2021-04-19, 15:10
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Hela den här händelseutvecklingen med GL ger intryck av att vara en vänsterideologisk agenda där ett samhälles maktcentran ska rivas och krossas för att så kunna bygga upp ett nytt samhälle.
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Där slår du huvudet på spiken. Allmänt sett. Önskar att alla unga vänsterfeministföljare fattar det. Naiva tyvärr.

Sedan är jag inte beredd att stödja GL ändå. Han verkar ha visat dåligt omdöme och betett sig illa. Han också. Vi får se hur mycket info han lyckas få officiell genom sin stämning av staten.
Vilka maktcentran anser ni rivs och krossas av att pensionär GL häktas på bristfällig förundersökning och sen stämmer staten?
Senast redigerad av outoftheblue 2021-04-19 kl. 15:13.
Citera
2021-04-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Kulturprofilen dömdes för två våldtäkter, inte en. Och kladdade på kronprinsessan under hennes arbetstid, på en offentlig tillställning, vilket är betydligt mer upprörande än det milda kladd GL så ångerfullt och ärligt erkänner. Kulturprofilens kladd tycks dessutom ofta ha passerat gränsen för tafsande, men inte ser man JCA erkänna, ångra sig och be om ursäkt. Hans bevittnade grova pussy grab på en kvinna på en fest avslöjar att J*an-Kladd är av en helt annan kaliber än det pensionerade justitierådet som ångerfull preciserar vad han, justitierådet, själv menar med kladd.

Så utan att ens gå in på de få fall kulturprofilen faktiskt dömts för är skillnaden mellan de två astronomisk, och jag förstår inte varför den uppriktige av dem skulle få något ut av att konversera med gubbslemmet JCA.

Att två män suttit häktade nekandes till brott betyder inte att det finns några större likheter mellan dem. I GLs fall framstår målsägaren som den gemensamma nämnaren i en rad tvivelaktiga anmälningar. I JCAs fall är det JCA som är den gemensamma nämnaren i en uppsjö trovärdiga vittnesmål om hela skalan kladd-tafs-sexuellt ofredande-våldtäkt, och dessutom tvivelaktig bokföring, servering av alkohol utan tillstånd, sexuella trakasserier på arbetsplats, you name it.

Men vill du begränsa diskussionen till fällda domar så rör det sig om två fall av våldtäkt i Hovrätten för J*an-Kladds del, och en efter 16 dagars häktning nedlagd förundersökning för GLs del. Milsvid skillnad.

Och KF tror allt handlar om henne?

JCA har avtjänat sitt fängelsestraff för de bägge våldtäkter domstolen har bestämt att han genomfört. Han var djupt chockerad över anklagelserna och förnekade bestämt att han begått våldtäkt. Men han har visat respekt för det svenska rättsväsendet. Att han vidrörde kronprinsessan Viktoria när hon besökte Forum (?) tror jag inte någon av domstolarna vägt in i sina bedömningar. Kronprinsessan anmälde honom väl aldrig heller för denna "otillbörlighet"? Var det inte så att massor av kvinnor i den s.k. MeToo-rörelsen samlade ihop sig kring sina minnen från Forum? Något liknande våldtäktsminnen kanske. Eller som du skriver "en uppsjö trovärdiga vittnaesmål".

Där du ser astronomiska eller milsvida skillnader jämfört med juristen GLs fall ser jag likheter.

Nej, jag tror inte alls att KF tror att "allt handlar om henne?" Det jag vill man ska jämföra är hennes texter i de bägge verken 'K' och 'F' med GLs betraktelser utgivna efter hans häktningstid. Mycket blev omstörtande för dem bägge i sina respektive situationer. Det är mycket intressant att följa fallen KF och GL som var och en ur sitt perspektiv hanterar chocken.

JCA är inte ordburen på samma vis som KF och GL. Utan KF hade han troligen gått under helt som människa efter våldtäktsdomen.

Sen är det en subjektiv värdering av mig att pöbeln skulle inte kunnat välta KF från Akademien utan att ge sig på JCA, mannen hon älskat och fortsatt älskar. Vi hör av GL hur högt han värderar den nya partner han har numera och hur han skäms att han varit otrogen mot henne. Små skillnader i de enskilda fallen, men ändå många gemensamma detaljer.
Citera
2021-04-19, 18:05
Medlem
Citat:
Vilka maktcentran anser ni rivs och krossas av att pensionär GL häktas på bristfällig förundersökning och sen stämmer staten?

