristen" GL häktades för våldtäkt, som han ihärdigt förnekat från första stund. Initialt verkade han först inte inse att det var verkligt och tackade nej till offentlig försvarare. Fast han stod inför ett verkligt hot att häktas. GL överskattade sin egen förmåga ungefär som en skicklig kirurg själv blir sjuk men inte kan diagnostisera och genomföra operationer på sig själv. GL har nu praktiskt personlig erfarenhet av att vara frihetsberövad och avskärmad från omgivningen om än under bara ett par veckor. Normalt brukar vi inte tala om häktade som "offer".

"Kulturprofilen" kanske inte fick lika många besök här på Flashback (GL hade 1 950 000 följare här i förgår), men han överklagade upp till hovrätten och begärde prövningstillstånd i hd. Han förnekade från första anklagelsen att han hade begått våldtäkt och förstod nog ganska lite av hela händelsen med kringaktiviteter i media. Du kallar honom "förövare" och det gör du väl med stöd av domen mot honom. Den domen omfattar bara en våldtäkt och han har avtjänat fängelsestraffet samt självmant, tillsammans med sin fru lämnat landet Sverige.

GL och Kulturprofilen borde kanske mötas och samtala med varandra? Om hur det är att bli oskyldigt anklagad och dömd. GLs erfarenhet är mer begränsad men ändå värd att väga in med tanke på hans juridiska kompetens

Hela den här händelseutvecklingen med GL ger intryck av att vara en vänsterideologisk agenda där ett samhälles maktcentran ska rivas och krossas för att så kunna bygga upp ett nytt samhälle.

Både GL och Kulturprofilen kan ta upp det här med otrohetserfarenheterna. GL var visserligen nybliven änkling men har tydligen en partner (särbo) som han fått stöd av. Kulturprofilen har haft stöd av sin fru, som jag tror var det egentliga målet för vem som skulle krossas.

Jag har alltså inte svårt att jämföra GL och Kulturprofilen. Jag försöker följa GLs betraktelser och ser dem som helt jämförbara med Kulturprofilens frus dagboksnoteringar under den stora katastrofen och attacken mot henne. (Ett slags psykologisk bearbetning).
Kulturprofilen dömdes för två våldtäkter, inte en. Och kladdade på kronprinsessan under hennes arbetstid, på en offentlig tillställning, vilket är betydligt mer upprörande än det milda kladd GL så ångerfullt och ärligt erkänner. Kulturprofilens kladd tycks dessutom ofta ha passerat gränsen för tafsande, men inte ser man JCA erkänna, ångra sig och be om ursäkt. Hans bevittnade grova pussy grab på en kvinna på en fest avslöjar att J*an-Kladd är av en helt annan kaliber än det pensionerade justitierådet som ångerfull preciserar vad han, justitierådet, själv menar med kladd.

Så utan att ens gå in på de få fall kulturprofilen faktiskt dömts för är skillnaden mellan de två astronomisk, och jag förstår inte varför den uppriktige av dem skulle få något ut av att konversera med gubbslemmet JCA.

Att två män suttit häktade nekandes till brott betyder inte att det finns några större likheter mellan dem. I GLs fall framstår målsägaren som den gemensamma nämnaren i en rad tvivelaktiga anmälningar. I JCAs fall är det JCA som är den gemensamma nämnaren i en uppsjö trovärdiga vittnesmål om hela skalan kladd-tafs-sexuellt ofredande-våldtäkt, och dessutom tvivelaktig bokföring, servering av alkohol utan tillstånd, sexuella trakasserier på arbetsplats, you name it.

Men vill du begränsa diskussionen till fällda domar så rör det sig om två fall av våldtäkt i Hovrätten för J*an-Kladds del, och en efter 16 dagars häktning nedlagd förundersökning för GLs del. Milsvid skillnad.

Och KF tror allt handlar om henne?
Senast redigerad av outoftheblue 2021-04-19 kl. 12:47.
Citera
2021-04-19, 12:52
Medlem
Citat:
...
...

Där slår du huvudet på spiken. Allmänt sett. Önskar att alla unga vänsterfeministföljare fattar det. Naiva tyvärr.

Sedan är jag inte beredd att stödja GL ändå. Han verkar ha visat dåligt omdöme och betett sig illa. Han också. Vi får se hur mycket info han lyckas få officiell genom sin stämning av staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in