Citat:
Ursprungligen postat av
agoggoge
JCA har avtjänat sitt fängelsestraff för de bägge våldtäkter domstolen har bestämt att han genomfört. Han var djupt chockerad över anklagelserna och förnekade bestämt att han begått våldtäkt. Men han har visat respekt för det svenska rättsväsendet. Att han vidrörde kronprinsessan Viktoria när hon besökte Forum (?) tror jag inte någon av domstolarna vägt in i sina bedömningar. Kronprinsessan anmälde honom väl aldrig heller för denna "otillbörlighet"? Var det inte så att massor av kvinnor i den s.k. MeToo-rörelsen samlade ihop sig kring sina minnen från Forum? Något liknande våldtäktsminnen kanske.
Nu höll han inte sitt tafsande inom forums väggar, utan attackerade kvinnor även i många andra sammanhang.
Citat:
Eller som du skriver "en uppsjö trovärdiga vittnaesmål".
Det skrev jag inte alls, jag skrev vittnesmål.
Citat:
Nej, jag tror inte alls att KF tror att "allt handlar om henne?" Det jag vill man ska jämföra är hennes texter i de bägge verken 'K' och 'F' med GLs betraktelser utgivna efter hans häktningstid. Mycket blev omstörtande för dem bägge i sina respektive situationer. Det är mycket intressant att följa fallen KF och GL som var och en ur sitt perspektiv hanterar chocken.
KF hanterar chocken genom total förnekelse av möjligheten att maken är skyldig. Det blir jobbigt att läsa. Det får liksom ingen lyster, känns klaustrofobisk. Hon stänger in sig i sin föreställningsvärld. GLs betraktelser är som klart porlande vatten i jämförelse. Förmodligen för att han är i grunden sanningssökande (även om han förstås brast i förståelse för den mänskliga faktorn i skandalen kring Quick. Fallets psykologi övergick hans förstånd. Han trodde att en "större sten, stor som en s.k. gråsugga" (WTF?) bevisade nåt, men blundade för hur observatörerna påverkade utfallet - kanske var han för dåligt bevandrad i kvantmekanik.)
KF är en poet som svävar ut i litterära referenser och attacker på kvinnorna som anmält, medan GL gör en saklig kompetent analys av sin situation.
GL har försvarat brottsoffers rätt att ange sin förövare, medan KF attackerar kvinnor som lögnare utan att kunna veta om det förhåller sig så.
Men OK, båda ägnar sig åt någon form av bearbetning.
Citat:
JCA är inte ordburen på samma vis som KF och GL. Utan KF hade han troligen gått under helt som människa efter våldtäktsdomen.
Kan inte JCA skriva på franska eller är han nån slags grottmänniska?