Din fråga är retorisk och har en omstrukturerad kronologi. De "radikalfeminster" inom vänsterörelsen ville välta GL bort från HD och lagrådet. Det misslyckades dem även om man strukit hans namn som tjänstgörande i Lagrådet. Dessa "radikalfeminister" hade inte räknat med varken en bristfällig förundersökning eller att andra media skulle avslöja "honungsfällan" medan GL satt häktad med fulla restriktioner.
Citera
2021-04-19, 18:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Din fråga är retorisk och har en omstrukturerad kronologi. De "radikalfeminster" inom vänsterörelsen ville välta GL bort från HD och lagrådet. Det misslyckades dem även om man strukit hans namn som tjänstgörande i Lagrådet. Dessa "radikalfeminister" hade inte räknat med varken en bristfällig förundersökning eller att andra media skulle avslöja "honungsfällan" medan GL satt häktad med fulla restriktioner.
Så det är åklagare Bokefors du avser med "radikalfeministerna"? Annars förstår jag inte riktigt hur du anser att "radikalfeministerna" kunde få honom häktad.
Citera
2021-04-19, 19:16
Medlem
Citat:

Vänstern har alltid, så länge den funnits, pekat ut grupper som diskriminerade/utsatta/orättfärdigt behandlade och framställt sig själva som deras försvarare. Vilket man gör här. På detta sätt splittrar de det borgerliga samhället och vinner anhängare i de olika grupper som nu upptäckt sig vara förtryckta. På samma sätt har diverse politiska extremistgrupperingar alltid gjort, inklusive Adolf H. Det är deras sätt att vinna makt. Nu när arbetarna fått välstånd fiskar man bara i nya vatten.

Metoden är urgammal och användes långt innan demokrati ens fanns som begrepp. Exempel på maktcentra att angripa hittar du bland dem som representerar det borgerliga samhället som polis, domstolar, media, företag och deras styrelser samt många, många fler. Tex män. Kvinnofrågor har visat sig framgångsrikt, delvis baserat på verkliga missförhållanden, delvis baserat på rena lögner och vantolkningar.
Citera
2021-04-19, 19:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
JCA har avtjänat sitt fängelsestraff för de bägge våldtäkter domstolen har bestämt att han genomfört. Han var djupt chockerad över anklagelserna och förnekade bestämt att han begått våldtäkt. Men han har visat respekt för det svenska rättsväsendet. Att han vidrörde kronprinsessan Viktoria när hon besökte Forum (?) tror jag inte någon av domstolarna vägt in i sina bedömningar. Kronprinsessan anmälde honom väl aldrig heller för denna "otillbörlighet"? Var det inte så att massor av kvinnor i den s.k. MeToo-rörelsen samlade ihop sig kring sina minnen från Forum? Något liknande våldtäktsminnen kanske.
Nu höll han inte sitt tafsande inom forums väggar, utan attackerade kvinnor även i många andra sammanhang.
Citat:
Eller som du skriver "en uppsjö trovärdiga vittnaesmål".
Det skrev jag inte alls, jag skrev vittnesmål.

Citat:
Nej, jag tror inte alls att KF tror att "allt handlar om henne?" Det jag vill man ska jämföra är hennes texter i de bägge verken 'K' och 'F' med GLs betraktelser utgivna efter hans häktningstid. Mycket blev omstörtande för dem bägge i sina respektive situationer. Det är mycket intressant att följa fallen KF och GL som var och en ur sitt perspektiv hanterar chocken.
KF hanterar chocken genom total förnekelse av möjligheten att maken är skyldig. Det blir jobbigt att läsa. Det får liksom ingen lyster, känns klaustrofobisk. Hon stänger in sig i sin föreställningsvärld. GLs betraktelser är som klart porlande vatten i jämförelse. Förmodligen för att han är i grunden sanningssökande (även om han förstås brast i förståelse för den mänskliga faktorn i skandalen kring Quick. Fallets psykologi övergick hans förstånd. Han trodde att en "större sten, stor som en s.k. gråsugga" (WTF?) bevisade nåt, men blundade för hur observatörerna påverkade utfallet - kanske var han för dåligt bevandrad i kvantmekanik.)

KF är en poet som svävar ut i litterära referenser och attacker på kvinnorna som anmält, medan GL gör en saklig kompetent analys av sin situation.

GL har försvarat brottsoffers rätt att ange sin förövare, medan KF attackerar kvinnor som lögnare utan att kunna veta om det förhåller sig så.

Men OK, båda ägnar sig åt någon form av bearbetning.

Citat:
JCA är inte ordburen på samma vis som KF och GL. Utan KF hade han troligen gått under helt som människa efter våldtäktsdomen.

Kan inte JCA skriva på franska eller är han nån slags grottmänniska?
Citera
2021-04-19, 21:41
Medlem
Citat:
Så det är åklagare Bokefors du avser med "radikalfeministerna"? Annars förstår jag inte riktigt hur du anser att "radikalfeministerna" kunde få honom häktad.

Jag antar att du med vilje försöker missförstå vad jag skriver. Det vi sett under mars månad med häktningen av GL har föregåtts av en åklagares utredning från mellandagarna efter julhelgen och före nyårshelgen. I den utredningen bör åklagaren haft kännedom om och utrett mobilkommunikationerna och "Lambertz-kvinnans" hantering av sin mobiltelefon. Åklagaren bör definitivt haft kännedom om de tidigare ärendena i hennes närliggande tid. Åklagaren bör absolut haft klart för sig att denna kvinna var på ingång i rättslig prövning den 8 april och absolut undersökt sakernas tillstånd närmare innan hon anhöll och ansökte om att får GL häktad. Men åklagaren gjorde ingenting av detta och det är inte genom åklagaren GL fick kännedom om om vad som var under uppsegling.

