2021-04-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squad
Har också haft konto hos nån leverantör som körde client portals. jag fick samma problem till och från när jag inte lyckats döda appen i tvn helt innan jag slog igång det på min laptop, tror dom "temp-bannar" ipadressen om man använder fler än dom anslutningar man får.
Har varit i kontakt med leverantören och de har inte bannat min IP-adress. De föreslog att jag skulle kontakta Comhem och be om en ny IP-adress. Annars får jag köra VPN om problemet inte skulle lösa sig.
Citera
2021-04-16, 00:47
Medlem
Dickassos avatar
Skulle en större isp (som typ CH) börja blocka för iptv skulle det här forumet svämmas över med inlägg om svart ruta. Det lär vara något annat som inte lirar, kan vara många olika saker. Har varit en del strul med routingproblem på senaste tex.
Citera
2021-04-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Har varit i kontakt med leverantören och de har inte bannat min IP-adress. De föreslog att jag skulle kontakta Comhem och be om en ny IP-adress. Annars får jag köra VPN om problemet inte skulle lösa sig.

Hade samma problem dock med annan isp. Körde vpn 1-2 veckor och så vips började det funka häromdagen med enbart wifi igen.
Citera
2021-04-16, 12:23
Medlem
Nu verkar allting fungera igen, även utan VPN. Väldigt konstigt, måste jag säga..
Citera
2021-04-16, 14:30
Medlem
Någon med erfarenhet att köra tvipen 605 i androidläge? orkar den med 4k kontent osv lika bra som i linuxläget?

funderar att skaffa implayer till boxen istället för punga ut pengar igen för en formuler box
Citera
2021-04-16, 20:53
Medlem
R4hu7s avatar
Finns det någon lista där man kan se någon tablå över vilka live events som kommer att sändas? Något forum som uppdaterar live events? Så man vet i förväg och slipper köpa PPV haha.
Citera
2021-04-19, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Finns det någon lista där man kan se någon tablå över vilka live events som kommer att sändas? Något forum som uppdaterar live events? Så man vet i förväg och slipper köpa PPV haha.

Har du någon av de större leverantörerna så går väl i princip alla stora live events på någon av deras kanaler.
Citera
2021-04-19, 23:32
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har du någon av de större leverantörerna så går väl i princip alla stora live events på någon av deras kanaler.
Jo men tänkte om det fanns på nätet. Som en tv-tablå att se i förväg istället för att kika i EPG:n.
Citera
2021-04-19, 23:34
Medlem
Citat:
Jo men tänkte om det fanns på nätet. Som en tv-tablå att se i förväg istället för att kika i EPG:n.

Finns ju appar som visar vilka kanaler alla olika matcher och evenemang går på.
Sen är det ju bara att leta upp kanalerna i sitt utbud.
Citera
2021-04-20, 16:12
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Appen tv-matchen använder jag.
Citera
2021-04-20, 20:32
Medlem
R4hu7s avatar
Hur löser man problemet "Ditt konto är Blocked. Vänligen kontakta din leverantör. Code: 7" ?
Det kommer upp nu när jag försökt kolla på iptv. Testat att starta om men samma felmeddelande.
Citera
2021-04-20, 21:02
Medlem
Citat:
Hur löser man problemet "Ditt konto är Blocked. Vänligen kontakta din leverantör. Code: 7" ?
Det kommer upp nu när jag försökt kolla på iptv. Testat att starta om men samma felmeddelande.

Gör din enhet och router helt strömlösa genom att dra ut strömkabeln helt någon minut.

Testa sen igen. 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in