2021-04-18, 14:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vem fan bryr sig? Det viktiga är väl att Svenska folket får veta att Lambertz gillar att knulla instabila klienter och att han blir utstött ur den artiga klassen för alltid.

Denna tråd är mycket bra. Jag menar, vem vill låta sina döttrar bli utsatta för Lambertz tillåtna kladdande. Tillåtet eller inte

Du trollar väl?
Trollar du eller menar du det du skriver på fullt allvar?

– Tycker du att det inte har någon betydelse att vi har ett rättsväsende som speglar en allmän rättsuppfattning?

– Tycker du att det inte spelar någon roll om åklagares agerande och domstolars domar speglar vad som faktiskt har hänt?

Självklart har sanningen betydelse!
– Tycker du kanske som vissa IMO vilsna postmodernister ibland argumenterar, att alla har rätt till sin egen sanning? Jag noterar att en förvrängd verklighetsuppfattning är vanlig vid vissa diagnoser.

Jag tror att EAs agerande antingen drevs av chansen till ekonomisk vinning eller psykisk ohälsa. Jag tror snarare det senare.

Menar du att det ska vara fritt fram för den som vill att med påhittade anklagelser och lögner sätta dit någon som man ogillar och/eller att tjäna en slant genom att lura rättsväsendet? Utan att dom falskanklagade ens ska få en chans att ge sin bild av vad som inträffat?

Om tråden kan hjälpa till att förhindra att våra söner blir utsatta för giriga extremfeminister eller psyksjuka boarderlinehäxor som gladeligen falskanmäler någon dom ogillar och/eller för att tjäna en slant så är det bra. Att en oskyldig sätts i fängelse ett par år ser väl dom giriga och psyksjuka som en framgång? Även om dom fängslade inte har gjort något fel. Men, dom tillhör väl i dom giriga och psyksjukas ögon "laget som våldtar", för att citera Cissi Wallin.

Vad är ditt syfte med ditt trollande om det nu är så att du trollar? Vill du att all feminism svartmålas såsom ohederlig och präglad av psykisk ohälsa? I så fall varför?

Citera
2021-04-18, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Sent ska syndaren vakna och det känns på något sätt ganska rättvist att Göran Lambertz fått smaka den häxbrygd han varit med om att koka ihop, han har ju varit synnerligen aktiv inom rättsväsendet under en lång tid och uppenbarligen inte haft problem med svagheten i dessa "våldtäktsmål" tidigare, det var inte förrän hans eget skinn blev rivet som insikten om eländet kom.

Förhoppningsvis kommer något gott ut av den här historien.
Tack precis. Vi får hoppas att detta är vändningen på detta rättsvidriga som förekommer dagligen i samhället. Guran har nog minst ett 20 tal bröder som sitter maktlösa och sömnlösa inlåsta i väntan på rättegång i detta land just nu.
Själv vaknade jag 2001.
Citera
2021-04-18, 15:13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Jo jag är objektiv när jag påstår att Lambertz är en skitstövel. Jag kan inte bli mer objektiv än så. Är det tillåtet att ha den åsikten eller bryter det mot nån sorts regel?

Det finns inga objektiva värderingar
Det du skriver är en uppenbar motsägelse.

Om du tycker att GL är en skitstövel så är det din värdering. Som du skriver, din åsikt. Värderingen är din och delas inte nödvändigtvis av andra. En värdering kan aldrig uppfylla de krav som ställs på något som ska kunna beskrivas som objektivt.

Jag har ingen bestämd uppfattning om GL. Jag har inte följt hur han agerat om Quick och har ingen uppfattning om detta. Han har en historik från högsta domstolen och i lagrådet. Tveklöst passar epitetet toppjurist.

Jag tycker att han har agerat rättframt, tydligt och på ett sätt som förefaller trovärdigt om vad som hänt mellan honom och EA.

Han borde, av etiska och moraliska skäl, ha avhållit sig från att ha sex med EA. Men han har inte begått något brott. Troligen har EA begått ett antal brott. Kanske även vid agerandet då GL anmäldes och misstänktes för våldtäkt, men jag tror inte att det kommer att leda till åtal.

Som jag uppfattar det är undanhållande av bevis ett brott t.ex. i USA, men inte i Sverige. Mened däremot är ett brott även här.

Kan EA åtalas för bevisförvanskning?
Kanske kan EA åtalas för bevisförvanskning genom sitt redigerande i ljudfiler och fabriksåterställning av telefoner?

«Enligt 15 kap. 8 § Brottsbalken (BrB) döms den som förvanskar eller undanröjer bevis med uppsåt att oskyldig må bliva fälld till ansvar för bevisförvanskning till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.

Det krävs alltså en avsikt att en oskyldig person ska bli fälld för ansvar för att brottet bevisförvanskning ska aktualiseras.»

https://lawline.se/answers/undanrojande-av-bevismaterial

Om EA har upprepat ett liknande MO minst tre gånger (mot PA, DU och GL) kanske brottet kan vara grovt? Vad hon anklagade förre maken LS för i samband med deras separation vet jag inte.