Jag tror inte att åklagare Bokefors ingår i gruppen "radikalfeminsterna" men nog visste hon vilket högdjur hon var på väg att häkta och vad hon aktivt undanhöll för bevisning.
Citera
2021-04-19, 21:59
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vänstern har alltid, så länge den funnits, pekat ut grupper som diskriminerade/utsatta/orättfärdigt behandlade och framställt sig själva som deras försvarare. Vilket man gör här. På detta sätt splittrar de det borgerliga samhället och vinner anhängare i de olika grupper som nu upptäckt sig vara förtryckta. På samma sätt har diverse politiska extremistgrupperingar alltid gjort, inklusive Adolf H. Det är deras sätt att vinna makt. Nu när arbetarna fått välstånd fiskar man bara i nya vatten.

Metoden är urgammal och användes långt innan demokrati ens fanns som begrepp. Exempel på maktcentra att angripa hittar du bland dem som representerar det borgerliga samhället som polis, domstolar, media, företag och deras styrelser samt många, många fler. Tex män. Kvinnofrågor har visat sig framgångsrikt, delvis baserat på verkliga missförhållanden, delvis baserat på rena lögner och vantolkningar.
Mänskliga samhällen har väl alltid haft rättssystem och en känsla för rättvisa, det ligger i människans natur och är inget man behöver göra partipolitik av. Högern tycker synd om rika som måste betala skatt, de är de förtryckta och plågade som måste räddas av en ny världssordning. Snyft snyft.

GL-fallet är intressant för här ställs två viktiga värden mot varann, rätten att slippa sexuella övergrepp och rätten att slippa övergrepp av staten. De mänskliga rättigheterna har sedan länge utarbetade principer som skydd för de som misstänks för brott. Menar du att det är vänstervridet det med? Är det vänster att ha rätt till advokat? I så fall är vänster något bra.
Citera
2021-04-19, 22:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Mänskliga samhällen har väl alltid haft rättssystem och en känsla för rättvisa, det ligger i människans natur och är inget man behöver göra partipolitik av. Högern tycker synd om rika som måste betala skatt, de är de förtryckta och plågade som måste räddas av en ny världssordning. Snyft snyft.

GL-fallet är intressant för här ställs två viktiga värden mot varann, rätten att slippa sexuella övergrepp och rätten att slippa övergrepp av staten. De mänskliga rättigheterna har sedan länge utarbetade principer som skydd för de som misstänks för brott. Menar du att det är vänstervridet det med? Är det vänster att ha rätt till advokat? I så fall är vänster något bra.
Nice try Moshe. Vad fan har detta med Lambertz att göra?
Citera
2021-04-19, 22:23
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jag antar att du med vilje försöker missförstå vad jag skriver. Det vi sett under mars månad med häktningen av GL har föregåtts av en åklagares utredning från mellandagarna efter julhelgen och före nyårshelgen. I den utredningen bör åklagaren haft kännedom om och utrett mobilkommunikationerna och "Lambertz-kvinnans" hantering av sin mobiltelefon. Åklagaren bör definitivt haft kännedom om de tidigare ärendena i hennes närliggande tid. Åklagaren bör absolut haft klart för sig att denna kvinna var på ingång i rättslig prövning den 8 april och absolut undersökt sakernas tillstånd närmare innan hon anhöll och ansökte om att får GL häktad. Men åklagaren gjorde ingenting av detta och det är inte genom åklagaren GL fick kännedom om om vad som var under uppsegling.

Jag tror inte att åklagare Bokefors ingår i gruppen "radikalfeminsterna" men nog visste hon vilket högdjur hon var på väg att häkta och vad hon aktivt undanhöll för bevisning.
Jag trodde anmälan kom först i januari. Enligt Expressen påbörjades förundersökningen i slutet av januari (se trådens första inlägg). Hur insatt är du egentligen? Sen verkar det lite osmart att undanhålla friande bevisning när man häktar ett juridiskt högdjur. Det kan inte sluta väl.

Även GL visste naturligtvis om det förestående förtalsmålet, det var ju det han hjälpt kvinnan med, och verkar helhjärtat ha trott att hon var ett genuint våldtäktsoffer den gången. Det var ju på den grunden han försvarade kvinnans rätt att förtala "förövaren".

Visste han någonting om anmälan och förundersökningen mot honom själv innan han anhölls på självaste internationella kvinnodagen?
Citera
2021-04-19, 22:27
Medlem
Citat:

Haha, en halmgubbe! Nä, nu bryter vi detta OT.
Citera
2021-04-20, 05:52
Medlem
Citat:

Otaliga är de kretiner som gärna vill sabotera svensk rättssäkerhet, samtidigt som dom marknadsför "kulturvänsterns" förvirrade agendadrivande. Vaddå slippa sex. övergrepp?!
Den här stackars "skärholmskan" borde inte trakasserat GL med CORONARISK....utan skaffat sina "rättsintyg" från helvetet i stället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in