2021-04-19, 00:44
Medlem
JustZlatans avatar
Detta börjar bli irriterande. Jag har nog snutit mig 15 gånger ikväll. Jag är inte förkyld eller sjuk.

Varje gång jag rör mig, går 3 meter till köket eller 3 meter till badrummet börjar det rinna lite grann i näsan och jag måste snyta mig. Om jag sitter still vid datorn eller teven eller ligger i sängen som jag gör nu är jag snustorr i näsan. Samma sak när jag sitter i bilen, då behöver jag aldrig snyta mig.

När jag är ute och går behöver jag bara snyta mig när jag anstränger mig, motionerar eller springer.

Varför är det så här och är det vanligt/normalt?
Citera
2021-04-19, 00:51
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Detta börjar bli irriterande. Jag har nog snutit mig 15 gånger ikväll. Jag är inte förkyld eller sjuk.

Varje gång jag rör mig, går 3 meter till köket eller 3 meter till badrummet börjar det rinna lite grann i näsan och jag måste snyta mig. Om jag sitter still vid datorn eller teven eller ligger i sängen som jag gör nu är jag snustorr i näsan. Samma sak när jag sitter i bilen, då behöver jag aldrig snyta mig.

När jag är ute och går behöver jag bara snyta mig när jag anstränger mig, motionerar eller springer.

Varför är det så här och är det vanligt/normalt?
Näsan är alltid fuktig alltså. Pollen allergisk eller corona gissar jag
Citera
2021-04-19, 00:58
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Näsan är alltid fuktig alltså. Pollen allergisk eller corona gissar jag

Nja jag brukar vara torr, använder Idomin på nätterna för att inte få sår inne i näsan. Om det är allergi borde jag väl vara snuvig hela tiden? Så här har det varit i flera år så Corona lär det inte vara.
Citera
2021-04-19, 01:01
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nja jag brukar vara torr, använder Idomin på nätterna för att inte få sår inne i näsan. Om det är allergi borde jag väl vara snuvig hela tiden? Så här har det varit i flera år så Corona lär det inte vara.
Är näsan torr eller fuktig när den inte rinner? Det är oklart vad du menar. Det är inte så att du blivit allergisk mot damm? Det är just nu mycket damm i luften och det blir även inomhus
Citera
2021-04-19, 01:03
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Är näsan torr eller fuktig när den inte rinner? Det är oklart vad du menar. Det är inte så att du blivit allergisk mot damm? Det är just nu mycket damm i luften och det blir även inomhus

Näsan är torr. Enligt Agnes Wold är damm bra och kan man verkligen bli allergisk mot det?

Har iaf dammsugit tidigare idag.
Citera
2021-04-19, 01:15
Medlem
Kan det vara vasomotorisk rinit? Vet inte om de hjälper men testa skölj näsan med koksaltlösning.

Kallas också gubbsnuva, du börjar bli gammal gratulerar

Senast redigerad av tjugofemore 2021-04-19 kl. 01:25. Anledning: spoiler
Citera
2021-04-19, 01:19
Bannlyst
Jag har samma problem på gymmet. Måste snyta mej var femtonde minut.
Efter dusch och bastu rinner näsan ständigt. Ända till hem jag har massor med näsduk.
Senast redigerad av fasttrain 2021-04-19 kl. 01:22.
Citera
2021-04-19, 13:26
Moderator
Maviels avatar
Vet inte riktigt om idominsalva i näsan är att rekommendera. Testa nozoil istället, eller lär dig använda en neti dvs näskanna och ha ngn droppe olja i. Just sesamolja är bra om man tåler det.
Citera
2021-04-19, 15:55
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Kan det vara vasomotorisk rinit? Vet inte om de hjälper men testa skölj näsan med koksaltlösning.

Kallas också gubbsnuva, du börjar bli gammal gratulerar

Har dom senaste åren haft problem med just rinnsnuva vid kyla, blåst och temperaturskillnader.
Hade dock ingen aning om att det tydde på en sorts tillstånd/sjukdom.
Intressant.
Citera
2021-04-21, 22:23
Bannlyst
arbetar du fysiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in