Citera
2021-04-18, 15:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Undrar förövrigt hur lång tid det tar för Lambertz att få igång sin juridiska process mot staten? Jag hoppas det går relativt snabbt och smidigt så vi förhoppningsvis får se GL krossa bedragerskan EA detta år också.
JK ska svara senast torsdag om det inte begärs anstånd.

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-307/

Någon som vill berätta lite om hur en sådan process fungerar? Själv är jag inte så bevandrad i det juridiska.
Citera
2021-04-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Om du tycker att GL är en skitstövel så är det din värdering. Som du skriver, din åsikt. Värderingen är din och delas inte nödvändigtvis av andra. En värdering kan aldrig uppfylla de krav som ställs på något som ska kunna beskrivas som objektivt.

Jag har ingen bestämd uppfattning om GL. Jag har inte följt hur han agerat om Quick och har ingen uppfattning om detta. Han har en historik från högsta domstolen och i lagrådet. Tveklöst passar epitetet toppjurist.

Jag tycker att han har agerat rättframt, tydligt och på ett sätt som förefaller trovärdigt om vad som hänt mellan honom och EA.

Han borde, av etiska och moraliska skäl, ha avhållit sig från att ha sex med EA. Men han har inte begått något brott. Troligen har EA begått ett antal brott. Kanske även vid agerandet då GL anmäldes och misstänktes för våldtäkt, men jag tror inte att det kommer att leda till åtal.

Som jag uppfattar det är undanhållande av bevis ett brott t.ex. i USA, men inte i Sverige. Mened däremot är ett brott även här.

Kanske kan EA åtalas för bevisförvanskning genom sitt redigerande i ljudfiler och fabriksåterställning av telefoner?

«Enligt 15 kap. 8 § Brottsbalken (BrB) döms den som förvanskar eller undanröjer bevis med uppsåt att oskyldig må bliva fälld till ansvar för bevisförvanskning till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.

Det krävs alltså en avsikt att en oskyldig person ska bli fälld för ansvar för att brottet bevisförvanskning ska aktualiseras.»

Om EA har upprepat ett liknande MO minst tre gånger (mot PA, DU och GL) kanske brottet kan vara grovt? Vad hon anklagade förre maken LS för i samband med deras separation vet jag inte.

Om du inte följt hur han agerat i fallet Quick så har du inte insett hur fruktansvärt arrogant och dum i huvudet han är.

Oavsett om han är skyldig eller ej i detta fallet är ointressant. Hans agerande i samband med presskonferensen och annat har ju visat hur djupt depraverad mannen är.
Citera
2021-04-18, 17:53
Medlem
Citat:

Garanterat så finns det ingen i SE som kan ta till sig och värdera, att GL utsattes för onödig Coronarisk i julas.
Falskprocessarslampan tyckte SÄKERT, att hennes behov av att lura till sig ett "rättsintyg" från GL vägde tyngre än GL.s rätt att ej utsättas för coronarisk.
Nr två: det är ju slampan som gjort valet att ha sex med en 42 år äldre man.
Var finns den hysteriska rättvisemaffian, när det gäller detta konstiga beteende?! Det får vi nog aldrig nån klarhet i....
Citera
2021-04-18, 18:12
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
... Förhoppningsvis kommer något gott ut av den här historien.

Ja, det känns rättvist. Han reste sig redan i häktet och gav igen några timmar efter frisläppandet. Nu har vi läst flera veckors betraktelser och jag saknar självrannsakan och uttryck för att den linje han själv har drivit har satt oskyldiga i fängelse och att de sitter där än idag. Han bör även ge uttryck för sin priviligierade ställning.

Citat:
[b]...[indent]«Hur ska man skapa ett rättssystem där det räcker för den anklagade att tala sanning?»...

Två saker jag reagerar på det sista. Han har en naiv hållning. Jag kan inte förstå honom på annat sätt. Och hade han inte blivit anklagad hade han gått ovetande genom återstoden av livet och fortsatt hyllat fabulerande. Hade det inte drabbat honom själv hade han inte förstått det många vittnat om; att oskyldiga blir dömda, att det råder omvänd bevisbörda, att en kvinna inte ljuger och att rättsväsendet inte har klart för sig hur försäkringsbolag ersätter.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-04-18 kl. 18:15.
Citera
2021-04-18, 19:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja, det känns rättvist. Han reste sig redan i häktet och gav igen några timmar efter frisläppandet. Nu har vi läst flera veckors betraktelser och jag saknar självrannsakan och uttryck för att den linje han själv har drivit har satt oskyldiga i fängelse och att de sitter där än idag. Han bör även ge uttryck för sin priviligierade ställning.

Två saker jag reagerar på det sista. Han har en naiv hållning. Jag kan inte förstå honom på annat sätt. Och hade han inte blivit anklagad hade han gått ovetande genom återstoden av livet och fortsatt hyllat fabulerande. Hade det inte drabbat honom själv hade han inte förstått det många vittnat om; att oskyldiga blir dömda, att det råder omvänd bevisbörda, att en kvinna inte ljuger och att rättsväsendet inte har klart för sig hur försäkringsbolag ersätter.

