2021-04-18, 23:31
Medlem
Tilteds avatar
Om det står inskrivet i kontraktet att man får betala böter om man hoppar av frivilligt så är det ju extremt taskigt att tvinga en annan deltagare kvar mot sin vilja. Vuxenmobbing är nog rätt ord där faktiskt.

Skulle vara jävligt kul om Wrenkler bara lägger sig i nästa pristävling så laget torskar och tvingas titta på när de andra äter pizza. Det hade varit guld-TV.
2021-04-18, 23:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Asiatkvinnan och feministen är för snygga för Robinson.

Asiatmannen och nej han är inte det minsta snygg. Han är vidrig, äcklig, ett jävla missfoster och borde sitta inlåst på ett mentalsjukhus istället för att fläka ut sig i TV på bästa sändningstid.
2021-04-18, 23:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Haha, stackars dig som inte ser att kroppen är en tiopoängare

För en bög möjligtvis eller någon som tänder på missfoster. Finns ingenting på den kroppen som är äkta.
2021-04-18, 23:34
Medlem
kubuns avatar
[quote=CS128|75557360]
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Där kom svaret som vi alla undrat över
ja det + att det hade blivit ett herrans liv på både A och W. Kommer ni ihåg när smilfinken försökte få info ur Ludde o Andreas när de var en trio i skogen. Då sa ju Andreas att de hade strategin klar - Alex skulle ut!
2021-04-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Menar du att han inte skulle få hoppa av självmant eller vadå? Det hade ju isåfall varit den första TV-produktionen man inte hade fått hoppa av.

Nej, jag vidarebefordrade bara vad produktionen sa till honom. Det underlättar förmodligen för produktionen om man kan hålla kvar någon en extra dag och bli utröstad i ett öråd istället för att sjappa mitt i veckan.

Jag tror ändå det krävs lite mer än att man är "less" för att inte produktionen inte ska försöka övertala någon att stanna kvar.
2021-04-18, 23:38
Medlem
Jag tycker om när deltagare hugger varandra i ryggen och skapar kaos. Det är det som är kul med Robinson. Samtidigt förstår jag Wrenklers och Alex' missnöje. Givetvis behöver man tissla och tassla, men det är ju exempelvis helt onödigt av Anki att sitta på örådet och säga till Alex att han ska få fortsätta ta hand om fiskenätet.

Det är att inge en falsk trygghet helt i onödan. Femman hade makten men ändå kan de inte vara raka. Som när Wrenkler påpekade i ett tidigare avsnitt att de har en pakt och vill ha ut honom, och Johanna blånekar och blir förolämpad. Det är ju sådär.

Är man med i leken får man leken tåla, ja. Men då måste man också tåla att bli kallad för falsk och patetisk. Vad tror Ludvig? Att Wrenkler ska tralla vidare och bara acceptera deras svek? De vill ha kvar kakan och äta den också.
2021-04-18, 23:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Nej, jag vidarebefordrade bara vad produktionen sa till honom. Det underlättar förmodligen för produktionen om man kan hålla kvar någon en extra dag och bli utröstad i ett öråd istället för att sjappa mitt i veckan.

Jag tror ändå det krävs lite mer än att man är "less" för att inte produktionen inte ska försöka övertala någon att stanna kvar.

Möjligt att de försöker övertala en, men de kan väl inte hålla kvar någon mot ens vilja om man nu verkligen vill åka hem?
2021-04-18, 23:42
Bannlyst
Citat:
Asiatmannen och nej han är inte det minsta snygg. Han är vidrig, äcklig, ett jävla missfoster och borde sitta inlåst på ett mentalsjukhus istället för att fläka ut sig i TV på bästa sändningstid.

Sluta med rasismen och transfobin. Det är inte 1981 längre.

Så du vill hellre att dessa människor dör än att leva hälsosamt och bidra med pengar till stadskassan?
Senast redigerad av Brandmannen-vk 2021-04-18 kl. 23:46.
2021-04-18, 23:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Möjligt att de försöker övertala en, men de kan väl inte hålla kvar någon mot ens vilja om man nu verkligen vill åka hem?
Nä hur skulle det se ut? Det är ju ingen fängelseö de är på. Kanske att de går miste om nån slags dusör ifall de avbryter utan att låta sig röstas ut.
2021-04-18, 23:44
Medlem
CS128s avatar
[quote=kubun|75557496]
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
ja det + att det hade blivit ett herrans liv på både A och W. Kommer ni ihåg när smilfinken försökte få info ur Ludde o Andreas när de var en trio i skogen. Då sa ju Andreas att de hade strategin klar - Alex skulle ut!

Det känner jag igen att jag har hört - han sa väl det i synken efter fikat?!
2021-04-18, 23:47
Medlem
Citat:

Nej, det tvivlar jag på. Ibland räcker det med lite tomma hot från produktionen för att få deltagare att stanna.

Wrenklers mående gick väl upp och ner och var således inget akutfall. Men de hade antagligen full förståelse för att han ville lämna när han ändå inte fick göra något av värde på ön.
2021-04-18, 23:48
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Jag tycker om när deltagare hugger varandra i ryggen och skapar kaos. Det är det som är kul med Robinson. Samtidigt förstår jag Wrenklers och Alex' missnöje. Givetvis behöver man tissla och tassla, men det är ju exempelvis helt onödigt av Anki att sitta på örådet och säga till Alex att han ska få fortsätta ta hand om fiskenätet.

Det är att inge en falsk trygghet helt i onödan. Femman hade makten men ändå kan de inte vara raka. Som när Wrenkler påpekade i ett tidigare avsnitt att de har en pakt och vill ha ut honom, och Johanna blånekar och blir förolämpad. Det är ju sådär.

Är man med i leken får man leken tåla, ja. Men då måste man också tåla att bli kallad för falsk och patetisk. Vad tror Ludvig? Att Wrenkler ska tralla vidare och bara acceptera deras svek? De vill ha kvar kakan och äta den också.

Sånna som Andreas, Johanna, Dennis och Joanna är typer som vinner Robinson. Tror mest på Andreas och Kanske Dennis från lag syd. Gör allt för att vara anonym och gillad av alla, och gör hyffsat ifrån sig i tävlingar. Dessvärre är det sådana produktionen får kämpa emot. Kommer ihåg första säsongerna av Robinson när det inte fanns en massa livlinor och 200 immunitetstävlingar. Då var det bara tråkmånsar kvar på slutet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in