Visst känns det rättvist men det är ju tråkigt när det ska gå så långt att "egen rygg ömmar mest" för att en med makt ska vakna och som du skriver, en riktig självrannsakan vore på plats, Göran Lambertz är mycket ansvarig för vad han själv drabbats av och jag hoppas ju att han ska kunna påverka och få juridiken att bli mindre galen och godtycklig.

Mycket naivt för att inte säga väldigt korkad hållning men vad värre är att jag tror faktiskt att fram tills han själv drabbades så trodde han att systemet fungerade trots att det är omvänd bevisbörda som gäller.
Citera
2021-04-18, 19:19
Avslutad
Citat:
Om du inte följt hur han agerat i fallet Quick så har du inte insett hur fruktansvärt arrogant och dum i huvudet han är.

Oavsett om han är skyldig eller ej i detta fallet är ointressant. Hans agerande i samband med presskonferensen och annat har ju visat hur djupt depraverad mannen är.
Absolut inte
Citera
2021-04-18, 20:04
Avslutad
Uppsala nya tidning- Löpsedel: Kvinnan (EA) chockad av Lambertz ord (lögnerska och bedragerska) . Hennes ord om att Lambertz våldtagit henne var nog väldigt chockerande för Lambertz. Man kan förbise och vinkla hur man vill i tidningar
Citera
2021-04-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Uppsala nya tidning- Löpsedel: Kvinnan (EA) chockad av Lambertz ord (lögnerska och bedragerska) . Hennes ord om att Lambertz våldtagit henne var nog väldigt chockerande för Lambertz. Man kan förbise och vinkla hur man vill i tidningar
Uppsala nya tidning har NOLL INTRESSE för begreppet rättssäkerhet.
I stället för att göra sitt jobb och granska makten ( i detta fall ÅM och den politiske aktiviståklagarn som öht drog igång lagföringsförsöket mot GL...) så ägnar sig murvlarna åt gyttjekastning.
Ref. : samma modus operandi som ex.vis efter buss-dödsolyckan vid Uppsala , för 14 år sen!
Citera
2021-04-18, 20:19
Medlem
Citat:

Hur insatt är du själv i hur GL agerat i fallet Quick? GL har gjort en extremt noggrann genomgång av samtliga de åtta mordfallen Quick dömdes för. Genomgångarna är seriösa, kompetenta och boken "Quickologi" utgavs 2015. Den handlar om "läran om mediemanipulation, flockmentalitet och sanningsbegreppets töjbarhet" och behandlar mindre fallet Quick än de domar som fem skilda domstolar beslutat. Det är inte GL du ska anklaga för att vara "arrogant och dum i huvudet" utan de fem domstolarna som prövade de åtta morden. Kanske också de hovrätter som beviljade prövningstillstånd?
Du har missförstått vad GL sagt och skrivit.

Jag anser inte att det är ointressant om en person, i detta fallet GL, anklagas och häktas som misstänkt för våldtäkt och inte släpps fri förrän en veckotidning på nätet (Stoppa pressarna) en torsdag avslöjar att anmälaren har en liten samling anmälningar om liknande övergrepp. När detta blev mer allmänt känt i media spreds det som en löpeld utom in på häktet till GL själv. Några skribenter trodde rentav att åklagaren skulle släppa GL till på lördagen.

Men han fick sitta kvar i häktet, med restriktioner, ända till på onsdagen. Åklagaren höll förhör med advokat närvarande efter lunch, men meddelade inte att misstankarna var borta och häktningen inte skulle upphävas. Alltså åter till häktet och vidare till gymmet där. Och först då fick GL (och advokaten) besked av häktets personal att han skulle släppas. Han fick ett litet specialtillstånd att duscha "på övertid" och så bege sig hem. Ingen media mötte honom vid utgången vid 15-tiden.

Media visste ändå att han skulle släppas eftersom åklagaren hade sänt ut ett pressmeddelande om saken. GL själv hade fått tillbaka sin mobil förstås och du kan själv gissa att det ringde i den. Säkert mer än en journalist ville intervjua, men fick antagligen besked på mobilen att han tog emot dem kl. 17 vid sitt hem. GL har väl inte kallat till presskonferens!!

Gissningsvis har GL på vägen hem från häktet handlat lite mat. Under mötet med journalisterna svarade han så gott han kunde och efter vad han kände till där och då. Var får du ord som "deprarverad" ifrån?

Under veckan som gått sen GL släpptes från häktet har media grävt fram betydligt mer om hans motpart och henne får ingen ens nämna namnet på. Jag läste en rubrik i kvällsmedia om att hon är "väldigt arg" nu. Många "feminister" är också jättearga. Argast är nog GL själv för att han så lätt blev totalt blåst av denna dam och kunde hamnat i samma fälla som "Kulturprofilen" i Svenska Akademien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in